Speelronde 1

Abubakari

Well-known member
Vrijdag 11 augustus:
20:00 ADO Den Haag - FC Utrecht

Zaterdag 12 augustus:
18:30 VVV - Sparta Rotterdam
18:30 PSV - AZ
20:45 Heracles Almelo - Ajax
20:45 Vitesse - NAC Breda

Zondag 13 augustus:
12:30 PEC Zwolle - Roda JC
14:30 Feyenoord - FC Twente
14:30 Willem II - Excelsior
16:45 FC Groningen - SC Heerenveen

Wat verwachten jullie van je favoriete club (of van je rivalen of meest gehate club of wat verwacht je in het algemeen?)

Ik verwacht dat Ajax een degelijke zege boekt in Almelo, 1-3 ofzo, dat Feyenoord tegen het in de voorbereiding nooit scorende Twente de nul wel weet te houden en er wel 2 of 3 in schiet. Dat PSV gewoon van AZ wint, dat VVV begint met een zege in het (nu al) degradatieduel tegen Sparta, dat Excelsior niet verliest bij Willem II, dat Utrecht de eerste kopler is (tot zaterdag), dat PEC-Roda weinig goals oplevert, dat Vitesse de favorietenrol niet waar maakt tegen NAC.
Nog geen amateurvoetbal en een leuk affiche in de euroborg, dus ik begin het seizoen in het stadion bij Grunn-Heerenveen. Geen idee wat dat zal worden, dus doe maar een gelijkspel, hoewel ik liever een winnaar zie en zeven doelpunten. Doe maar 4-3.
 

Jef400

Well-known member
ADO-Utrecht trapt eerder af (19u) vanwege een vuurwerkfestival in Scheveningen later die avond. Wel weer een manier om het seizoen mee te beginnen. Een normale competitiestart is al vaker uitgebleven afgelopen seizoenen, dus wat dat betreft is die 19:00 uur aftrap geen ramp. Wedstrijd verwacht ik zelf een gelijkspelletje van.

VVV-Sparta: Eigenlijk een zespuntenwedstrijd. Ik hoop op Sparta. 1-2. VVV heeft mij afgelopen seizoen amper kunnen bekoren, vaak de hulp van arbitrage (Almere, Volendam uit, Eindhoven thuis bijv.) of hele matige tegenstand gehad. Sparta is daarentegen de as kwijt en heeft als vervanging een blik onbekende spelers aangetrokken. Kan goed gaan of we hebben volgend jaar weer totodivisie op Spangen.

PSV-AZ: Als AZ wint, waar ik gezien de voorbereiding en speelstijlen wel een beetje vanuit ga. Dan is het diepe crises in Eindhoven en denk ik dat Cocu er al in ronde 1 uit ligt.

Heracles-Ajax: Zal een aparte gewaarwording worden voor Ajax. Eerste Eredivisiepot sinds Nouri, nu al uit de Champions League. Kan goed gaan of het seizoen bepalen.

Vitesse - NAC Breda: Reguliere overwinning Vitesse. Zullen de gepromoveerde Bredaenaars te snel af zijn.

PEC Zwolle - Roda JC: Ik voel hier een bittere, saaie 0-0 aankomen. Blij dat ik dan in de trein naar Groningen zit.

Feyenoord - FC Twente: Makkelijke overwinning Feyenoord. Kwalitatief zijn ze zoveel beter dan Twente. Twente ook matig in de voorbereiding.

Willem II - Excelsior: Twee nieuwe elftallen. Afwachten wat er van gaat komen. Ik heb niet genoeg in deze twee ploegen verdiept om tot een gedegen oordeel te komen. Ik houd het op Willem II.

Groningen - Heerenveen: Na het uitverkochte Letnastadion in Praag is dit nu dus mijn seizoensopener. Lekker de trein (en bus, probleemrail moet weer werken) in en naar Groningen. Ik hoop dat de wedstrijd aardig spectaculair gaat worden. 3-2 Groningen is mijn voorspelling.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gratis geld in Groningen, een midenveld met Schaars, Kobiyashi en Thorsby levert sowieso 0 goals en 0 assists op.
 

JMD

Well-known member
PSV gaat het heel lastig krijgen zaterdag, misschien een puntje. Ben benieuwd hoe lang Brands nog kan volhouden dat er echt niks aan de hand is en dat Cocu kan blijven zitten.

Aangezien de JL nog niet begint kan misschien het beste Jong PSV gaan spelen, die stralen wel de wil om te winnen uit. Locadia mag op de tribune zitten, want die zal zich voor AZ ook wel niet kunnen opladen. Voor Brenet is zelfs de tribune nog te goed.
 

Maasveld

Well-known member
VVV-Sparta: Eigenlijk een zespuntenwedstrijd. Ik hoop op Sparta. 1-2. VVV heeft mij afgelopen seizoen amper kunnen bekoren, vaak de hulp van arbitrage (Almere, Volendam uit, Eindhoven thuis bijv.) of hele matige tegenstand gehad. Sparta is daarentegen de as kwijt en heeft als vervanging een blik onbekende spelers aangetrokken. Kan goed gaan of we hebben volgend jaar weer totodivisie op Spangen.
Zeg dan gewoon dat je VVV een kutclub vindt in plaats van dit kansloos geblaat.
 

Abubakari

Well-known member
Voor de KPN'ers onder ons, Eredivisie Live nu de eerste maand gratis. Al heeft iedereen waarschijnlijk al EL gratis met Alles in 1, maar voor hen die dat niet hebben...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Volgende week sluit ik KPN aan. Dan flikker ik Ziggo eruit.
 

DeMaster

Active member
Als Ajax maar wint. Idem voor Willem II, VVV-Venlo, FC Twente en FC Utrecht. Rest maakt niet zoveel uit, hoewel PSV het lastig zal krijgen thuis tegen AZ.
 
Bovenaan