Schaatsen

Pascallovic

Well-known member
Als je voor ligt en je laat je terug zakken is het een ander verhaal en totaal niet te vergelijken met deze situatie.

Maar hier lig je dus 400/800 of misschien wel 2000 meter achter en dan kun je gewoon weer je kopman man helpen even een aantal ronden lekker uitgerust en dan weer vol gas er tegenaan.

Pure competitievervalsing.
Dit is precies hetzelfde.

Het meetpunt is het peloton. Als jij een ronde achter het peloton rijdt, wordt je eruit gehaald. Dat is de regel en staat niet ter discussie. In dit geval hadden er heel veel rijders 1, 2 of de koplopers zelfs 3 rondes op het peloton gepakt. Dan kun je jezelf een paar keer laten terugzakken en uitrusten om vervolgens je kopman te assisteren. Maar je zit nog steeds gewoon in het peloton en degene die helemaal niks gedaan hebben qua uitlooppogingen kunnen ook hun kopman die eventueel een paar 100 meter voor ligt assisteren.
 

noordooster

Well-known member
Jammer dat Erik Hulzebosch toen niet won.
En de elfstedentochten van 1986 en vooral die van 1985 vond ik mooier, puurder, spontaner, echter.
Toen hadden nog niet die Unox-mutsen en had je minder andere commerci?le zaken .
Toen had je nog niet zo die mensen die vanuit het hele land erop afkwamen, puur om alleen maar onderdeel van een feestje te zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een vreemd programma heeft dat EK-allround en EK-sprint. Als de vrouwen klaar zijn met hun allround toernooi hebben de mannen er net een 500 meter op zitten en moeten ze nog 3 afstanden. Op de slotdag komen alleen de mannen allrounders en de vrouwen sprintsters nog in actie. De vrouwen allround en de mannen sprinters moeten op zondag hun medaille ophalen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Wat een vreemd programma heeft dat EK-allround en EK-sprint. Als de vrouwen klaar zijn met hun allround toernooi hebben de mannen er net een 500 meter op zitten en moeten ze nog 3 afstanden. Op de slotdag komen alleen de mannen allrounders en de vrouwen sprintsters nog in actie. De vrouwen allround en de mannen sprinters moeten op zondag hun medaille ophalen.

Denk dat dit een betere verdeling is dan dat alle vier de toernooien in 2 dagen plaatsvinden. Anders had je 2 dagen gehad die bomvol zaten en dan verzuipen er toernooien... Zaterdag zijn er nu 8 afstanden, dan zal er echt niet continu aandacht zijn voor alle afstanden.
Maar goed, we zullen zien hoe e.e.a. gaat uitpakken, het is de eerste keer natuurlijk.
 

SanMark.

Well-known member
Jammer dat Erik Hulzebosch toen niet won.
En de elfstedentochten van 1986 en vooral die van 1985 vond ik mooier, puurder, spontaner, echter.
Toen hadden nog niet die Unox-mutsen en had je minder andere commerci?le zaken .
Toen had je nog niet zo die mensen die vanuit het hele land erop afkwamen, puur om alleen maar onderdeel van een feestje te zijn.

Hulzebosch heeft er meer dan genoeg aan verdient als jij die commercie zo verafschuwd dan moet je juist blij zijn dat hij niet heeft gewonnen.
 

noordooster

Well-known member
Hulzebosch heeft er meer dan genoeg aan verdient als jij die commercie zo verafschuwd dan moet je juist blij zijn dat hij niet heeft gewonnen.

Ik heb op zich niks tegen commercie, reclame enz.
En al helemaal niks tegen de spruitjes reclame van Angenent of tegen de playboyreportage van zijn vrouw of tegen de reclames en de optredens van Hulzebosch.
Maar van die Unox mutsen en en die andere reclame uitingen die er in '97 tijdens de tocht extra waren t.o.v. 10 jaar eerder kon ik niet zo genieten.
Bovendien sprak voor mij een rijder als Hulzebosch veel meer tot de verbeelding dan de afstandelijke Angenent.
Dat hoorde ik indertijd trouwens wel meer mensen zeggen.
Bovendien beschouw ik Erik Hulzebosch een beetje als een streekgenoot en alleen al daarom zag ik hem liever winnen dan Henk Angenent.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ah en een uitstekende tijd van Wust. Jaren geleden dat ze zo'n groot gat heeft geslagen met Sablikova op de 500m.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk ik niet Wust is op alle afstanden net iets beter. Sablikova valt wel tegen qua tijd. Die moet flink haar best gaan doen.

Ik had niet verwacht dat Wust er nog even drie tienden onder zou duiken. Vorig jaar was De Jong sneller dan Wust op de 500m.
 

Friesland

Well-known member
Stand na 500m:
1. Ireen W?st 39,26
2. Antoinette de Jong 39,56 +1,80
..
5. Martina Sablikova 40,18 +5,52 (+3,72 tov De Jong)
..
13. Yvonne Nauta 40,82 (+3,84 tov Sablikova)
 

Pascallovic

Well-known member
Ik had niet verwacht dat Wust er nog even drie tienden onder zou duiken. Vorig jaar was De Jong sneller dan Wust op de 500m.

W?st was vorig seizoen niet goed. Nu zit ze op haar normale niveau. Wust was tijdens de NK-afstanden al sneller op de 500 meter dan de Jong vandaag en toen had Wust er al een zware 3 km op zitten die dag. Een afstand die ze overigens won voor de Jong.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
W?st was vorig seizoen niet goed. Nu zit ze op haar normale niveau. Wust was tijdens de NK-afstanden al sneller op de 500 meter dan de Jong vandaag en toen had Wust er al een zware 3 km op zitten die dag. Een afstand die ze overigens won voor de Jong.

Ok?, jij bent duidelijk een grotere kenner dan ik. Ik kijk eigenlijk alleen de allround toernooien.

Denk je dat De Jong wel mee kan doen voor het podium?
 

Pascallovic

Well-known member
Ok?, jij bent duidelijk een grotere kenner dan ik. Ik kijk eigenlijk alleen de allround toernooien.

Denk je dat De Jong wel mee kan doen voor het podium?
De Jong hoort ruim 3e te worden. Daar hoeft ze niet heel bijzonder voor te rijden. Als Wust of Sablikova teleurstellen kan ze 2e worden.
 
Bovenaan