Schaatsen

Friesland

Well-known member
Kramer moet op de 5km ruim 3 seconden goed maken op Joeskov om na dag 1 op kop te staan.
De Noren eindigen achter Kramer.
 

JMD

Well-known member
Bij de heren is het ook beslist, Sven Kramer gaat daar winnen.

Ongelooflijk... Alle 'wannabe-concurrenten' van Kramer maken fouten. En dat is niet voor het eerst, Bokko viel bv al wel eens...
Voor Kramer staat er altijd flinke druk op de 500m, en toch maakt ie nooit een fout.
 

JMD

Well-known member
Die vantevorenberekening van de NOS slaat echt nergens op. Ze verwachtten dat Yuskov 24 sec voor zou hebben op de 5 op Kramer. Dat zou 2,4 sec op de 500m zijn. No way dat Kramer dat zou verspelen.
 

Friesland

Well-known member
Die vantevorenberekening van de NOS slaat echt nergens op. Ze verwachtten dat Yuskov 24 sec voor zou hebben op de 5 op Kramer. Dat zou 2,4 sec op de 500m zijn. No way dat Kramer dat zou verspelen.

Zou Joeskov ook niet nodig hebben gehad. Joeskov verloor bij het WK ongeveer 1,4 punten op de 5 en 10km. Bij het EK verloor hij 1,7 punten op de langste afstanden. Met dit resultaat op de 500m, zou Joeskov op de 1500m 3 tot 5 seconden moeten pakken op Kramer. In Calgary was het verschil ruim 5 seconden, dat is ook de enige 1500m die ze dit seizoen beide hebben gereden, Kramer zegde alle overige 1500m WB's af.
 

JMD

Well-known member
Zou Joeskov ook niet nodig hebben gehad. Joeskov verloor bij het WK ongeveer 1,4 punten op de 5 en 10km. Bij het EK verloor hij 1,7 punten op de langste afstanden. Met dit resultaat op de 500m, zou Joeskov op de 1500m 3 tot 5 seconden moeten pakken op Kramer. In Calgary was het verschil ruim 5 seconden, dat is ook de enige 1500m die ze dit seizoen beide hebben gereden, Kramer zegde alle overige 1500m WB's af.

Precies. 2,4sec had Yuskov echt niet nodig.
 

erka

Well-known member
Er staat me iets bij van 200 of 300m

In elk geval hoger. 200m zou betekenen dat Erfurt al een hooglandbaan is. Of als er eentje in Heerlen of Kerkrade zou liggen....

edit: en Minsk ook.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Er staat me iets bij van 200 of 300m

Bij schaatsen wordt de grens bij +/- 1000m gelegd. Dat zijn de Olympic Oval in Calgary en de Utah Olympic Oval als binnenbanen en verder de ijsbanen van Klobenstein, Davos, Alma-Ata en Baselga di Pine als buitenbanen.
 

erka

Well-known member
Bij schaatsen wordt de grens bij +/- 1000m gelegd. Dat zijn de Olympic Oval in Calgary en de Utah Olympic Oval als binnenbanen en verder de ijsbanen van Klobenstein, Davos, Alma-Ata en Baselga di Pine als buitenbanen.

Dat lijkt me ook terecht want pas vanaf ca 1000 m (hangt wel van het continent af trouwens) ga je echt luchtdrukvoordeel hebben.

Inzell is dus een laaglandbaan. Als ik google op Inzell dan wordt dat ook beschouwd als laaglandbaan.
 

JMD

Well-known member
Bij schaatsen wordt de grens bij +/- 1000m gelegd. Dat zijn de Olympic Oval in Calgary en de Utah Olympic Oval als binnenbanen en verder de ijsbanen van Klobenstein, Davos, Alma-Ata en Baselga di Pine als buitenbanen.

Heb even nagezocht, de ISU houdt een drietrapsnominatie aan:
onder 300m, laaglandbaan, boven de 1000m hooglandbaan, daartussen geen echte benaming.
 

Friesland

Well-known member
Heb even nagezocht, de ISU houdt een drietrapsnominatie aan:
onder 300m, laaglandbaan, boven de 1000m hooglandbaan, daartussen geen echte benaming.

Voor zover ik weet, is het puur een mediaterm en bestaat er geen offici?le regel. De ISU maakt alleen onderscheid tussen UOO en OO enerzijds en de overige ijsbanen anderzijds, maar dat heeft alleen met de limiettijden te maken.
 

JMD

Well-known member
Voor zover ik weet, is het puur een mediaterm en bestaat er geen offici?le regel. De ISU maakt alleen onderscheid tussen UOO en OO enerzijds en de overige ijsbanen anderzijds, maar dat heeft alleen met de limiettijden te maken.

Ik zal even de link zoeken op internet, maar ik heb een document met de historie van de WR's, opgesteld door iemand van de ISU, en daarin wordt gewag gemaakt van die 3 categori?en.
 

JMD

Well-known member
Als je trouwens Dijkema zo hoorde daarnet gaat dat voorstel van het vorige ISU-congres dus echt niet door, en wordt Dijkema de nieuwe voorzitter van de ISU
 
Bovenaan