Saudi Pro League

Pieros

Active member
Ik ben echt benieuwd hoe dit over een paar jaar zal zijn. Speelt de top allemaal in deze competitie voor veel te veel geld of waren het twee leuke dagen en speelt iedereen weer ‘gewoon’ in Europa?
 

Deathprod

Active member
Ben ook wel benieuwd wat de FIFA en de UEFA gaan doen. Komt er wellicht een salarisplafond? Of strengere selectie eisen met een minimaal aantal zelfopgeleide spelers of landgenoten? Of laten ze het gaan en groeit alles naar een soort Elite Super World League, met Amerikaans model (MLS) waar uit elk continent een aantal clubs mee gaan doen? Wel interessant, zet de boel lekker op scherp.
 

Batigoal

Well-known member
Ik verwacht dat de Saudi Pro League de komende jaren wel een flinke rol blijft spelen. Het geld is er oneindig en het verschil met de MLS is dat daar een max zit vanwege alle reguleringen zoals het salarisplafond (alhoewel dat nu met Messi bij Inter Miami flink opgerekt gaat worden), en het verschil met China is dat de overheid daar al dat kapitalistische uitgeven van de bedrijven achter de clubs zat was. Terwijl in elk geval de top 4 van Saoedi-Arabië gesponsord wordt door de overheid zelf notabene.

Wat nu ook meespeelt is dat ploegen er 8 buitenlanders mogen opstellen (tegenover destijds in China 4 en later slechts 3) en ze die op dit moment allemaal met kwaliteitsspelers opvullen. Daardoor is er nu een grote tocht, dat zal in de komende seizoenen veel minder zijn als de ploegen gesetteld zijn met dat quota.

Alles in het kader van promotie van het land in aanloop naar een WK in Saoed-Arabië, dus dat duurt nog wel even. Ik zie tot die tijd ook wel gebeuren dat de grote 4 Saoedische clubs standaard gekwalificeerd zijn voor het club WK en wellicht op termijn worden toegevoegd aan de (Europese) CL.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gaat nog leuk worden in september. Begreep van Klopp dat die markt nog drie weken open is in september. Ik weet niet hoeveel posities ze nog moeten invullen, maar dat kan nog wat worden. Vinden ze een andere speler, dan kunnen ze er ook zo weer eentje wegsturen. Maar goed, dat heb je in de MLS ook wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan verdien je weet ik veel hoeveel miljoen per jaar en krijg je een half miljoen per post op social media, maar krijg je maar 80.000 per overwinning. Ik zou niet echt mijn best gaan doen voor die 80.000 hoor.

Geen eens zin om uit te zoeken hoeveel er in de competitie zitten, maar je zal gauw dertig potjes spelen. Zit je toch op bijna 2,4 miljoen als je ze allemaal wint. Maar goed, dat stelt idd weinig voor ivm zijn salaris of zijn vlogs. Zes vlogjes versus één overwinning.
 

Makanaky

Well-known member
Neymar die middels TikTok dansjes gaat verkondigen dat lijfstraffen ok zijn en daar vervolgens een half miljoen voor opstrijkt.
 

Deathprod

Active member
Gaat nog leuk worden in september. Begreep van Klopp dat die markt nog drie weken open is in september. Ik weet niet hoeveel posities ze nog moeten invullen, maar dat kan nog wat worden. Vinden ze een andere speler, dan kunnen ze er ook zo weer eentje wegsturen. Maar goed, dat heb je in de MLS ook wel.

Als ze na het sluiten van de markt bij topclubs gaan shoppen, zullen ze wel gaan klagen dan komt er wellicht eindelijk een transferperiode die voor alle clubs ter wereld het zelfde is. Gewoon in Januari en Juli een maand alles open zetten, en dan stoppen met voetbal.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Als ze na het sluiten van de markt bij topclubs gaan shoppen, zullen ze wel gaan klagen dan komt er wellicht eindelijk een transferperiode die voor alle clubs ter wereld het zelfde is. Gewoon in Januari en Juli een maand alles open zetten, en dan stoppen met voetbal.

Ja stiekem hoop ik dat ook. Dat de Saudi nog ff flink gaan shoppen bij de Manchester Cities en Real Madrids van deze wereld. Zodat zij ook zien wat het effect is wat ze zelf ook doen richting andere competities. Maar ja, dat inzicht zal wel niet helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pieros

Active member
Ja stiekem hoop ik dat ook. Dat de Saudi nog ff flink gaan shoppen bij de Manchester Cities en Real Madrids van deze wereld. Zodat zij ook zien wat het effect is wat ze zelf ook doen richting andere competities. Maar ja, dat inzicht zal wel niet helpen.
Nee, zeker niet. Ze zullen dan nieuwe/andere regels willen zodat de Saoudies geen spelers meer van ze kunnen ‘afpakken’.
 

Batigoal

Well-known member
Aymeric Laporte van Manchester City naar Al-Nassr. Best zonde van weer zo'n relatief jonge speler. En doelman Bono van Sevilla verkiest Al-Hilal om samen te spelen met Neymar boven bij Bayern München samenspelen met Kane.

Uiteraard is er ook Nederlandse inbreng in deze competitie! Adem Maher verloor met Damac van Virgil Misidjan en Al-Tai. Daar zat dus echt geen kip op de tribune.
 

ALenstra

Well-known member
En de Saudi's komen naar Engeland! Het nationale team van Saudi Arabie gaat volgende maand twee oefenwedstrijden spelen in Newcastle. Op 8 september tegen Costa Rica en op 12 september tegen Zuid Korea.
 
Bovenaan