Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Mario

Well-known member
De Democraten moeten zich heel snel herstellen en over 4 jaar met een sterke kandidaat komen.Vance is net zo'n idioot als Trump, maar minder gewiekst volgens mij.

JMD

Well-known member
Verder natuurlijk een werkelijk volslagen belachelijke wanvertoning. Dat er nou niemand bij de Republikeinen in opstand komt tegen Trump he. Ik kan daar niet bij. Ze verdienen niet beter, de meerderheid van de Amerikanen.
Nee, alle Amerikanen verdienen in het algemeen niet beter. De Democraten slagen er namelijk ook al sinds Obama niet meer in om met een fatsoenlijke kandidaat te komen. Eerst mevrouw Clinton die puur op het schild gehesen werd op basis van haar naam en het feit dat de Dems heel graag de eerste vrouwelijke president wilden leveren. Toen Biden dat maar net aan goed ging in 2020 (want als corona er niet egweest was moet ik maar zien of hij dit gewonnen had), daar wilden de Dems mee door, terwijl er al kritiek was op hoe hij zienderogen achteruit ging. Dat werd eerst weggezet als 'pro-russische retoriek', toen bleek na het eerste debat dat zelfs Trump gehakt kon maken van Biden wisten de Dems niet hoe snel ze Biden moesten vervangen en zetten ze gewoon 'leeghoofd' Kamala Harris op het schild, die weinig anders kon dan lachen en door de mand viel als ze iets meer moest doen dan teksten opdreunen maar zelf moest nadenken, ook weer omdat ze zo graag de eerste vrouwelijke president wilden leveren en omdat ze zo goed bij de partijtop lag.

We zijn het er allemaal over eens denk ik dat Trump by far de slechtste Republikeinse president sinds WO II is, hij kan politiek helemaal niks, en dan alsnog krijgen de Democraten het niet voor elkaar om daar 3x gehakt van te maken, sterker nog: 2 duidelijke nederlagen en 1 nipte zege.
En nee, dat ligt niet aan desinformatie, beïnvloeding of wat dan ook. De gekken die daar gevoelig voor zijn hadden sowieso op Trump gestemd. Het gaat om die 150 miljoen 'midden stemmers', daar is eerder Clinton en nu Harris niet toe in staat gebleken daarbij aan te sluiten. Maar ja, ze (zoals Clinton) een 'bag of deplorables' noemen helpt niet natuurlijk.

Ik verlang terug naar Bill Clinton, Barack Obama en zelfs beide Bushes.

De Democraten moeten zich heel snel herstellen en over 4 jaar met een sterke kandidaat komen.
Dat dus. Als de Dems dat niet lukt gaat Vance de volgende president worden.

Joost

Well-known member
Ze willen niet eens anders. Trump doet precies wat zijn volk wil.
Je moet toch wel haast gehersenspoelt zijn als je uit die 10 minuten concludeert dat Trump de fatsoenlijke van de twee is. Zelensky mocht nauwelijks uitpraten, Vance die hem dat toebeet dat hij geen gelijk krijgt als hij zijn stem verheft en vervolgens Trump die dwars door Zelensky heen gaat roepen en uiteindelijk concludeert dat Zelensky teveel aan het woord is.

Ik heb met mijn kids van 9 en 11 betere conversaties.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JFK

Well-known member
Maar er lopen in Nederland duizenden kutklootzakken rond die het optreden van Trump en Vance geweldig vinden.
Fvd volk, ON-leden dat soort mongolen.

gevegt

Well-known member
Je moet toch wel haast gehersenspoelt zijn als je uit die 10 minuten concludeert dat Trump de fatsoenlijke van de twee is. Zelensky mocht nauwelijks uitpraten, Vance die hem dat toebeet dat hij geen gelijk krijgt als hij zijn stem verheft en vervolgens Trump die dwars door Zelensky heen gaat roepen en uiteindelijk concludeert dat Zelensky teveel aan het woord is.

Ik heb met mijn kids van 9 en 11 betere conversaties.
Zijn stemmers vinden het helemaal geweldig. Eindelijk daadkracht noemen ze het.

gevegt

Well-known member
Uit het liveblog van de Volkskrant.

