Speeldagenkalender 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Ajax - Fortuna Sittard van 24 augustus naar 25 september. We kunnen ook doorslaan met het verplaatsen van wedstrijden. Laat gewoon lekker staan. Alsof de maand september niet druk wordt of zo?

Feyenoord-AZ en Utrecht-VVV gaan ook naar 25 september als Feyenoord, AZ of Utrecht in de 4e voorronde EL spelen.

PSV heeft er voor gekozen om wel gewoon te spelen in dat weekend ook als ze Europees actief zijn in de 4e voorronde.

Max

Administrator
Forumleiding
Speeldagenkalender 2019-2020

Op beide dagen kan ik niet, dus dat maakt voor mij dan niet uit. Wel jammer, Feyenoord - AZ is wel een van de betere affiches in een seizoen.

Forza AZ

Well-known member
Het is wel een dubbele maatregel inderdaad. Clubs vrij geven om ze rust te geven om een betere kans te hebben de groepsfase (CL) te halen. Maar als dat dan lukt ze een druk programma geven rond de 1e en 2e speeldag van die groepsfase. Terwijl de KNVB de clubs die in de groepsfase spelen juist extra rust wilde geven door het bekertoernooi voor die clubs pas te laten beginnen half december. Hiermee is dan de helft van die extra rust weer opgeheven.

JMD

Well-known member
Het is wel een dubbele maatregel inderdaad. Clubs vrij geven om ze rust te geven om een betere kans te hebben de groepsfase (CL) te halen. Maar als dat dan lukt ze een druk programma geven rond de 1e en 2e speeldag van die groepsfase. Terwijl de KNVB de clubs die in de groepsfase spelen juist extra rust wilde geven door het bekertoernooi voor die clubs pas te laten beginnen half december. Hiermee is dan de helft van die extra rust weer opgeheven.

Precies. En de vermoeidheid zal in augustus echt nog niet optreden, dat komt pas in de loop van het seizoen, dus dan is een vrije midweek in september prettiger dan in augustus lijkt me. Verder (is bijzaak, ik weet het) trekt de competitie dan ook weer een beetje scheef, en daar was men de laatste jaren net zo goed mee bezig (vergeleken met de seizoenen rond de eeuwwisseling)

Abubakari

Well-known member
Idee zal wel zijn dat de focus dan volledig op plaatsing voor de groepsfase kan komen te liggen. Maar ik vind het wat Ajax betreft ook niet echt nodig, maar aan de andere kant, big deal. Kan me er niet echt druk om maken.

Joost

Well-known member
Ajax verspeelt traditioneel punten in de eerste maand van de competitie dus ik snap het wel dat ze dan zo min mogelijk spelen.

Pascallovic

Well-known member
Ondanks dat er gezegd werd dat alleen bij verre Europese uitwedstrijden er eventueel op zondag om 20.00u gespeeld zou gaan worden, is nu toch AZ-Fortuna Sittard op 4 augustus verplaatst naar 20.00u. AZ speelt 3 dagen eerder weliswaar uit, maar G?teborg kun je toch niet ver noemen.

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-.../az-fortuna-sittard-naar-zondagavond-2000-uur
Het staat elke club vrij een verzoek tot verplaatsing in te dienen, hetgeen AZ in dit geval ook heeft gedaan. Schijnbaar had AZ goede argumenten. Maar goed als de KNVB nee had gezegd had je kunnen zeiken dat alleen naar de grote clubs geluisterd wordt en dat met clubs uit de provincie geen rekening wordt gehouden. Het is ook nooit goed.

Forza AZ

Well-known member
Het staat elke club vrij een verzoek tot verplaatsing in te dienen, hetgeen AZ in dit geval ook heeft gedaan. Schijnbaar had AZ goede argumenten. Maar goed als de KNVB nee had gezegd had je kunnen zeiken dat alleen naar de grote clubs geluisterd wordt en dat met clubs uit de provincie geen rekening wordt gehouden. Het is ook nooit goed.

Ik vind het alleen vreemd dat na het afschieten van een standaard wedstrijd op zondag om 20.00u er werd gezegd dat dat tijdstip alleen nog eventueel zou kunnen voorkomen bij verre Europese uitwedstrijden. Daaronder versta ik dan zo'n beetje alles verder dan Moskou en Turkije bijvoorbeeld. En zeker niet G?teborg.

Het zou dan ook nog logischer zijn geweest als Utrecht om 20.00u zou spelen, want die spelen verder weg op de donderdag (Mostar of Skopje).

ALenstra

Well-known member
Het initiatief komt van de clubs, de KNVB gaat het niet uit zichzelf doen. Al was het fijn als er een duidelijker uitleg was van verre uitwedstrijd.

Forza AZ

Well-known member
Aangezien Feyenoord vanavond met 4-0 won, kun je de wedstrijd Feyenoord-AZ van 25 augustus wel al vast op de nieuwe datum van 25 september neerzetten.

Max

Administrator
Forumleiding
Aangezien Feyenoord vanavond met 4-0 won, kun je de wedstrijd Feyenoord-AZ van 25 augustus wel al vast op de nieuwe datum van 25 september neerzetten.

Ja?! Dat zou fucked up zijn. Wilde net mijn neefje meenemen naar die pot. Was voor mij de schrale troost nadat het weekendje Minsk in het water is gevallen... 25 september kan ik niet.

Bovenaan