Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht

Mario

Well-known member
Vijf is wel belachelijk vroeg. Vroeger was het toch groep vijf?

Op school hebben ze dat bij mij nooit verteld, maar ik ben inmiddels ook een ouwe l*l. Nee, kinderen onder elkaar ... ook omdat sommige ouders het al op vroege leeftijd aan hun kinderen vertellen. Maar zoals Wigboldus zegt: zodra Sinterklaas komt geloven ze er toch nog in. Laat kinderen zelf de wereld ontdekken.
 

vakx2.0

Banned
Bij vijf beginnen ze Sinterklaas pas net een beetje te begrijpen. Dan begint de lol pas.

Hier had ik er destijds ook een paar die zonodig moesten vertellen dat Sinterklaas niet bestond. Daar ben ik even thuis gaan praten. Geen problemen meer gehad sindsdien. Kinderen lekker in sinterklaas geloofd tot een jaar of 8. En daarna geen centje pijn hoor... toen 'het grote geheim' werd onthuld. Ze keken er met veel plezier op terug... en zijn nu weer lekker druk met surprises.

Gewoon niet overal zo'n probleem van maken. En kinderen... blijf ze vooral sprookjes en sinterklaasverhalen vertellen.
 

Mario

Well-known member
Bij vijf beginnen ze Sinterklaas pas net een beetje te begrijpen. Dan begint de lol pas.

Hier had ik er destijds ook een paar die zonodig moesten vertellen dat Sinterklaas niet bestond. Daar ben ik even thuis gaan praten. Geen problemen meer gehad sindsdien. Kinderen lekker in sinterklaas geloofd tot een jaar of 8. En daarna geen centje pijn hoor... toen 'het grote geheim' werd onthuld. Ze keken er met veel plezier op terug... en zijn nu weer lekker druk met surprises.

Gewoon niet overal zo'n probleem van maken. En kinderen... blijf ze vooral sprookjes en sinterklaasverhalen vertellen.

+1
 

gevegt

Well-known member
Ok?, ik geef het toe. Ook familie gevegt is al met Sinterklaas bezig. Oma gevegt heeft de kast al weer op slot en de sleutel is tot nu ontvindbaar. Dochter gevegt heeft een probleem want ze heeft een bruiloft. Of we het niet de zaterdag er op kunnen vieren.
Dat wordt weer medi eten.

We zijn er uit!

In samenspraak met Sinterklaas en ruggenspraak met de rest van de familie is besloten dat het 9 december wordt. De Sint blijft dus speciaal voor de familie gevegt wat langer in Nederland!:duim:
 

JMD

Well-known member
We zijn er uit!

In samenspraak met Sinterklaas en ruggenspraak met de rest van de familie is besloten dat het 9 december wordt. De Sint blijft dus speciaal voor de familie gevegt wat langer in Nederland!:duim:

Zwolle e.o. loopt zoals altijd wat achter op de rest van Nederland.....
 

Wigboldus

Well-known member
Er staat 'op school'. Niet 'door school'

Het is dus wel door de school. Een christelijke school (evangelisch/gereformeerde ouders vooral).

Overigens was 1 sinterklaasjournaal genoeg om weer in Sinterklaas te geloven. We hebben wel eens gezegd namelijk dat niet alles op TV echt is, behalve het journaal. ;)

We laten het vooral maar zo. Heerlijk inderdaad die fantasie en vooral leuk als ze zelf erachter komen wat echt is en wat niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vier het 2 december. De loting had al plaatsgevonden voor het duidelijk was dat vriendinlief in Nederland zou zijn. Mijn zus wil pers? het gedicht schrijven, dus dat scheelt voor mij weer. Niet helemaal duidelijk of ze ook het cadeau fixt. Zal ik even checken. Ik moet nog wel even uitleggen wat Sinterklaas nou precies is.

Verder natuurlijk vooral weer een gekte met een overvloed aan cadeautjes voor mijn zeven neven en nichtjes.
 

Abubakari

Well-known member
Zul je net beleven, de hele week zomers weer in Dokkum, is het bij de intocht ineens volop herfst.
Gelukkig is het bij het Pietenhuis nog wel steeds zomers.

Maar leuk hoor, de intocht in Dokkum.:eek:
 
Bovenaan