Schots voetbal

erka

Well-known member
Ok, maar hoe wil men dat dan oplossen? Niemand verplicht toch dat die 42 profclubs allemaal fullprof zijn?

En wat bedoel je met deze zin: "Stel je speelt in League One dan heb je als profclub de hoogste prijs dat je in het Scottish Championship belandt.". Dat is toch in elk land zo? De grootste prijs voor een League One club in Engeland is toch ook het Championship?

Eerste weet ik niet, daarvoor ken ik de Schotse reglementen niet.

Tweede bedoel ik mee dat die clubs in een klasse spelen waar de beloning weliswaar een klasse hoger is maar nog steeds oninteressant met allemaal kleine clubs. Niet erg als het amateurvoetbal betreft maar wel bij profclubs waar je sponsors wil interesseren om te investeren.
Groot verschil met Engeland, alhoewel in Engeland League One ook door velen beschouwd wordt als weinig interessant.

Als ik Schotland was zou ik de structuur in elk geval van 12-10-10-10 wijzigen in 14-14-14. Lost het probleem niet op maar maakt het daarmee wel interessanter voor sponsors denk ik.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Maar met 14 wordt de PL toch helemaal onaantrekkelijk, want hoe ga je dat dan spelen? De huidige situatie is ook niet ideaal maar met 3x tegen elkaar en dan de splitsing is het nog enigszins wat. Ik zou dan naar 16 gaan, dan speel je gewoon 2x tegen elkaar...

erka

Well-known member
Maar met 14 wordt de PL toch helemaal onaantrekkelijk, want hoe ga je dat dan spelen? De huidige situatie is ook niet ideaal maar met 3x tegen elkaar en dan de splitsing is het nog enigszins wat. Ik zou dan naar 16 gaan, dan speel je gewoon 2x tegen elkaar...

Probleem is niet de PL maar wat daaronder zit. En doordat er meer clubs kans maken om in de PL te spelen én de weg ernaartoe dan een klasse overslaat, is het interessanter voor de andere clubs. Althans dat is mijn gedachte. Toen Schotland op zijn sterkst was als voetballand (eerste helft jaren 70) had het ook 18 clubs in de PL net als de Eredivisie. Toen heeft men de boel veranderd en dat heeft niet echt geholpen zeg maar.

ALenstra

Well-known member
Onderverdelen in twee regionale divisies van 7 teams. Binnen een divisie 4 maal tegen elkaar en 2 maal tegen de andere divisie. Maakt 24 + 14 = 38 wedstrijden.

Bovenaan