Speelkalender 2015-2016

JMD

Well-known member
Vreemd ook inderdaad dat de toppers niet gedraaid zijn tov vorig seizoen, dat werd meestal wel gedaan. Het is nu dus weer PSV - Feyenoord, Feyenoord - Ajax en Ajax - PSV in de eerste speelhelft.
 

JMD

Well-known member
Er van uitgaande dat de titelstrijd volgend jaar tussen PSV en Ajax gaat kan het duel in de 28e speelronde (PSV - Ajax) dus een hele belangrijke zijn.

Daarna heeft PSV nog: AZ uit, Willem II thuis, Roda uit, Vitesse thuis, Cambuur thuis, Zwolle uit
Ajax heeft nog: Zwolle thuis, Cambuur uit, Utrecht thuis, Heerenveen uit, Twente thuis, Graafschap uit

Volgens mij eindigde Ajax in 1996 en 1998 ook bij de Superboeren. Kan me nog een benutte penalty van Van der Sar herinneren volgens mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fuck 4 thuiswedstrijden op zaterdag, dat wordt dan geen seizoenskaart.

Die zijn in de avond, kun je toch overdag naar Katwijk kijken en 's avonds naar De Kuip? Verder kun je gewoon je seizoenkaart aanbieden op een site voor die wedstrijden zodat je daar gewoon weer geld voor ziet.
 

Lennard95

New member
Die zijn in de avond, kun je toch overdag naar Katwijk kijken en 's avonds naar De Kuip? Verder kun je gewoon je seizoenkaart aanbieden op een site voor die wedstrijden zodat je daar gewoon weer geld voor ziet.
Ja dat is waar ook , ff kijken welke vakken er nog over zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoezo moet Ajax tegenwoordig standaard tegen AZ spelen in de eerste 2 speelrondes? Maakt mij niet uit voor de rest, maar het valt wel op.

2015/2016 AZ - Ajax speelronde 1
2014/2015 AZ - Ajax speelronde 2
2013/2014 AZ - Ajax speelronde 2
2012/2013 Ajax - AZ speelronde 1
 

Mr. Wrong

New member
Volgens mij wordt elk jaar zo'n beetje het programma van het jaar daarvoor gekopieerd en dan vervolgens hier en daar waar wensen niet overeenkomen gewisseld. Nou weet ik wel dat er tegenwoordig hele mooie uitgebreide digitale planningstools voor worden gebruikt. Maar ook zoiets kan steeds met hetzelfde scenario komen natuurlijk.
 

Forza AZ

Well-known member
Eerste thuiswedstrijd van AZ tegen Ajax. Dat begint nu wel een beetje opvallend te worden, want dat was de afgelopen twee seizoenen ook al zo (al was het toen wel steeds op speeldag 2). En het seizoen daarvoor was het Ajax-AZ op speeldag 1.
Verder opvallend dat de eerste uitwedstrijd tegen Excelsior is, wat ook de laatste wedstrijd was van afgelopen seizoen.

Qua speeldagen wel een goed programma. Wel wat meer thuiswedstrijden op de niet gewenste zondag, maar dat komt door deelname aan de Europa League. Geen uitwedstrijden op vrijdag gelukkig, en alleen maar 1x thuis. Wel 1 midweekse uitwedstrijd, maar dat is tegen ADO Den Haag en dus niet zo ver weg.
 

Miramar

Well-known member
Ben het concept aan het uitprinten. Voor zover ik kan zien heeft Feyenoord ieder weekend een lastige tegenstander.
 

JMD

Well-known member
Eerste thuiswedstrijd van AZ tegen Ajax. Dat begint nu wel een beetje opvallend te worden, want dat was de afgelopen twee seizoenen ook al zo (al was het toen wel steeds op speeldag 2). En het seizoen daarvoor was het Ajax-AZ op speeldag 1.
Verder opvallend dat de eerste uitwedstrijd tegen Excelsior is, wat ook de laatste wedstrijd was van afgelopen seizoen.

Qua speeldagen wel een goed programma. Wel wat meer thuiswedstrijden op de niet gewenste zondag, maar dat komt door deelname aan de Europa League. Geen uitwedstrijden op vrijdag gelukkig, en alleen maar 1x thuis. Wel 1 midweekse uitwedstrijd, maar dat is tegen ADO Den Haag en dus niet zo ver weg.
Eind jaren '80 begin jaren '90 begon PSV in een periode van 4 of 5 jaar thuis tegen Utrecht.
Dat soort zaken gebeuren gewoon. Kan bv zo zijn dat Ajax ergens in augustus een keer uit moet spelen (vanwege een evenement), en AZ thuis moet (omdat het de week erna een evenement in Alkmaar heeft). Dan is zo'n link natuurlijk snel gelegd.

Ik werk behalve als docent wiskunde ook als roostermaker, en werk met een computerprogramma dat grofweg volgens dezelfde lijnen roostert als de competitieprogrammaplanner, en ook in zo'n rooster zie je vaak dezelfde combi's voorkomen jaar na jaar.
 

JMD

Well-known member
2 jaar terug openden we in Den Haag, afgelopen jaar eindigden we daar, nu openen we er weer... Ook zoiets opvallends.
 

Abubakari

Well-known member
Kampioen op de dag van de arbeid thuis tegen FC Utrecht. En anders op de woensdag er voor uit bij Heerenveen.
Voor de rest zal het wel, niet naar gekeken.
 
Bovenaan