Schaatsen

SanMark.

Well-known member
Ritsma en Wennemars hebben dezelfde instelling over de ploegenachtervolging wat Nederland al vanaf het begin er over heeft. Het is een nummer voor erbij, en dan moet het wel lukken met de kwaliteit die we hebben. Zeer gemakzuchtig.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Visser staat erbij of ze nu gelijk in een zenuwinzinking terecht komt.
Ja, die is totaal 'van het pad' af...

Wat zij beleefde 4 jaar terug zie je vaker bij jonge sporters, dan lukt alles zonder moeite. Niemand verwacht wat van je, en daarna rijd je nooit meer zo onbevangen als daarvoor. Ds te knapper dat het Kramer en Wüst (die ook zo'n start hadden) al meer dan 15 jaar lukt.

Toch reed Visser op zich geen slechte rit voor haar huidige staat. Heel vlak de laatste 3 km.
 

JMD

Well-known member
Ritsma en Wennemars hebben dezelfde instelling over de ploegenachtervolging wat Nederland al vanaf het begin er over heeft. Het is een nummer voor erbij, en dan moet het wel lukken met de kwaliteit die we hebben. Zeer gemakzuchtig.
En ze negeren totaal de 4e man die erg belangrijk is.
 

erka

Well-known member
Daar zeg je iets. Ik vind Wüst echt zo'n geweldige topsporter he. ALTIJD staat ze er als het echt moet. Persoonlijk heb ik haar nog hoger zitten dan Kramer. Wüst is echt de absolute topschaatser.
 

JMD

Well-known member
Daar zeg je iets. Ik vind Wüst echt zo'n geweldige topsporter he. ALTIJD staat ze er als het echt moet. Persoonlijk heb ik haar nog hoger zitten dan Kramer. Wüst is echt de absolute topschaatser.
Jep. Kramer is ook een topper, maar was op de 5/10 jarenlang gewoon veel te goed voor de rest en wist je van tevoren dat hij zou winnen. Wüst knokte fenomale duels uit met Sablikova en op de 1500 ook... Nog eens 2e op WK Sprint ook

En 5 medailles in Sochi... Beste olympiër in NL ooit/
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd of die 6.55 genoeg is voor Conijn. Zou het haar wel gunnen na de 1/100e tekort op de 3km
 

JMD

Well-known member
Conijn dus 1/10 te kort op In 't Hof en Achtereekte. Zonde, zat voor Conijn veel meer in gezien haar laatste rondes... Als Conijn na deze dames had gereden had ze dat verschil wel gepakt.
 

Mommiej

Well-known member
500 meter vrouwen wel/geen ticket 0.15 tussen 3 en 4

1000 meter vrouwen wel/geen ticket 0.09 tussen 3 en 4

1500 meter vrouwen wel/geen ticket 0.02 tussen 3 en 4

3000 meter vrouwen wel/geen ticket 0.01 tussen 3 en 4

5000 vrouwen lijkt erop wel/geen ticket 0.04 tussen 2 en 3 (en op 0.14 nr.4)
 

JMD

Well-known member
500 meter vrouwen wel/geen ticket 0.15 tussen 3 en 4

1000 meter vrouwen wel/geen ticket 0.09 tussen 3 en 4

1500 meter vrouwen wel/geen ticket 0.02 tussen 3 en 4

3000 meter vrouwen wel/geen ticket 0.01 tussen 3 en 4

5000 vrouwen lijkt erop wel/geen ticket 0.04 tussen 2 en 3 (en op 0.14 nr.4)
0,03 en 0,13 zelfs (tijd In 't Hof gecorrigeerd)
 

erka

Well-known member
Al die schaatsters hebben enorme ups en downs gehad volgens henzelf en heel erg veel meegemaakt..
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Het zat er al wel in (want Schouten was wel een zekerheidje op de 5000m) maar Michelle de Jong ook zeker van de Spelen dus. 2 zusjes naar de Spelen...
 

JMD

Well-known member
Al die schaatsters hebben enorme ups en downs gehad volgens henzelf en heel erg veel meegemaakt..
Dat hebben alle topsporters... Dat is namelijk inherent aan topsporten. Sporters als Messi, Ronaldo, Kramer, Federer, Djokovic enz zijn uniek dat ze vrijwel geen downs hebben, de rest allemaal wel.
 

JMD

Well-known member
Michelle de Jong klinkt net als haar zus... En ook zij doet het dus ook met een schaatser, Jarno Botman. (blijkt uit het interview nu)
 

Friesland

Well-known member
De namen die bij de vrouwen naar de spelen gaan, zijn bijna hetzelfde als dat je op basis van het NK zou verwachten. Er zijn slecht twee verschillen.
Antoinette de Jong op de 1000m ipv Femke Kok
Martijke Groenewoud op de 1500m ipv Jutta Leerdam

Bij de mannen zijn er ook maar een paar verschillen:
Merijn Schepekamp op de 500m ipv Hein Otterspeer
Sven Kramer op de 5000m ipv Marwin Talsma
1500m moeten we natuurlijk nog afwachten (op het NK was het Krol, Nuis, Huizinga)
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Blijft toch altijd apart hoe vaak je schaatsers hoort zeggen 'ik verval in oude fouten', 'ga harken' enz... Je komt verdorie elke 30 seconde langs je coach... En met een leeg Thialf kunnen de Jac Ories van deze wereld ook nog wel je toeschreeuwen aan de andere kant van het stadion.

Dat een voetballer die aan de andere kant van het veld staat de coach nou niet hoort oke, maar bij schaatsers blijf ik me daar zo over verbazen.
 
Bovenaan