Segunda División

G

Gast

Guest
De 'cachorros' van Athletic hielden stand in C?diz en spelen komend seizoen dus op het tweede niveau.
In de andere play-off versloeg Huesca Huracan waarmee ze de laatste promovendus zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Jammer voor Cadiz. Als ik nu een rijke sjeik was, zou dat wel een club zijn die ik zou willen kopen.
 

Xisco

Member
Mogelijk wordt Elche komende week n?g een divisie teruggezet. Als de club de salarissen van de spelers niet uitbetaald, zakt het naar de Segunda B. E?n van de vier degradanten van vorig seizoen zou dan de club van Elche innemen in de Segunda A, maar van dat viertal is alleen Bar?a (B) financieel krachtig genoeg om in ??n keer het bedrag dat daar aan gekoppeld is te betalen.
 

Marc070987

Member
We zijn ondertussen 28 speelronden onderweg in de Segunda Divisi?n, tijd om even te kijken naar de stand van zaken op het tweede niveau. Zoals elk seizoen zien we weer een aantal verrassingen.

Op dit moment staat Almer?a verrassend in de degradatiezone op 3 punten van de veilige plekken, voor mij was Almer?a als degradant uit de Primera ??n van de favorieten voor de promotie. Het zou overigens niet de eerste keer zijn mocht Almer?a na de degradatie uit de Primera direct weer degraderen naar de Segunda B, dit overkwam Tenerife een aantal seizoenen ook. Verder staan Albacete, Athletic Club B en Llagostera onder de streep. Llagostera kende vorig seizoen als promovendus een topseizoen door als promovendus net de play-offs voor promotie naar de Primera mis te lopen. Net boven de streep zien we Mallorca het erg moeilijk hebben.

Dit seizoen vallen grote namen als Zaragoza, Elche en Valladolid ook behoorlijk tegen. Zaragoza staat op de 7e plaats op 1 puntje van de play-offs, Elche staat op een 11e plek en Valladolid zelfs op de 13e plek. Vooraf waren dit toch clubs die normaal gesproken een stuk hoger staan en voor promotie moeten spelen.

Tenerife staat met 37 punten op de 14e plaats en heeft uitgesproken nog voor de play-offs te willen gaan. Met een achterstand van 6 punten op de top 6 zou dit nog best mogelijk zijn. Wat zou het heerlijk zijn als ze promoveren en wij erin blijven. De Canarische derby is op het hoogste niveau slechts 1x gespeeld. Als echte broeders degradeerden we allebei dat seizoen, was in 2001-2002. Las Palmas is nu voor het 32e seizoen actief in de primera, terwijl Tenerife slechts 13 seizoenen actief was op het hoogste niveau. Voornamelijk in de jaren 90.

In de top zien we een aantal positieve verrassingen, waaronder de hoge positie van Real Oviedo. Vorig seizoen gepromoveerd naar de Segunda en nu vinden we de club terug op een derde plek. Historisch gezien een grote club en wat zou het mooi zijn als ze dit weten vol te houden en we ze volgend seizoen weer terug zien in de Primera Divisi?n. Met een stadion met een capaciteit van 30.500 hebben ze het grootste stadion van Asturias en dus zeker Primera waardig, het stadion werd geopend in 2000 en de eerste wedstrijd was jaja tegen Las Palmas voor een wedstrijd in de Primera.

Momenteel is Legan?s de koploper in de Segunda met 52 punten. Voor mij een verrassing dat zij het zo goed doen. Tijdens mijn studie in Madrid ben ik twee keer in het Estadio Butarque geweest en van mij hoeft deze club niet te promoveren naar de Primera Divisi?n. Voor mijn gevoel is het een tweede Getafe, weinig supporters en nauwelijks sfeer. De eerste toen ik ze zag spelen was in de Segunda B tegen Las Palmas B, toen was Las Palmas B koploper en Legan?s een naaste achtervolger. Dit was nog maar 1,5 seizoen geleden, zo snel kan het dus gaan. De tweede wedstrijd was tegen Numancia voor de Copa del Rey, wat een echte thriller was en die ''Lega'' uiteindelijk na strafschoppen wist te winnen.

Voor veel mensen in Madrid is Legan?s een tweede club, veel supporters van Lega zijn voornamelijk Atl?tico supporters. Op de tweede plaats vinden Deportivo Alav?s terug en zou rechtstreeks promoveren mocht de stand zo blijven. De play-offs plekken worden op dit moment ingenomen door Real Oviedo, C?rdoba (slechte herinneringen aan), N?stic en Osasuna.
 

Xisco

Member
Liever niet n?g een Madrileense club. Drie is eigenlijk wel genoeg, ik heb het nu wel gezien met Getafe. Die twee bekerfinales en die wedstrijd tegen Bayern destijds waren mooi, maar verder voegt de club de laatste jaren weinig toe aan het Spaanse voetbal. Gezien de huidige stand op de ranglijst heb ik veel liever Sporting ook volgende seizoen in La Liga. Als Real Oviedo dan promoveert, is de competitie weer een mooie derby rijker.

