Speelronde 13

Speelronde 13

  • Ajax

    Stemmen: 5 31,3%
  • FC Utrecht

    Stemmen: 2 12,5%
  • FC Twente

    Stemmen: 2 12,5%
  • Willem II

    Stemmen: 4 25,0%
  • AZ

    Stemmen: 3 18,8%
  • Ander clubje

    Stemmen: 6 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16

SanMark.

Well-known member
Ik vraag me trouwens wel af waarom vele Ajacieden hier moord en brand schreeuwden om de arbitrage afgelopen dinsdag, maar nu alleen Reinoud meldt dat die 2-0 onterecjt werd goedgekeurd en waarom Veltman en Blind niet gewoon geel kregen voor pittige overtredingen, waarvan die laatste ook meteen het einde van Ramselaar betekende.

Niet dat Utrecht anders wint, maar belachelijke arbitrage is het wel.

VAR is gewoon niet rechtlijnig. Bij de 2-0 twijfel ik, er is contact maar tegenwoordig word er bij elk contact steeds gevallen.

Veltman kun je geel geven, enige reden om daar geen geel te geven is omdat hij instapt en het dus op een lage snelheid gebeurd.

Voor de rest hoef ik mij niet aangesproken te voelen want ik heb het niet of nauwelijks gehad over de scheids/var afgelopen dinsdag.

4-0
 

Maasveld

Well-known member
Wat is die Nijhuis een waardeloze scheidsrechter zeg. Ongelooflijk. Laat gewoon tig overtredingen lopen.

Die man heeft zijn eigen spelregelboekje.

Waarom kreeg Veltman geen kaart bij die lompe overtreding en waarom werd die 1-2 van Hveen bij Ajax destijds afgekeurd voor een lichter vergrijp dan die van Blind nu voor die 2-0.

Is dat dan puur omdat de VAR niet durft in te grijpen tegen Nijhuis?
Bas Nijhuis; de zwakste scheidsrechter in Nederland met de beste pr-machine.

3-0 al! Dit wordt een monsterscore.
Ik vraag me trouwens wel af waarom vele Ajacieden hier moord en brand schreeuwden om de arbitrage afgelopen dinsdag, maar nu alleen Reinoud meldt dat die 2-0 onterecjt werd goedgekeurd en waarom Veltman en Blind niet gewoon geel kregen voor pittige overtredingen, waarvan die laatste ook meteen het einde van Ramselaar betekende.

Niet dat Utrecht anders wint, maar belachelijke arbitrage is het wel.
Het zit wel diep geloof ik he.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vraag me trouwens wel af waarom vele Ajacieden hier moord en brand schreeuwden om de arbitrage afgelopen dinsdag, maar nu alleen Reinoud meldt dat die 2-0 onterecjt werd goedgekeurd en waarom Veltman en Blind niet gewoon geel kregen voor pittige overtredingen, waarvan die laatste ook meteen het einde van Ramselaar betekende.

Niet dat Utrecht anders wint, maar belachelijke arbitrage is het wel.

Bij de 2-0 vond ik het meer ongelukkig dan een overtreding, maar bij Ramselaar had Blind natuurlijk een kaart moeten hebben.

En 4-0 door Martinez. Die was op zoek naar een goal; leuk voor hem dat het lukt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ah. We noemen het voortaan ongelukkig. Ik zal het onthouden.

Wel apart dat Martinez en Tagliafico met hun geringe lengte zo gevaarlijk zijn in de lucht. Wat een sprongkracht en timing hebben die.


Zouden er trouwens nog veel Ajacieden terug verlangen naar een blok met Martinez en Alvarez op het middenveld? Atreides misschien?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het feit dat de VAR lang deed over zijn besluit laat wel zien dat het geen 100% duidelijke overtreding was van Blind. Maar je mag het gerust met me oneens zijn, je zal niet de enige zijn.

Ik vind het vooral wonderbaarlijk dat zo'n actie op Veltman (Ajax-Hveen) dan ineens wel herzien wordt en nu dit niet.
De uitleg die ook steeds gegeven wordt is gewoon niet duidelijk bij de VAR. Vorig seizoen, maar ook dit seizoen kregen spelers regelmatig rood voor gestrekt been of te laat inkomen op iemands enkel. En dan zie ik gister zo'n Beugelsdijk die slechts geel krijgt en vandaag Veltman en Blind die beiden duidelijk te laat zijn en mensen lelijk raken en die krijgen helemaal niets. Snap jij die uitleg dan nog?

Verder is wel duidelijk dat Ajax lichtjaren de snelste kampioen sinds jaren kan worden. Wat een klasseverschil met de rest.
 

JMD

Well-known member
Je ziet ook een andere Van Bommel de laatste tijd. Stond hij vorig seizoen nog als een ADHD-er langs de kant te coachen, de 4e man lastig te vallen enz, nu zit hij maar. Dat eerste was ook zwaar irritant, maar nu lijkt hij het opgegeven te hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het vooral wonderbaarlijk dat zo'n actie op Veltman (Ajax-Hveen) dan ineens wel herzien wordt en nu dit niet.
De uitleg die ook steeds gegeven wordt is gewoon niet duidelijk bij de VAR. Vorig seizoen, maar ook dit seizoen kregen spelers regelmatig rood voor gestrekt been of te laat inkomen op iemands enkel. En dan zie ik gister zo'n Beugelsdijk die slechts geel krijgt en vandaag Veltman en Blind die beiden duidelijk te laat zijn en mensen lelijk raken en die krijgen helemaal niets. Snap jij die uitleg dan nog?

Hier zijn we het wel eens. De inconsequentie stoort mij ook. Je ziet helaas ook in andere competities dat dezelfde discussies hierover iedere keer gevoerd worden. Geen unanieme correcties vanuit de VAR, maar net als op het veld worden ook van daaruit soms onbegrijpelijke beslissingen genomen. Ik ben bang dat je dit blijft houden met de menselijke wisselvalligheid achter de schermpjes.

Goeie aanval van Willem II was dat.
 
Bovenaan