Speeldagenkalender 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Dat klopt, maar dan nog hoeft het niet om 18.30 op een woensdag.

Met FOX is afgesproken dat Ajax, PSV en Feyenoord niet tegelijk mogen voetballen in speelrondes 1-32. Dus dan kom je automatisch uit op 18.30u en 20.45u op woensdag en de andere wedstrijd op donderdag. Dat laatste betekent ook weer dat er verder geschoven moet gaan worden met AZ-Heracles dat die zaterdag erna op het programma staat.

JMD

Well-known member
Klopt. Bij Feyenoord waren ze na eigen zeggen uitgeput van de thuiswedstrijd tegen Tbilisi. Zit je aan het begin van het seizoen en heb je geen meter gevlogen.

Dat verbaast me idd vooral. We zijn pas net bezig en nu al oververmoeid.

Abubakari

Well-known member
Nou, ik heb Feyenoord zondag zien voetballen en die oogden inderdaad alsof ze de uitputting nabij waren.

Max

Administrator
Forumleiding
Terwijl Feyenoord en PSV gisteren hebben laten zien dat je ze echt niet beide op een avond hoeft te zien.

Batigoal

Well-known member
Het lijkt wel alsof de KNVB vorig jaar pas heeft 'ontdekt' dat de mogelijkheid om aanvangstijden te veranderen en nu erin doorslaat door het te pas en te onpas toe te passen.

JMD

Well-known member
PSV biedt de kaartjes voor de Groningensupporters bij het verplaatste duel van PSV tegen de FC gratis aan. Klasse actie!

JMD

Well-known member
34 duels verplaatst
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-gooit-eredivisie-programma-op-de-schop-34-wijzigingen

De meeste wijzigingen zijn logisch, datumverschuivingen omdat PSV/AZ/Feyenoord op donderdag EL spelen en dus niet de zaterdag erna kunnen spelen, of Ajax dat op dinsdag CL speelt en dus niet de zondag ervoor kan spelen.
Maar bv PSV - SC Heerenveen verplaatsen van zaterdag 23 naar zondag 24 november snap ik niet. PSV speelt de midweek ervoor niet (interlands), waarom dan een duel naar zondagmiddag? PSV speelt liever op zaterdag. Ajax - Heracles staat die zaterdag om 20.45, dan zet je die toch naar 18.30 als je (terecht) extra ruimte voor Ajax wil cre?ren, die spelen immers al dinsdag of woensdag, en zet je PSV naar 20.45.

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
"Slechts" 2 wedstrijden naar de zondag om 20.00u. Maar wel beide met FC Emmen. Die zullen daar niet vrolijk van worden. 10 november uit tegen AZ (in Den Haag, of misschien toch al weer in Alkmaar?) en 1 december thuis tegen PSV.

Joost

Well-known member
34 duels verplaatst
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-gooit-eredivisie-programma-op-de-schop-34-wijzigingen

De meeste wijzigingen zijn logisch, datumverschuivingen omdat PSV/AZ/Feyenoord op donderdag EL spelen en dus niet de zaterdag erna kunnen spelen, of Ajax dat op dinsdag CL speelt en dus niet de zondag ervoor kan spelen.
Maar bv PSV - SC Heerenveen verplaatsen van zaterdag 23 naar zondag 24 november snap ik niet. PSV speelt de midweek ervoor niet (interlands), waarom dan een duel naar zondagmiddag? PSV speelt liever op zaterdag. Ajax - Heracles staat die zaterdag om 20.45, dan zet je die toch naar 18.30 als je (terecht) extra ruimte voor Ajax wil cre?ren, die spelen immers al dinsdag of woensdag, en zet je PSV naar 20.45.

Die verplaatsingen zijn logisch, maar er zijn genoeg minuscule wijzigingen in aanvangstijd die onzinnig zijn.

PES5

Administrator
Forumleiding
Simpelweg omdat Fox alle tijdstippen optimaal wil benutten. Als er dan te veel duels op een speeldag staan, dan gaan ze schuiven. Van mij hadden alleen duels van de ploegen die Europees spelen verschoven mogen worden, maar dat wil Fox niet.

JMD

Well-known member
Simpelweg omdat Fox alle tijdstippen optimaal wil benutten. Als er dan te veel duels op een speeldag staan, dan gaan ze schuiven. Van mij hadden alleen duels van de ploegen die Europees spelen verschoven mogen worden, maar dat wil Fox niet.
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld? Ik vind voetbal een mooi spelletje, maar zelfs ik kijk dat niet.

Het is toch van de zotte dat bv PSV - Heerenveen naar een zondag gaat, terwijl PSV liever op zaterdagavond thuisspeelt en er ook geen enkele reden is om te schuiven (want Ajax staat al op zaterdag), behalve hoogstens met de tijd.

Atreides

Well-known member
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld? Ik vind voetbal een mooi spelletje, maar zelfs ik kijk dat niet.

Nee, maar meer kijk mogelijkheden betekent meer kijkers. Simpele wiskunde. ;)

Er zullen best mensen kijken om 20.00 die geen middagduels kijken of ??n middagduel kijken en wellicht ook een avondduel.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld?

Jazeker. Dat wil zeggen, het staat op. Als ik thuis ben op zondagen, dan heb ik op twee schermen sport aan staan, waarvan in principe eentje met FOX eredivisie. Ligt er wel aan of er elders geen mooiere wedstrijden zijn, of bijvoorbeeld wielrennen of formule 1.

JMD

Well-known member
Nee, maar meer kijk mogelijkheden betekent meer kijkers. Simpele wiskunde. ;)
:)

En toch vraag ik me af of dat zo simpel is als je zegt.
Alleen Ajax en Feyenoord (en een beetje PSV) trekken een fatsoenlijk aantal kijkers. Dan zit je dus aan 2 (of 3) momenten op 1 dag die je maar nodig hebt. Een duel om 12.15 zonder 1 van die 3 ploegen trekt volgens mij bijna geen kijkers.

Batigoal

Well-known member
Jazeker. Dat wil zeggen, het staat op. Als ik thuis ben op zondagen, dan heb ik op twee schermen sport aan staan, waarvan in principe eentje met FOX eredivisie. Ligt er wel aan of er elders geen mooiere wedstrijden zijn, of bijvoorbeeld wielrennen of formule 1.

+1

JMD

Well-known member
Sportzeloot is weer goed bezig op Twitter.
Ja, die is weer fraai... :)

Overigens moet je denk ik als KNVB zijnde gewoon niet meer de tijden van alle speelrondes bekend maken. Gewoon de speelronde-indeling maken en pas een paar weken van tevoren wie wanneer speelt.

Bovenaan