Rode Duivels

Eef de Kip

Well-known member
Belgi? heeft momenteel meer iets aan iemand die de achilleshiel van het elftal, de verdediging, een beetje neer kan zetten. Wat dat betreft is de keuze voor Martinez (die Everton van een subtopper naar een middenmoter degradeerde overigens) met Henry een hele vreemde.

Maar wel out of the box.
 

Kielse Rat

Well-known member
Martinez gaat het vanavond volgens de kranten met een 3-4-3 proberen, met Meunier dan als rechtsmidden. Wijzigingen in de basisopstelling zijn Vermaelen voor Lukaku (oef!), Fellaini voor Naingollan en Lukaku voor Origi. Ik had persoonlijk graag Mertens gezien die in goede vorm steekt en van het duo Fellaini-Witsel ben ik nooit echt grote fan geweest. Batshuayi zou ik heel graag eens willen zien starten, maar ik kan er nog wel voor inkomen dat Martinez nu nog voor Lukaku kiest.
 

Kielse Rat

Well-known member
Toch wel tevreden over de geleverde prestatie van gisteren. Bosni? kwam wel heel zwak voor de dag, maar dan nog moet er gezegd worden dat de verdediging solide was en de aanvallers outstanding. De afwezigheid van Kevin De Bruyne werd geen moment gevoeld (op misschien de eerste 20 minuten na, die verliepen nog eerder stroef. Die wedstrijd van maandag zou toch ook moeten lukken. ;)
 

Kielse Rat

Well-known member
Erg sterke wedstrijd van de Duivels tegen een, dat moet gezegd worden, te zwakke tegenstander. Maar toch, 8 doelpunten scoor je niet elke wedstrijd! :duim:
 

Susa

New member
Zeker en het zag er dan ook flitsend en lekker uit bij de Belgen met hun 3 mans verdediging. Ook mooi dat het kwartet Hazard, de Bryune, Carassco en Mertens nu allen kunnen spelen vanaf de aftrap.
 

Eef de Kip

Well-known member
We hebben tot 2 keer aan toe met een stuk minder kwaliteit een finale en een derde plek gescoord. Of ze hebben gewoon niet zo'n goed elftal als een hoop mensen lopen te roepen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Als dat met deze generatie niet gaat lukken zou dat zeer teleurstellend zijn lijkt me.

Voorlopig is het mankement dat het tegen de echt grote ploegen nog niet lukt. Hopelijk verandert dat in 2018, want deze ploeg heeft die kwaliteiten wel degelijk. Het pakte gisteren goed uit met De Bruyne een rij naar achter en met Hazard, Carrasco en Mertens alle drie in bloedvorm daarvoor was het smullen. Of je het tegen elke tegenstander kan doen, is wat anders. Ook Lukaku verdient lof, want die was gisteren eindelijk eens het beest van Everton in het shirt van de Duivels. Maar zoals ik zei, Estland was echt drie klasses te weinig dus we moeten nog niet naast onze schoenen gaan lopen en ons als favoriet voor het WK gaan uitroepen.
 

SanMark.

Well-known member
Zeker en het zag er dan ook flitsend en lekker uit bij de Belgen met hun 3 mans verdediging. Ook mooi dat het kwartet Hazard, de Bryune, Carassco en Mertens nu allen kunnen spelen vanaf de aftrap.

Ja omdat het tegen een D land was. Straks tegen een echt land gaan ze weer lekker met de kont in de eigen 16 voetballen en komt er niets meer terecht van alle aanvallende bedoelingen.
 

Batigoal

Well-known member
Anthony Vanden Borre was bij zijn debuut op 16-jarige leeftijd een megatalent, de volgende na Kompany die zeker naar de top zou gaan. Maar Vanden Borre is bij al zijn clubs in problemen geraakt door zijn gedrag buiten het veld, kreeg met zowat elke trainer ruzie en ook dit seizoen bij Montpellier had hij zich weer onmogelijk gemaakt. En nu stopt VDB per direct met voetballen op 29-jarige leeftijd. Officieel staat Vanden Borre nog onder contract bij Anderlecht, wat hem sinds de zomer verhuurde, maar dat zal wel opgelost worden. Op voetballend vermogen knokte hij zich bij iedere club weer in de basis, maar qua gedrag is het een schoolvoorbeeld van hoe roem en geld jonge spelers helemaal gek kunnen maken.
 

Makanaky

Well-known member
Montpellier wordt genoemd als nieuwe club voor Van den Borre. De voorzitter daar denkt dat VDB 'gestopt' is om straks een vrije transfer te maken.
 

Kielse Rat

Well-known member
Zonde inderdaad, het talent om een mooie carri?re te maken had hij zeker. Maar goed, het is al 13 jaar hetzelfde liedje, telkens als hij zijn loopbaan weer op orde leek te hebben (zoals in zijn eerste seizoen bij Racing Genk en zeker in 2014), ging die weer domme stoten uithalen. Het was al lang duidelijk dat het nooit wat zou worden met hem.
 
Bovenaan