BBC News heeft goede analyse moet ik zeggen. Stukken beter dan op Al Jazeera.
Voor de gemoedstoestand op dit forum misschien ook goed om te vermelden dat Wagner op weg is naar Moskou in Rusland en niet Moskou in Friesland.Begreep dat ze toch wel even benoemde dat Wagner op de M4 in Rusland onderweg was en niet op de M4 in Engeland.
Jammer.Voor de gemoedstoestand op dit forum misschien ook goed om te vermelden dat Wagner op weg is naar Moskou in Rusland en niet Moskou in Friesland.
Ik was 18 toen de muur viel. Je had toen geen social media, maar het was ook elke avond op tv. Die vrijdag in 1989, toen de muur daadwerkelijk viel, was er heel de avond een live verblinding met Berlijn. Voor mijn generatie bijzonder, omdat eindelijk een eind kwam aan de koude oorlog. Niet wetende dat de ellende in de wereld er niet minder om zou worden. De oudere generatie die de 2e wereldoorlog nog had meegemaakt was niet zo blij, want Duitsland zou weer een te groot machtsblok worden.Nou ja, het is dus lange tijd relatief rustig geweest. Nu is er volop beweging. Ja ik ben voor de Val geboren en ook wel als baby/peurer in Berlijn geweest voor de val, maar goedbeschouwd begon voor mij de geschiedenis vooral met 9/11.
Gelukkig hebben we hier Blokkeerfriezen.Voor de gemoedstoestand op dit forum misschien ook goed om te vermelden dat Wagner op weg is naar Moskou in Rusland en niet Moskou in Friesland.
Het was op een donderdagavond (9 november) dat de muur viel. Verder mee eens... Ik was toen 10 en hoorde het nieuws de andere ochtend van mijn ouders, maakte best wel indruk, vooral wat voor indruk het op mijn ouders en grootouders maakte.Ik was 18 toen de muur viel. Je had toen geen social media, maar het was ook elke avond op tv. Die vrijdag in 1989, toen de muur daadwerkelijk viel, was er heel de avond een live verblinding met Berlijn. Voor mijn generatie bijzonder, omdat eindelijk een eind kwam aan de koude oorlog. Niet wetende dat de ellende in de wereld er niet minder om zou worden. De oudere generatie die de 2e wereldoorlog nog had meegemaakt was niet zo blij, want Duitsland zou weer een te groot machtsblok worden.
1 jaar later begon de golfoorlog, en de burgeroorlog in Joegoslavië ...
Yup, hij gaat weer terug. We kunnen weer rustig slapen vannacht.
Jamel ligt nu zijn powernap te doen zodat hij vannacht wakker kon blijven... Die zal balen.Ja, een paar hier zouden er anders wakker van liggen.
Op zich heel slecht nieuws voor nu, maar ik vraag me af hoe houdbaar die vrede tussen Wagner/Rusland is.Nou ik baal ook wel. Voor dit gebeuren zou Wagner Oekraïne verlaten, nu hebben ze vrede gesloten en gaan ze toch weer voor Rusland vechten. Dit is gewoon heel slecht nieuws.
Zat de BBC te kijken toen bekend werd dat ze zich terugtrekken. Ik baal daar helemaal niet van, juist blij dat er (voorlopig) massale bloedvergieten zijn voorkomen.Jamel ligt nu zijn powernap te doen zodat hij vannacht wakker kon blijven... Die zal balen.