Speeldagenkalender 2019-2020

Mario

Well-known member
En de bekerfinale dan? En wanneer wil je die speelronde gaan organiseren dan? Bevrijdingsdag? Zullen ze blij mee zijn in diverse steden.

Je kan toch het hele programma vanaf 28 april opschuiven? Dus speelronde 33 op 12 mei, en speelronde 34 op 19 mei. Dan speel je niet in het weekeinde van 4/5 mei, wat normaal ook niet het geval zou zijn, behalve de bekerfinale. Voor de bekerfinale moet je dan wel een nieuwe datum vinden, na speelronde 34. Vroeger werd die finale altijd op Hemelvaartsdag gespeeld, wellicht een optie? Of op 26 mei als Ajax ook nog eens de finale van de CL gaat halen. Die play-offs voor Europees voetbal lopen Ajax en Willem II niet in de weg wat dat betreft.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Ze hebben dus serieus overwogen om de bekerfinale te verzetten. Veel gekker krijg je ze niet.

De op het laatst besloten dubbele bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord destijds valt niet te overtreffen.

Er is zelfs overwogen om de bekerfinale op een doordeweekse dag te spelen maar dat is afgeschoten door Willem II.
Een dag eerder kon niet vanwege de herdenking.

Ik begrijp overigens niet dat het tijdstip van 18:00 nog steeds wordt vastgehouden voor de Bekerfinale. Tenzij echt zeker is dat Ajax pas op woensdag aan de bak moet, anders had een kleine verschuiving naar bijvoorbeeld 3 uur 's middags een prima optie geweest.

Dat zal Fox wel niet willen.

Joost

Well-known member
Het blijft toch bijzonder dat wij in Nederland zoveel moeite hebben een seizoen kloppend te krijgen, terwijl men in Engeland een competitie met 4 extra speelrondes en een extra bekertoernooi wel op een normale manier kan uitspelen. Nee, in Nederland laten we onze competitie gijzelen door de play-offs Europees voetbal die altijd voor half lege stadions gespeeld worden en waardoor 12 clubs voor half mei al uitgespeeld zijn.

De Premier League eindigt ook op 12 mei.

Groot verschil met Nederland is dat in Engeland de wedstrijden pas veel korter tevoren verplaatst worden. De speelrondes van mei worden pas uiterlijk komende vrijdag vastgezet op een speeldag en tijd.

Op niveau 2, 3 en 4 eindigt de competitie zelfs nog eerder en worden alle play-off duels uitgesmeerd over een lange periode met de finales uiteindelijk pas in het laatste weekend van mei.

En bij het semi-prof voetbal moeten competitie nog vroeger klaar zijn. De laatste speelrondes zijn op 27 april. Chertsey Town moet tot die tijd nog 12 wedstrijden spelen; 2, 4, 6, 9, 13, 16, 18, 20, 22, 24, 27 en 30 april.

JMD

Well-known member
Je kan toch het hele programma vanaf 28 april opschuiven? Dus speelronde 33 op 12 mei, en speelronde 34 op 19 mei. Dan speel je niet in het weekeinde van 4/5 mei, wat normaal ook niet het geval zou zijn, behalve de bekerfinale. Voor de bekerfinale moet je dan wel een nieuwe datum vinden, na speelronde 34. Vroeger werd die finale altijd op Hemelvaartsdag gespeeld, wellicht een optie? Of op 26 mei als Ajax ook nog eens de finale van de CL gaat halen. Die play-offs voor Europees voetbal lopen Ajax en Willem II niet in de weg wat dat betreft.
Als Willem II top 8 eindigt en de bekerfinale verliest moet het PO spelen. Dus moet de bekerfinale voor de start PO.

Het punt is gewoon dat zowel het duel van 28 april als 5 mei niet naar de dag ervoor kan, vanwege Koningsdag en Dodenherdenking.

In Engeland is overigens alleen speelronde 38 tegelijk, de eennalaatste ronde is gewoon verdeeld over het weekend, en soms is er zelfs midweek voor de laatste speelronde nog een inhaalronde met kampioens- en/of degradatiekandidaten.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap dat er geld moet worden verdiend, maar voor de stadionbezoeker is het niet fijn. Nu bezoek ik ondanks mijn seizoenkaart niet meer zoveel wedstrijden, maar dan nog. Feyenoord - AZ was ik dan wel weer van plan om te gaan.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik snap dat er geld moet worden verdiend, maar voor de stadionbezoeker is het niet fijn. Nu bezoek ik ondanks mijn seizoenkaart niet meer zoveel wedstrijden, maar dan nog. Feyenoord - AZ was ik dan wel weer van plan om te gaan.

