Speeldagenkalender 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
In de voorlaatste speelronde wordt toch alles gelijktijdig afgewerkt normaal gesproken? De Graafschap speelt tegen degradatie nota bene.

Je kunt moeilijk het hele programma naar de vrijdag zetten, zeker omdat het ook nog Koningsnacht is dan. Dit is overmacht, want dat Ajax (eventueel) de halve finale CL haalt had niemand rekening mee gehouden.

fr-keff

Active member
Je kunt moeilijk het hele programma naar de vrijdag zetten, zeker omdat het ook nog Koningsnacht is dan. Dit is overmacht, want dat Ajax (eventueel) de halve finale CL haalt had niemand rekening mee gehouden.

Waarom moet Ajax in godsnaam rust krijgen? Noem ??n competitie waar zulke 'matchfixing' gebeurt? Niks overmacht dus.

Pascallovic

Well-known member
Een dagje minder rust voor de lastige uitwedstrijd tegen FC Groningen, om wellicht ergens een dagje extra rust te krijgen voor een eventuele halve finale die je nog maar moet zien te bereiken. Ik vind het niet heel voordelig voor Ajax.

Janssen

Well-known member
Ze hebben dus serieus overwogen om de bekerfinale te verzetten. Veel gekker krijg je ze niet.

ALenstra

Well-known member
Ik zou het wel apart vinden als op speeldag 33 De Graafschap-Ajax naar de vrijdag gaat. Op een speeldag waarin eigenlijk alles op hetzelfde tijdstip afgewerkt moet worden. We hebben het wel over een degradatiekandidaat en een titelkandidaat. En wat gaat er met de bekerfinale gebeuren als Ajax eventueel op 7 mei moet voetballen?

JMD

Well-known member
Deze zin snap ik niet:
'Nadat twee serieuze opties om de TOTO KNVB Bekerfinale te verzetten waren gestrand, kwamen we uit bij het huidige scenario, waarin niet alle wedstrijden uit de voorlaatste speelronde tegelijkertijd worden afgewerkt. '
Er valt helemaal niks te kiezen. Als Ajax dinsdag 30 april speelt zal speelronde 33 verzet moeten worden, als Ajax dinsdag 7 mei speelt zal de bekerfinale verzet moeten worden.

Pascallovic

Well-known member
Deze zin snap ik niet:
'Nadat twee serieuze opties om de TOTO KNVB Bekerfinale te verzetten waren gestrand, kwamen we uit bij het huidige scenario, waarin niet alle wedstrijden uit de voorlaatste speelronde tegelijkertijd worden afgewerkt. '
Er valt helemaal niks te kiezen. Als Ajax dinsdag 30 april speelt zal speelronde 33 verzet moeten worden, als Ajax dinsdag 7 mei speelt zal de bekerfinale verzet moeten worden.
Neem aan dat ze de finale dan niet gaan verzetten, ook niet als Ajax op 7 mei de halve finale CL moet spelen. Dat zal dan ook wel matchfixing zijn,

Mario

Well-known member
De beste optie is dan idd om heel speelronde 33 te verzetten, de belangen zijn te groot lijkt mij om slechts 1 wedstrijd te verplaatsen ... of anders moeten er meer wedstrijden op de vrijdagavond, in ieder geval die waar de titelkandidaten en degradatiekandidaten bij zijn betrokken.

En anders ... hup Juventus!

PES5

Administrator
Forumleiding
De beste optie is dan idd om heel speelronde 33 te verzetten, de belangen zijn te groot lijkt mij om slechts 1 wedstrijd te verplaatsen ... of anders moeten er meer wedstrijden op de vrijdagavond, in ieder geval die waar de titelkandidaten en degradatiekandidaten bij zijn betrokken.

Maar dat kan niet, omdat er een doordeweekse speelronde voor zit.

PES5

Administrator
Forumleiding
En de bekerfinale dan? En wanneer wil je die speelronde gaan organiseren dan? Bevrijdingsdag? Zullen ze blij mee zijn in diverse steden.

Pascallovic

Well-known member
Het blijft toch bijzonder dat wij in Nederland zoveel moeite hebben een seizoen kloppend te krijgen, terwijl men in Engeland een competitie met 4 extra speelrondes en een extra bekertoernooi wel op een normale manier kan uitspelen. Nee, in Nederland laten we onze competitie gijzelen door de play-offs Europees voetbal die altijd voor half lege stadions gespeeld worden en waardoor 12 clubs voor half mei al uitgespeeld zijn.

PES5

Administrator
Forumleiding
En door Fox, waardoor Ajax nooit tegelijk kan spelen met Feyenoord en de duels precies verdeeld moeten worden over de tv-momenten.

Joost

Well-known member
Ze hebben dus serieus overwogen om de bekerfinale te verzetten. Veel gekker krijg je ze niet.

Er is zelfs overwogen om de bekerfinale op een doordeweekse dag te spelen maar dat is afgeschoten door Willem II.
Een dag eerder kon niet vanwege de herdenking.

Ik begrijp overigens niet dat het tijdstip van 18:00 nog steeds wordt vastgehouden voor de Bekerfinale. Tenzij echt zeker is dat Ajax pas op woensdag aan de bak moet, anders had een kleine verschuiving naar bijvoorbeeld 3 uur 's middags een prima optie geweest.

Bovenaan