In de Segunda B zijn momenteel Racing Club Ferrol, Barakaldo CF, Villarreal CF B en Real Murcia CF koplopers van de vier groepen. Onder meer Racing (ik was even vergeten dat die club zo was afgezakt...), C?diz en H?rcules staan op dit moment op plaatsen voor play-offs. Recreativo de Huelva overigens ook, maar wel voor de verkeerde: El Decano zou op dit moment barragewedstrijden moeten spelen op de Tercera te ontlopen...
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Voor de mensen die het boeit en voor de mensen die zich vervelen, de play offs voor promotie van de 4 segunda b cometitie naar de enige echte segunda a competitie is weer gaande.
Er is al een wedstrijd gespeeld door elke clubs. De 4 bovenste clubs zijn de kampioenen van elke B liga. De 2 winnaars van deze 2 tweekampen zijn verzekerd van een plaatsje in de segunda A. De 2 verliezers schuiven aan bij de overige kandidaten, die dan ook al met de helft uitgedund zijn en spelen voor de overige 2 beschikbare promotieplaatsen in tweekamp vorm. (veel 2?s of lijkt dat maar zo)
Nog voorkeuren hier?

16lii52.png
 

Ska P 187

Well-known member
Persoonlijk zie ik het liefst, al is dit alleen in theorie nog mogelijk, omhoog gaan Racing Santander, UCAM Murcia, Cadiz en uiteraard Hercules de Alicante!
 

Ska P 187

Well-known member
Alaves ouds kampioen geworden of in ieder geval zeker van promotie naar la primera. Real Mallorca staat op punt van degraderen. Dat zal ze leren in zijn lelijk stadion te spelen.
 

Ska P 187

Well-known member
Reus is zeker van promotie naar de segunda a, ze wonnen de 2e wedstrijd tegen Racing Santander met 1-0 am was het eigenlijk al uitgemaakte zaak na de 0-3 uit winst van vorige week.
Vanavond is de andere promotie wedstrijd tussen UCAM , het universiteitsteam van de stad Murcia spelende in het oude stadion van de lokale Real, tegen de B ploeg van d? Real. Hup UCAM dus!
De verliezers van bovenstaande wedstrijden stromen in voor de strijd om de overige twee promotie plaatsen. De winnaars spreken later voor het algehele kampioenschap van de segunda B.

Uit de overige wedstrijden van gisteren gaan door Hercules (Alicante!), Casus, ook leuk, Toledo, Lleida,, Leioa, Linares en de fucking b ploeg van Sevilla.
Loting morgen neem ik aan.
 

Xisco

Member
UCAM heeft een gelijkspel behaald in Madrid (2-2) na een overwinning thuis en promoveert daarmee ten koste van de baby-vikingen :duim:

Alaves ouds kampioen geworden of in ieder geval zeker van promotie naar la primera. Real Mallorca staat op punt van degraderen.

Mooi dat Alav?s terugkeert naar La Liga. Mallorca staat op slechts een puntje van behoud en persoonlijk hoop ik dat de club er in blijft. Athletic B kan degradatie niet meer ontgaan.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
H?rcules gisteren gewonnen met 1 tegen 0 bij Toledo
C?diz thuis met hetzelfde resultaat gewonnen van Santander.
De winnaars van deze twee tweekampen zullen tegen elkaar spelen voor promotie.
Verder de andere halve finale's
Lleida wint met 1-0 van Madrid B (jeuh!)
En de andere B ploeg een wel die van Sevilla wint met 1-0 van Logro??s. (Boeh!)
.
A.s.zondag de terugwedstrijden
 

Ska P 187

Well-known member
Voor wat betreft promotie naar de primera, die mij C?rdoba of Osasuna maar, heb niets met Girona of Tarragona.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
De finale om het laatste promotieticket gaat tussen Osasuna en Girona.
Finale wordt gespeeld over 2 wedstrijden, op 15 juni en 18 juni.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
De derde promovendus is nu ook bekend.
Osasuna won vandaag met 0-1 bij Girona, nadat eerder de thuiswedstrijd al met 2-1 was gewonnen.
Na een afwezigheid van twee jaar keert men nu dus terug op het hoogste niveau.
 

Ska P 187

Well-known member
Jaja het is weet play-offs tijd, tenminste voor promotie van de segunda b maar de segunda a. D? mogelijkheid om een paar leuke wedstrijdjes op een wat lager niveau in Spanje te zien.
Gisteren was de loting. Ik zal kijken of ik de foto daarvan kan uploaden van mijn mobiel.
 

Ska P 187

Well-known member
Gvd alcoyano met twee nul op de kloten en Elche heeft een mirakel nodig om in de tweede A te blijven.
Lekker volgens jaar alle clubes alicantinos op het derde niveau.
Dan maar naar de provincie Murcia.
 
Bovenaan