Speeldagenkalender 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Niet te hopen dat Ajax of PSV de halve finale CL haalt, want dan kunnen ze weer een hele speelronde verzetten.

Ja, maar wel binnen hetzelfde weekend, van zondag 3 naar zaterdag 2 mei.

Is alleen een probleem als er ook een Nederlandse club in de halve finale EL zit, want die moet dan op 30 april spelen. Dan zullen niet alle wedstrijden op dezelfde dag kunnen.

Forza AZ

Well-known member
Ik moet zeggen, ik had dat eerst ook. Totdat wij in de play offs op zondagavond 20 uur speelden, vond het wel lekker. Wat is er op tegen?

Thuis niet zo'n probleem misschien, al wordt het voor kinderen wel laat als ze maandag weer naar school moeten.

Voor een uitwedstrijd is het minder leuk, want dan ben je pas erg laat thuis zondagavond/maandagnacht.

Joost

Well-known member
Thuis niet zo'n probleem misschien, al wordt het voor kinderen wel laat als ze maandag weer naar school moeten.

Voor een uitwedstrijd is het minder leuk, want dan ben je pas erg laat thuis zondagavond/maandagnacht.

Gelukkig heeft de KNVB jullie uitwedstrijdjes op zondag 20:00 lekker dichtbij gegeven.

JMD

Well-known member
PSV 10x op zaterdag, 7x op zondag. Dat is beter dan vorig jaar, ook mooier verspreid (toen voor de winterstop veel op zat, na veel op zon).

Eennalaatste speelronde naar Heerenveen is niet zo gelukkig, daar verspelen we traditioneel punten...
Voor het duel tegen Ajax op de 7e speelronde uit naar Twente, Heracles en RKC en 3x thuis. Dan mag je nog niet veel puntverlies hebben geleden gezien het programma.

Joost

Well-known member
Ik moet zeggen, ik had dat eerst ook. Totdat wij in de play offs op zondagavond 20 uur speelden, vond het wel lekker. Wat is er op tegen?

Als je de reacties ziet zijn het ook vooral supporters van Ajax en Feyenoord die veraf wonen die tegen zijn.

JMD

Well-known member
Overigens: dat loten van het 'tennisschema' in de beker is op zich mooi, maar hoop wel dat ze het dan beter doen dan in 2003. Toen werd ook dit systeem gehanteerd, maar waren de grote clubs van te voren (voor de uitzending) al in het schema geloot. Heel toevallig stonden PSV, Ajax, Feyenoord en FC Utrecht precies elk in hun eigen kwart. Dat Feyenoord alles thuis mocht spelen zal ook wel toeval zijn geweest, maar goed, dat gebeurt met de huidige loting ook al. :p

Dus ja, in een tennisschema loten is mooi, maar dan wel alles op 1 hoop, en als dat dan betekent dat PSV, Ajax en Feyenoord op regel 1 t/m 3 staan dan is dat maar zo.

Pascallovic

Well-known member
Overigens: dat loten van het 'tennisschema' in de beker is op zich mooi, maar hoop wel dat ze het dan beter doen dan in 2003. Toen werd ook dit systeem gehanteerd, maar waren de grote clubs van te voren (voor de uitzending) al in het schema geloot. Heel toevallig stonden PSV, Ajax, Feyenoord en FC Utrecht precies elk in hun eigen kwart. Dat Feyenoord alles thuis mocht spelen zal ook wel toeval zijn geweest, maar goed, dat gebeurt met de huidige loting ook al. :p

Dus ja, in een tennisschema loten is mooi, maar dan wel alles op 1 hoop, en als dat dan betekent dat PSV, Ajax en Feyenoord op regel 1 t/m 3 staan dan is dat maar zo.
Een tennisloting bij de KNVB-beker hoeft van mij niet, maar het is ook geen drama of zo. Snap alleen niet waarom ze telkens dingen introduceren die ze in het verleden hebben afgeschaft. Bijvoorbeeld die tennisloting, maar ook dat clubs die Europees spelen later instromen, of andere jaren dat clubs die Europees speelden in de eerste twee rondes niet tegen elkaar konden loten.

Maasveld

Well-known member

Dat is toch ook een Ajacied die ver weg woont?

Overigens: dat loten van het 'tennisschema' in de beker is op zich mooi, maar hoop wel dat ze het dan beter doen dan in 2003. Toen werd ook dit systeem gehanteerd, maar waren de grote clubs van te voren (voor de uitzending) al in het schema geloot. Heel toevallig stonden PSV, Ajax, Feyenoord en FC Utrecht precies elk in hun eigen kwart. Dat Feyenoord alles thuis mocht spelen zal ook wel toeval zijn geweest, maar goed, dat gebeurt met de huidige loting ook al.

De top 4 bij het tennis hebben toch ook hun eigen kwart?

Forza AZ

Well-known member
Een tennisloting bij de KNVB-beker hoeft van mij niet, maar het is ook geen drama of zo. Snap alleen niet waarom ze telkens dingen introduceren die ze in het verleden hebben afgeschaft. Bijvoorbeeld die tennisloting, maar ook dat clubs die Europees spelen later instromen, of andere jaren dat clubs die Europees speelden in de eerste twee rondes niet tegen elkaar konden loten.

De rondes volgen elkaar nu wel snel op na de winterstop met steeds maar 3 weken tussen de 1/8e finale, kwartfinale en halve finale. Vandaar dat ze alles in 1x gaan loten waarschijnlijk, zodat er al wat meer duidelijk is wie tegen elkaar kunnen spelen en de clubs daar vast op vooruit kunnen lopen met organisatie e.d.

Forza AZ

Well-known member
Nog 1 wijziging die ik nu lees is dat de periodes in de Eerste Divisie wijzigen. Er zullen nu 2 periodes van 9 wedstrijden (periode 1 en 3) en 2 periodes van 10 wedstrijden (periode 2 en 4) zijn. Alle wedstrijden tellen dus mee voor een periode.

Pascallovic

Well-known member
Ajax - Fortuna Sittard van 24 augustus naar 25 september. We kunnen ook doorslaan met het verplaatsen van wedstrijden. Laat gewoon lekker staan. Alsof de maand september niet druk wordt of zo?

Bovenaan