Speelronde 17

Speelronde 17

• Totaal aantal stemmers
    23

zwammy

Well-known member
De meest besproken man op het veld gisteravond was geen speler van NAC of Heerenveen, nee de scheidsrechter van dienst had na afloop van de wedstrijd het een en ander uit te leggen aan de media. Met drie rode kaarten, waar misschien een vierde bij had gemoeten, en een aantal VAR momenten is er ook veel ruimte voor discussie.

Kamphuis mocht dan ook voor de camera van FOX Sports uitleg geven over de gegeven en niet gegeven kaarten. De scheidsrechter van dienst erkend dat het een lastig duel was voor het arbitrale kwartet. “Ik heb natuurlijk al een aantal wedstrijden gefloten, maar soms heb je wedstrijden waarin wat meer gebeurt dan in andere wedstrijden. Vandaag was absoluut een duel met veel momenten die voor de arbitrage lastig waren.”

Dat begon al in het eerste kwartier, want behalve twee doelpunten viel ook de eerste rode kaart in de eerste vijftien minuten van de wedstrijd. Opvallend was dat Kamphuis lang naar de beelden keek voordat hij de beslissing nam. “Ik heb daar best lang naar gekeken, omdat ik zeker wilde weten of rood een juiste straf was. Tijdens de wedstrijd zag ik dat hij de bal schampt en de tegenstander raakt, maar ik wist niet in hoeverre hij de gezondheid van zijn tegenstander echt in gevaar bracht. De VAR kwam aan de lijn en zei dat hij het een rode kaart vond. Dan wil ik wel even de tijd nemen om het goed te bekijken. Rienstra schampt de bal met de hak en gaat vervolgens over de bal heen, met zijn noppen vooruit op het onderbeen. Je ziet de enkel van Te Vrede ook echt wegklappen. Dit is voor mij een rode kaart.’

Ook de tweede rode kaart viel voor rust. Kamphuis besloot meteen de kaart te trekken en niet af te wachten op het oordeel van de VAR. Ondanks dat Kobayashi El Allouchi niet helemaal lijkt te raken bij het zien van de videobeelden stond ook de VAR achter deze beslissing. “Ik stond in een perfecte positie en zag Kobayashi echt aankomen met buitensporige inzet, waarna hij de tegenstander omver werkte. Voor mij was dit tijdens de wedstrijd een overduidelijke rode kaart en dat werd ook bevestigd door de VAR, dus ik hoefde die situatie niet meer terug te zien. Als ik de beelden zo terugzie sta ik nog steeds achter die rode kaart.”

Naast de gegeven rode kaarten was er ook ophef over Giovanni Korte. De aanvaller sprong omhoog en lande op het been van Hahn. Kamphuis geeft toe dat dit niet de meest makkelijke situatie was en dat hij twijfelde tussen geel en rood. “Dit vind ik een lastige situatie. Tijdens de wedstrijd, en ook na zien van de beelden, vind ik het echt een lastig moment. Een gele kaart die tegen rood aanzat? Dat is dan wel de conclusie. Ik was tijdens de wedstrijd niet overtuigd van rood en dan is het voor mij geel. Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Wat voor mij verzachtend is: hij is in de lucht en moet ergens neerkomen. Er zit voor mij ook een factor ongeluk bij. Maar heel eerlijk: ik heb de beelden nu heel vaak gezien, en ik denk dat dit wel een moment is dat we op een rustig moment nog eens moeten analyseren.”

Duidelijk uitleg, geluk met Korte gehad dus.

stc

Well-known member
Ik vraag me toch elke keer af hoe het vuurwerk stadions binnen kunnen komen. Schijnbaar wordt er niet goed gecontroleerd.

RickPSV

Active member
Nee, in de 3,5 seizoenen die ik nu bij PSV zit, ben ik maar max 4x gefouilleerd. Ik ben van mening, dat iedereen gefouilleerd moet worden.

inderdaad. De keren dat ik ga word ik ook bijna nooit gefouilleerd. Bij VVV word ik alleen gefouilleerd als ik bij de Z-side sta (de ''fanatieke'' aanhang).

stc

Well-known member
inderdaad. De keren dat ik ga word ik ook bijna nooit gefouilleerd. Bij VVV word ik alleen gefouilleerd als ik bij de Z-side sta (de ''fanatieke'' aanhang).

Nou zal er in het vak waar ik zit weinig gebeuren. Maar om alles uit te sluiten, moeten ze altijd fouilleren.

PES5

Administrator
Forumleiding
Die Tadic leek in de eerste wedstrijden ook wel positief veranderd in Engeland, maar het blijft gewoon een vervelend en aanstellerig mannetje. Precies dat wat Vd Gijp vrijdag zei.

PES5

Administrator
Forumleiding
Die agente daar op de trap heeft toch maar mooi een foto van Ziyech. Wat slecht.:heinz:

Bernardo

Well-known member

Word bij Cambuur ook nooit gefouilleerd. Gebeurd daar ook alleen op de tribune waar de harde kern zit.

Bovenaan