Schaatsen

Maasveld

Well-known member
Wust had afwijkende bloedwaarden en heeft toen pilletjes genomen die gevaarlijk zijn voor je schildklier.
Maar ze heeft dus nooit doping gebruikt.
Schaatsers gebruiken geen doping omdat het geen enkele zin heeft. Je moet technisch goed kunnen schaatsen om hard te kunnen schaatsen. Aldus Rintje Ritsma.
 

Marinos

Well-known member
Nee ze heeft een schildklier probleem en daar gebruikt ze medicijnen voor. Op medisch advies van dokter en gynaecoloog.
 

Pascallovic

Well-known member
Pascalovic kom er maar in.

Lullig voor die sponsor. Je stapt erin voor Ter Mors die toen ook al met haar knie liep te sukkelen. Nu vlak voor het begint besluit ze alsnog een operatie te ondergaan. Blijft er enkel een team met onbeduidende namen over, die hopelijk wat worldcups mogen rijden. Zou me genaaid voelen.

Over Ter Mors en haar fysiek heb ik vast al iets gezegd in het verleden.:p
 

SanMark.

Well-known member
Lullig voor die sponsor. Je stapt erin voor Ter Mors die toen ook al met haar knie liep te sukkelen. Nu vlak voor het begint besluit ze alsnog een operatie te ondergaan. Blijft er enkel een team met onbeduidende namen over, die hopelijk wat worldcups mogen rijden. Zou me genaaid voelen.

Over Ter Mors en haar fysiek heb ik vast al iets gezegd in het verleden.:p


Jij voldoet aan mijn verwachtingen.
 

Pascallovic

Well-known member
Gewoon een megalomaan project wat als een kaartenhuis in elkaar is gedonderd. Heb mij nooit in de constructie van die teams verdiept, maar als ze dit het was kan toch niemand verrast zijn dat het is misgegaan? Het schaatsen heeft het al jaren zeer moeilijk qua sponsoring. Dan ga je toch niet zoiets opzetten?
 

JMD

Well-known member
Gewoon een megalomaan project wat als een kaartenhuis in elkaar is gedonderd. Heb mij nooit in de constructie van die teams verdiept, maar als ze dit het was kan toch niemand verrast zijn dat het is misgegaan? Het schaatsen heeft het al jaren zeer moeilijk qua sponsoring. Dan ga je toch niet zoiets opzetten?

Klopt. Zeker als je zo'n project eigenlijk aan 1 grote sponsor ophangt is het niet de vraag of, maar wanneer het in elkaar lazert.
 

JMD

Well-known member
Roest pakt het baanrecord van Kramer af. Ik had niet verwacht dat het vandaag zo hard zou gaan.

Dat is echt idioot hard. Zeker als je dat vergelijkt met de winnende tijden van de 500m heren en 1500m dames. De rest van het deelnemersveld op de 5000m is gewoon gedeklasseerd, Kramer incluis.
 

Pascallovic

Well-known member
Welnee, het Nederlandse schaatsen doet niet aan doping. Allemaal op een boterham met pindakaas gepresteerd.

Briljante quote ook van Yvonne van Gennip

Nee, never nooit. Ik weet zelf wel wat ik in mijn mond stop.

Alsof doping in die tijd niet werd ingespoten. Dat deden ze in de DDR ook immers. Kun je wel connecties hebben bij een bedrijfs die schijnbaar met capsules werkt, maar dan kun je nog steeds voor de spuit kiezen.
 

Pascallovic

Well-known member
Doping bij het schaatsen heeft sowieso ook geen enkele zin. Om hard te kunnen schaatsen moet je namelijk technisch goed kunnen schaatsen.
Als je al technisch goed kan schaatsen, dan kan doping natuurlijk wel helpen. Er vanuitgaande dat techniek bij Nederlanders over het algemeen niet het probleem is, heeft doping zeker wel nut.
 
Bovenaan