Getergde manager Simon zet team op scherp voor topper
UTRECHT - Manager Simon van de FC heeft zijn ploeg op scherp gezet voor de Eredivisietopper dit weekend uit bij koploper SC Heerenveen. "Dit is voor ons echt de wedstrijd van het jaar" verklaarde Simon in de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd. "We staan 5 punten op ze achter, maar wij zijn op dit moment de ploeg in vorm en als we daar weten te winnen dan volgen er nog 8 finales, waarin wij het voordeel van de achtervolger hebben".
Simon ging op de persconferentie ook nog in op zijn plotselinge vertrek als trainer van SC Heerenveen na afloop van vorig seizoen. "De manier waarop de zaken zij gegaan en afgehandeld rondom mijn dienstverband in Friesland heeft bij mij een vervelende nasmaak achtergelaten." ... "Heerenveen had vorig seizoen in het najaar een nieuwe trainer nodig. Ze klopten bij mij aan, maar ik was prima op mijn plaats bij RBC in de Hoofdklasse. Uiteindelijk ben ik na een goed gesprek met voorzitter Van der Wiel overstag gegaan en heb ik de overstap gemaakt."
Ondanks een reeks goede resultaten en een opmars naar de 4e plaats in de eindstand van de Eredivisie vorig seizoen, werd Simon de deur gewezen bij de Friese club. "Dat ligt in mijn ogen vooral aan de nieuwe voorzitter." sprak Simon verbitterd "Vlak na mijn aankomst bij de club werd Jelko van der Wiel als voorzitter vervangen door Luuc Eisenga en het heeft eigenlijk nooit geboterd tussen ons." ... "Volgens mij stak het hem nogal dat ik geen Friese achtergrond heb en hij bleef maar mopperen over kleine zaken en hameren op traditie en clubcultuur."
PES5 (die wel van Friese afkomst is - red.), werd door Heerenveen naar voren geschoven om Simon te vervangen als manager. "Hij staat nu wel bovenaan met de club, maar hij speelt nog steeds grotendeels met het team dat ik daar daar heb neergezet." aldus Simon "Mijn assistenten bleven in dienst en onder hun leiding bleef het team voetballend intact en presteren. Dat ook zij in de winterstop opeens moesten vertrekken verbaast mij eigenlijk niets na wat ik daar heb meegemaakt.
De heenwedstrijd in Nieuw Galgenwaard eindigde in een spectaculaire 10-11 overwinning voor de bezoekers. "Ja dat was zonde" sprak Simon "Ik ben door mijn late vertrek bij SC Heerenveen pas halverwege de voorbereiding ingestapt bij FC Utrecht en vooral mijn verdedigers hadden een conditieachterstand vergeleken van het niveau dat ik verlang op Eredivisieniveau. Hierdoor kregen we aan het einde van die wedstrijd een paar counters om de oren waardoor wij onnnodig verloren."
Aanstaande maandag volgt er een uitgebreid verslag van deze wedstrijd in onze sportbijlage.