Schaatsen

JMD

Well-known member
Laatst ook het NK massastart waar bijna niemand aan de start stond. Dat leek mij het ideale moment voor de NK's sprint en allround en hadden ze dit weekend rust gehad. Maar wellicht wilden ze niet dat die NK's voor de WB in Inzell zou plaatsvinden.
Erfurt bedoel je neem ik aan???

Wanneer was dat NK Massastart ook alweer? 2 weekenden terug? Dat was misschien wel een betere plaats geweest ja.
 

JMD

Well-known member
Toch nog 2 kampioenschapsrecords gebroken bij het NK. Bij de Allround bleef men er ver vandaan, maar bij het NK Sprint Heren ging het kampioenschapsrecord op de 500m er vandaag aan (stond van vorig jaar) en ook de 1000m. Die laatste stond van december 2010, van Stefan Groothuis. Dat was dus al een 'oudje'.

De kampioenen zijn aangewezen voor het WK Sprint of Allround, behalve bij de heren. Daar is Kai Verbij aangewezen, mits hij vormbehoud toont op de Spelen. Logische keuze (mits Verbij fit is natuurlijk).
 

JMD

Well-known member
Na W?st heeft ook Kramer zich teruggetrokken voor de WB-finale in Minsk van volgend weekend.

Volgend seizoen is de WB-finale overigens in Salt Lake, kans op mooie tijden dus. De week ervoor is het WK Allround in Calgary. Als Kramer in vorm is krijgt hij dus 2 kansen om het WR 5000m terug te pakken en tevens de koppositie van de Adelskalender over te nemen. Voor W?st een kans om eindelijk eens een WR te rijden (dat heeft ze nog als droom). Jammer dat er op de WB-finale geen 5000 dames wordt gereden, anders had Esmee Visser voor het NR kunnen gaan.
 

SanMark.

Well-known member
Na W?st heeft ook Kramer zich teruggetrokken voor de WB-finale in Minsk van volgend weekend.

Volgend seizoen is de WB-finale overigens in Salt Lake, kans op mooie tijden dus. De week ervoor is het WK Allround in Calgary. Als Kramer in vorm is krijgt hij dus 2 kansen om het WR 5000m terug te pakken en tevens de koppositie van de Adelskalender over te nemen. Voor W?st een kans om eindelijk eens een WR te rijden (dat heeft ze nog als droom). Jammer dat er op de WB-finale geen 5000 dames wordt gereden, anders had Esmee Visser voor het NR kunnen gaan.

Kramer heeft al eens gezegd ( voor de OS of net na de 5KM) dat hij graag wat langer op hoogte wil blijven om zo te proberen wat top tijden op de lange afstanden neer te kunnen zetten.
 

JMD

Well-known member
Kramer heeft al eens gezegd ( voor de OS of net na de 5KM) dat hij graag wat langer op hoogte wil blijven om zo te proberen wat top tijden op de lange afstanden neer te kunnen zetten.
Mooi!! (had dat nog niet gehoord)
Daar krijgt hij dan volgend jaar alle kans voor. De WK Afstanden is 7 t/m 10-2 in Inzell (Dui), dat ligt al op iets van 700m volgens mij, 3 weken daarna dan de WK Allround en dan de week erna de WB-finale. En met de EK Allround in Collalbo (ook hoog in de Alpen) in januari kan Sven dan zich in december plaatsen voor alle toernooien (de NK Allround zal wel weer rond kerst zijn denk ik), daarna richting Collalbo gaan, vervolgens naar Inzell en daarna naar Calgary. Dan is ie vanaf begin januari continu op hoogte. De WB in Hamar van begin februari moet het dan maar zonder Sven doen. :p
 
Bovenaan