Friesland
Well-known member
Ik had het al in het voorspellingstopic geplaatst, maar er staat ook een bericht op NOS.nl voor de reden van de vroegere start:
Als je 17:53 neemt en je telt er een reclameblok bij op kom je uit op 18:00 en dan moet het NOS journaal beginnen. De organisatie hoeft weliswaar niet vast te houden aan het eindtijdstip, maar waarschijnlijk zou de NOS dan de uitzending afbreken en dat zal de KNSB niet willen.
Ik vraag mij wel af wat dit voor de massastart betekent. Het komt in ieder geval niet op TV, hopelijk wel op internet.
NK afstanden start een kwartier eerder
De schaatswedstrijden tijdens de NK afstanden in Heerenveen starten vandaag een kwartier eerder. Het eerste startschot, bij de 3.000 meter, klinkt al om 14.20 uur in plaats van 14.35 uur.
Zondag waren er op de eerste dag van de NK afstanden klachten over het ijs. Daarom wordt er mogelijk een extra dweilpauze ingelast. Omdat de organisatie vasthoudt aan de eindtijd van 17.53 uur moet er, ?ls er een extra dweilpauze komt, eerder gestart worden.
De wedstrijden zijn vanaf het begin via NOS.nl en NPO 1 te zien.
Als je 17:53 neemt en je telt er een reclameblok bij op kom je uit op 18:00 en dan moet het NOS journaal beginnen. De organisatie hoeft weliswaar niet vast te houden aan het eindtijdstip, maar waarschijnlijk zou de NOS dan de uitzending afbreken en dat zal de KNSB niet willen.
Ik vraag mij wel af wat dit voor de massastart betekent. Het komt in ieder geval niet op TV, hopelijk wel op internet.