Dat klopt, maar dan nog hoeft het niet om 18.30 op een woensdag.
Wanneer dan wel?
Klopt. Bij Feyenoord waren ze na eigen zeggen uitgeput van de thuiswedstrijd tegen Tbilisi. Zit je aan het begin van het seizoen en heb je geen meter gevlogen.
En die hadden zondag dus pas 1x midweeks gespeeld, hoe kan je dan al moe zijn? Ik hoor coaches er ook al over...Nou, ik heb Feyenoord zondag zien voetballen en die oogden inderdaad alsof ze de uitputting nabij waren.
34 duels verplaatst
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-gooit-eredivisie-programma-op-de-schop-34-wijzigingen
De meeste wijzigingen zijn logisch, datumverschuivingen omdat PSV/AZ/Feyenoord op donderdag EL spelen en dus niet de zaterdag erna kunnen spelen, of Ajax dat op dinsdag CL speelt en dus niet de zondag ervoor kan spelen.
Maar bv PSV - SC Heerenveen verplaatsen van zaterdag 23 naar zondag 24 november snap ik niet. PSV speelt de midweek ervoor niet (interlands), waarom dan een duel naar zondagmiddag? PSV speelt liever op zaterdag. Ajax - Heracles staat die zaterdag om 20.45, dan zet je die toch naar 18.30 als je (terecht) extra ruimte voor Ajax wil cre?ren, die spelen immers al dinsdag of woensdag, en zet je PSV naar 20.45.
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld? Ik vind voetbal een mooi spelletje, maar zelfs ik kijk dat niet.Simpelweg omdat Fox alle tijdstippen optimaal wil benutten. Als er dan te veel duels op een speeldag staan, dan gaan ze schuiven. Van mij hadden alleen duels van de ploegen die Europees spelen verschoven mogen worden, maar dat wil Fox niet.
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld? Ik vind voetbal een mooi spelletje, maar zelfs ik kijk dat niet.
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld?
Nee, maar meer kijk mogelijkheden betekent meer kijkers. Simpele wiskunde.![]()
Jazeker. Dat wil zeggen, het staat op. Als ik thuis ben op zondagen, dan heb ik op twee schermen sport aan staan, waarvan in principe eentje met FOX eredivisie. Ligt er wel aan of er elders geen mooiere wedstrijden zijn, of bijvoorbeeld wielrennen of formule 1.
Ja, die is weer fraai...Sportzeloot is weer goed bezig op Twitter.