Ronde 12

Later…

  • Het

  • Eten

  • Is

  • Bijna

  • Klaar

  • Hup Ajax en Hup Cambuur

  • Hup andere clubs


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is het verschil. Wij hebben op papier de betere selectie, maar jullie halen meer uit je mogelijkheden. Terechte koploper op verliespunten.
Ik zat nog even over deze post na te denken. Ik ben het helemaal met je eens dat Ajax bij lange na niet genoeg punten heeft voor de selectie die jullie hebben. Maar ik vind het bij Feyenoord ook nog verre van optimaal gaan in de competitie. Net als bij Ajax valt er Europees gezien helemaal niks op af te dingen. Dat gaat bij beide ploegen zeer voortvarend. Maar waar bij jullie het probleem is dat elke mindere wedstrijd gelijk puntverlies betekent, is het bij ons vrij zorgwekkend dat enkel de allereerste competitiewedstrijd, uit bij Willem II, een eenvoudige overwinning opleverde en we in elke andere wedstrijd vrij diep moesten gaan voor de punten.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt heel blij met hoe het gaat. Het spel is aanmerkelijk leuker dan de afgelopen jaren. De resultaten zijn op papier prima. We hebben met Slot een geweldig uithangbord, waar de selectie ook erg in gelooft. We hebben een leuke selectie, met jongens die voor elkaar door het vuur gaan, ervaren spelers die de boel op sleeptouw nemen en jongere spelers die zich ontwikkelen. Maar mijn gevoel is dat er nog zoveel meer in het vat zit dan wat er nu uit komt. Wat op zich best bijzonder is, gezien de resultaten tot nu toe in vergelijking met de verwachtingen voorafgaand aan het seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Goeie beschouwing @Jamel! In een jaar met een 'normaal' sterker PSV of Feyenoord zou je nu niet eens koploper meer zijn, want 12 verliespunten op eenderde van de competitie is best fors.

Wat me vooral stoort is dat Ajax/Ten Hag geen plan B lijkt te hebben. Klaassen, Neres, Schuurs; ze zijn de standaard wissels maar we spelen er exact hetzelfde mee. Oké, Schuurs wordt af en toe naar voren gestuurd, maar dat is nog geen succes. We gaan niet anders spelen, in het veld zijn er amper positiewisselingen, opbouw is nog steeds hetzelfde. De volgende wedstrijden spelen we tegen RKC, Sparta Willem II. Gegarandeerd dat die net zo gegroepeerd gaan spelen, dus we kunnen aan de bak.
 

Hankie

Well-known member
Goeie beschouwing @Jamel! In een jaar met een 'normaal' sterker PSV of Feyenoord zou je nu niet eens koploper meer zijn, want 12 verliespunten op eenderde van de competitie is best fors.

Wat me vooral stoort is dat Ajax/Ten Hag geen plan B lijkt te hebben. Klaassen, Neres, Schuurs; ze zijn de standaard wissels maar we spelen er exact hetzelfde mee. Oké, Schuurs wordt af en toe naar voren gestuurd, maar dat is nog geen succes. We gaan niet anders spelen, in het veld zijn er amper positiewisselingen, opbouw is nog steeds hetzelfde. De volgende wedstrijden spelen we tegen RKC, Sparta Willem II. Gegarandeerd dat die net zo gegroepeerd gaan spelen, dus we kunnen aan de bak.
Dat viel mij gisteren ook op, geen plan B. Er wordt maar 1 systeem en spelopvatting gespeeld en een goede vervanger voor Haller, of andere type speler, is niet aanwezig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je ziet het bij de tegenstanders van Feyenoord ook. Die hebben door dat je met gegroepeerd spelen best een eind kan komen. Daar speel je dan toch lastiger doorheen. Op zich is dat voor de competitie goed. Al krijg je daar niet per se aantrekkelijkere wedstrijden van.
 
Bovenaan