Schaatsen

Friesland

Well-known member
Zoals Takagi uit haar slof schoot op de 500m, schiet W?st uit haar slof op de 3km, Takagi blijft de duidelijke favoriet. Pechstein gaan we niet terug zien op de 5km, slechts 11e op de 3km.

Morgen rijden Takagi en W?st zowel op de 1500m als de 5km tegen elkaar.
 

JMD

Well-known member
Wat een juweel van een 3km van W?st zeg...

Inderdaad, tegen Takagi op zowel de 1500m als de 5000m, en in beide gevallen de laatste binnenbocht, want ze start buiten op de 1500m en ze zal binnen starten op de 5000m.
 

Mommiej

Well-known member
als Wust vandaag op de 1500 het rechtstreekse duel met een halve tot hele seconde kan winnen minimaal, dan zou het nog wel eens spannend kunnen worden op de 5
 

Mommiej

Well-known member
Joy Beune bij het WK Junioren in Salt Lake is daar wereldkampioene geworden (volledig Nederlands podium met daarnaast ook Jutta Leerdam en Elisa Dul).

Joy Beune reed daarnaast op de 1000, 1500 en 3000 meter een wereldrecord junioren en haar puntentotaal was zelfs beter dan het wereldrecord minivierkamp van Nesbitt in 2007!
 

JMD

Well-known member
Over minder dan een uur beginnen we met de 1500m heren.
Als de standen zo blijven rijdt op de 10km Lunde Pedersen tegen Kramer en Roest tegen Bosker, waarbij Roest dan in de laatste rit schaatst. Gaat Pedersen of Kramer over Roest heen, dan schaatsen Pedersen en Kramer in de laatste rit op de 10 km. Indien Bosker wegvalt uit de top 4, dan rijdt Roest tegen de nieuwe nummer 4 op de laatste afstand.
 

JMD

Well-known member
Toch mooi dat ze de testrondes laten rijden door oude kampioenen, vandaag Koss en Heiden...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd hoeveel moeite ze gaan doen om dit over vier jaar te herhalen als zowel de Koning al de Koningin misgrijpen.
 

JMD

Well-known member
Ik ben benieuwd hoeveel moeite ze gaan doen om dit over vier jaar te herhalen als zowel de Koning al de Koningin misgrijpen.

Volgens mij is het grote toernooi (nu WK Allround en 4 jaar terug het NK Sprint/Allround) slechts de 'bijzaak' van de 2 maanden dat die baan open is. Het gaat ze om geld, en volgens mij is het financieel een succes.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat de ISU over 4 jaar weer dit toernooi in Amsterdam wil houden, zou mooi zijn als het naar Bislett gaat.

Verder is de kans groot dat zowel de Koning als de Koningin over 4 jaar n.a.w. geen schaatser meer zijn.
 
Bovenaan