Ik ben op zoek naar Abubakari, die van de Saté-krokettenbond, of moet ik even Zwolle bellen ?
Ik zit met een klein logistiek probleempje namelijk. Ik vloog gisteren even naar Kaapverdië ( ja even snel presidentiële dingen en zo ). Ik had wel een beetje pech bij mijn terugreis, want ik ben vanochtend in Mindelo aangehouden op verdenking van kolonialisme, neo-kolonialisme, landverraad, fraude, staatskasdiefstal, uitbuiting, verzet bij arrestatie, na een vluchtpoging opnieuw verzet bij arrestatie. Allemaal leugens natuurlijk. Maar het duurt dus nog wel een week of wat voordat ik vrij kom. Volgens een pro-deo advocaat hier ziet het er niet heel goed uit en kom ik als haaienvoer nog goed weg. Maar die kent mij dus niet. Vraag. Mag ik vanuit detentie mijn selectie blijven runnen op het toernooi ? De minister van sport gaf toestemming, en het helpt natuurlijk enorm bij mijn pleidooi.
Volgende vraag, meer een opmerking. Na mijn vluchtpoging ben ik in het belang van de staatsveiligheid afgevoerd naar het eiland Corisco !!! Batigoal is hier ook, hoewel niet opgesloten. Hij heeft op wel zeer bedenkelijke wijze van het thuisland verloren, en is gewoon monddood gemaakt door ‘m hier naar toe te sturen.
Ik ben de volgende tegenstander van het thuisland, en ik zit dus al op Corisco ! En nou ben ik geen superster in rekenen, maar 1 en 1 is meen ik nog steeds 2. Klagen vind ik soms een beetje voor losers, maar zo kan ik natuurlijk niet werken heren van de organisatie.
Sorry moest dit ff kwijt.