Schaatsen

erka

Well-known member
Zilver voor Leerdam! Ik denk dat ze blij is.
Bowe eindelijk eerste individuele medaille op OS. Ongelofelijk eigenlijk.
 

Joost

Well-known member
Jutta lachtte wel eventjes net. Zilver is gewoon een uitstekende prestatie.

Het verschil tussen binnen en buitenbaan is wel echt groot, zonde dat ze de 500 en 1000m niet over twee afstanden rijden.
 

JMD

Well-known member
Het verschil tussen binnen en buitenbaan is wel echt groot, zonde dat ze de 500 en 1000m niet over twee afstanden rijden.
Dan zou buiten starten voordeliger zijn als je naar de uitslag van vandaag kijkt. Nummer 2, 3, 4, 5 en 6 komen uit de buitenbaan.

Men heeft uitgebreid onderzoek gedaan, en daaruit is gebleken dat invloed binnen/buiten starten op 500m/1000m verwaarloosbaar is. Je hebt bij de 1000m meer aan een goede kruising, en die kan zowel komen als je binnen of buiten start. Bij de 500m heb je als je binnen start idd nooit voordeel bij de kruising, maar dan heb je weer voordeel van laatste buitenbocht.
 

JMD

Well-known member
Ireen Wust, de klasbak. Voor mij de verpersoonlijking van 'pieken op het juiste moment'.
Juist. En een topsportvrouw. Merkte dat het me wel wat deed bij dat interview met haar. Bij Kramer heb ik dat totaal niet, terwijl dat natuurlijk ook een klasbak is.
 

erka

Well-known member
Bij Kramer deed mij het ook wel wat hoor. Ik vond het echt sneu hoe hij 9e werd op de 5000m. Dat gun je hem niet, en dat hij dan toch zo voor de camera komt vind ik juist heel knap.
Kan me nog goed herinneren hoe dat met Ritsma ging aan het einde van zijn carrière. Dat ging een stuk minder sympathiek.
 

Mario

Well-known member
Het meest bijzondere tv interview op deze Spelen was mijn inziens de mannen shorttrackers na het missen van de relay finale Een ontroostbare van Laat.
 

JMD

Well-known member
Kan me nog goed herinneren hoe dat met Ritsma ging aan het einde van zijn carrière. Dat ging een stuk minder sympathiek.
Klopt, maar die werd 9e op een NK, Kramer 9e op de Spelen. Is toch wel een verschil...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het meest bijzondere tv interview op deze Spelen was mijn inziens de mannen shorttrackers na het missen van de relay finale Een ontroostbare van Laat.

Zeker bijzonder.

Ik vond het interview van Wüst na de winst op de 1.500m mooi, de dames relay na de winst en Schulting gisteren die helemaal leegliep.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tot de Nederlanders blijft de tijd uit rit 4 staan. Zo slecht was het dus niet.
 
Bovenaan