‘Oekraïense vrienden, jullie zijn niet alleen’, meent de ene leider. ‘Zelensky is op zijn plaats gezet’, zegt de ander​

Amerikaanse Democraten reageren met diepe verontwaardiging op de agressie van de Amerikaanse president Donald Trump tijdens zijn gesprek met zijn Oekraïense ambtsgenoot Volodymyr Zelensky. ‘Trump en [vicepresident] JD Vance doen het vieze werk van [de Russische president] Vladimir Poetin’, schrijft leider van de Democraten in de Senaat, Charles Schumer, op X.

Vanuit de rest van de wereld stromen de reacties op de live uitgezonden ruzie tussen Trump en Zelensky ook binnen. ‘Beste Oekraïense vrienden, jullie zijn niet alleen’, schrijft de Poolse premier Donald Tusk op X. Emmanuel Macron, de president van Frankrijk, benadrukt nogmaals richting de Franse pers dat Rusland de oorlog met Oekraïne is begonnen. Trump beweerde recentelijk het omgekeerde. Ook de Spaanse premier Pedro Sanchez schrijft op X achter Oekraïne te staan.

Ook fractievoorzitters uit de Tweede Kamer nemen het op X voor Zelensky op: ‘Vandaag zag ik iemand eervol, moedig en fatsoenlijk de belangen van zijn land verdedigen in het Witte Huis’, schrijft Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA). ‘Diep respect voor president Zelensky’, schrijft VVD-leider Dilan Yeşilgöz. De steun voor Zelensky is niet unaniem.

‘Fascinerende tv, maar niet per se de beste manier om de oorlog te beëindigen, heren’, schrijft PVV-leider Geert Wilders op X. Zijn partijgenoot en Kamerlid Patrick Crijns schrijft dat Trump en vicepresident JD Vance Zelensky ‘op zijn plaats hebben gezet’.

Amerikaanse Republikeinen bedanken Trump: zo is Trump volgens senator Rick Scott ‘opgestaan voor de Verenigde Staten’. ‘Zelensky op zijn plaats zetten terwijl hij de VS niet respecteert, dat is precies hoe Amerikaans leiderschap eruit moet zien’, meent de Republikeinse afgevaardigde Marjorie Taylor-Greene.

Frank Rensen

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat een wanvertoning van Trump/Vance en respect voor Zelensky hoe rustig hij zich heeft gehouden. Dit maakt wederom duidelijk dat de VS geen bondgenoot meer is voor Europa.

Trump is duidelijk het schoothondje van Poetin geworden. Walgelijk gedrag.

JMD

Well-known member
De reactie van NAVO-chef Mark Rutte is ook wel veelzeggend.
Jep, jarenlang was een vredesbespreking niet bespreekbaar en nu nadat Trump/Vance Zelensky heeft geschoffeerd moet Zelensky ineens naar Trump cs luisteren om te praten over vrede.

Tsja, als hij niet doet wat de VS hem opdraagt is hij zijn baantje kwijt.
Weet niet of dat zo is, maar als dat zo is dan toont het iig aan dat de VS niet uit de NAVO wil, iets wat Trump wel aangegeven heeft

JMD

Well-known member

Die 2e tweet (met een artikel van de Independent) is dodelijk. Starmer kan wel willen, maar ze hebben niks te geven. Beetje zoals NL in 2022 pas tanks aan Oekraïne kon geven nadat we ze van Duitsland gekocht hadden.

Ben ook wel benieuwd waar Starmer cs het kanonnenvoer vandaan gaat halen dat de gehaktmolen in mag om te vechten. Met de huidige polarisatie in Europa denk ik niet dat mensen geneigd zijn (en/of hun zoons/dochters) naar het front te gaan omdat de leiders van het land (die er zelf nooit last van hebben) dat zo graag willen.

Wat dat betreft was de peiling van afgelopen week fnuikend: 52% was voor een Europees leger, maar slechts 18% zou eventueel in een leger willen dienen. Dus velen die nu keihard lopen te roepen om oorlog tegen Rusland bedoelen dan vooral dat anderen (andersmans kinderen) naar het front moeten en zij niet.

Bovenaan