Kun jij bij een duel om 20.45 niet meer thuiskomen dan?

Max

Administrator
Forumleiding
Speeldagenkalender 2018-2019

Speeldagenkalender 2018-2019

Kun jij bij een duel om 20.45 niet meer thuiskomen dan?

In principe kom ik zolang het nachtnet werkt altijd thuis vanuit Rotterdam bezien. Des te later je in het OV netwerk terecht komt des te feestelijker het is. Maar competitiewedstrijden kennen een verlenging en strafschoppen, dus in die zin blijft het behoudens werkzaamheden van de NS qua vervelendheid beperkt.

Bij bekerduels ben ik wel eerder naar huis gegaan. Ik ben even kwijt of dat in mijn Amsterdam of Hoorn periode was. Ik weet ook niet of dat vanwege niet thuis kunnen komen of 1-2 uur extra reistijd hebben was.

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is Nederland een van de weinige landen die de laatste twee speelrondes gelijk laat spelen. Meestal is het alleen de laatste speelronde

JMD

Well-known member
Volgens mij is Nederland een van de weinige landen die de laatste twee speelrondes gelijk laat spelen. Meestal is het alleen de laatste speelronde
Precies.

Wat me overigens wel weer verbaast (net als Ajax - PEC verplaatsen) is het tijdstip waarop dit gebeurt. Dit had je toch al na de winst in Madrid kunnen regelen (tegelijk met alle andere wijzigingen die noodzakelijk waren), net als dat je Ajax - PEC al na de loting in december had kunnen verplaatsen.

stc

Well-known member
Beetje voorbarig om het programma aan te passen als Ajax zich nog niet voor een volgende ronde geplaatst heeft. Aan de andere kant wel goede voortijdige communicatie,

JMD

Well-known member
Beetje voorbarig om het programma aan te passen als Ajax zich nog niet voor een volgende ronde geplaatst heeft. Aan de andere kant wel goede voortijdige communicatie,
Ze kunnen niet wachten tot na de return, want dan wordt het wel erg kort dag...

PES5

Administrator
Forumleiding
Als we dan toch naar andere landen kijken. In Nederland ligt tenminste alles vast qua dag en tijd. Kijk eens naar Engeland, Frankrijk, Belgi?, Itali? of Spanje. Daar wordt steeds pas kort van tevoren bekend wanneer duels plaats gaan vinden.

PES5

Administrator
Forumleiding
In principe kom ik zolang het nachtnet werkt altijd thuis vanuit Rotterdam bezien. Des te later je in het OV netwerk terecht komt des te feestelijker het is. Maar competitiewedstrijden kennen een verlenging en strafschoppen, dus in die zin blijft het behoudens werkzaamheden van de NS qua vervelendheid beperkt.

Bij bekerduels ben ik wel eerder naar huis gegaan. Ik ben even kwijt of dat in mijn Amsterdam of Hoorn periode was. Ik weet ook niet of dat vanwege niet thuis kunnen komen of 1-2 uur extra reistijd hebben was.

Dan snap ik je vorige post niet. Leek erop alsof je nu niet naar Feyenoord-AZ kunt.

JMD

Well-known member
Als we dan toch naar andere landen kijken. In Nederland ligt tenminste alles vast qua dag en tijd. Kijk eens naar Engeland, Frankrijk, Belgi?, Itali? of Spanje. Daar wordt steeds pas kort van tevoren bekend wanneer duels plaats gaan vinden.
Precies.
Wat mij betreft snijdt de KNVB zich gewoon in de vingers door in juni al het hele seizoen vast te leggen met speeldag en -tijd.
Gewoon in juli van de augustus/septemberduels de tijd/dag precies bekend maken en dan elke maand steeds 1 maand verder.

PES5

Administrator
Forumleiding
Exact tegenovergesteld aan het punt dat ik wilde maken met bovenstaande post. Zie signaalwoord tenminste.

Gewoon kappen met zeiken hier en accepteren dat de KNVB nu iets omgooit. Itt veel landen mogen we niet klagen mbt competitieschema's.

Bovenaan