Roda JC - Feyenoord

Jamel

Administrator
Forumleiding
Straks om half 1 wordt er afgetrapt bij de wedstrijd tussen Roda JC en Feyenoord.

De thuisploeg is het seizoen goed begonnen. De terugkeer in de Eredivisie wordt gevierd met drie overwinningen, een gelijkspel en slechts ??n nederlaag in de eerste vijf wedstrijden. Opvallend is wel dat Roda JC in die vijf wedstrijden slechts tot vijf goals kwam. Dat lijkt ook het grootste probleem van de Limburgers; het gebrek aan scorend vermogen.

De bezoekers wonnen vier van de vijf wedstrijden. En die enige nederlaag was ook nog eens op bezoek bij de kampioen, waar natuurlijk verloren kan worden. Een prima start dus, zou je denken. Maar niets is minder waar. De ploeg is duidelijk nog zoekende en won het merendeel van zijn wedstrijden met enig geluk. Het veldspel is niet om aan te gluren en de trainer is duidelijk zoekende naar zijn ideale elf. Met name het gebrek aan creativiteit is elke wedstrijd zichtbaar. Wat dat betreft kan Eljero Elia wellicht uitkomst bieden. De buitenspeler was vorige week al beslissend en zal, ondanks een midweekse rode kaart, vandaag voor het eerst in de basis beginnen.

Een interessante pot dus! Al lijkt het op voorhand weinig spectaculair te worden. Eerder een wedstrijd die op enkele momenten beslist zal worden. De opstelling van Feyenoord heb ik alvast in de aanbieding.

Vermeer; Karsdorp, Van Beek, Van der Heijden, Kongolo; Vejinovic, Toornstra, El Ahmadi; Kuyt, Kramer, Elia

Fijne wedstrijd allemaal!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En daar komt ook de opstelling van Roda JC:

Van Leer, Dijkhuizen, Sankoh, Swinkels, Van Peppen, Noor, Griffiths, Van Hyfte, Faik, Paulissen, Gyasi
 

Max

Administrator
Forumleiding
De tering, hoelang mogen Toornstra/Immers en Kuyt op hun positie falen... Wel een hele meevaller dat we niet nog meer betonvoetbal gaan spelen en Karsdorp er gewoon nog in staat.
 

Joost

Well-known member
De tering, hoelang mogen Toornstra/Immers en Kuyt op hun positie falen... Wel een hele meevaller dat we niet nog meer betonvoetbal gaan spelen en Karsdorp er gewoon nog in staat.

Nog 1 potje hopelijk.

Ik ga voor 0-0.
 

Fabian

Active member
De tering, hoelang mogen Toornstra/Immers en Kuyt op hun positie falen... Wel een hele meevaller dat we niet nog meer betonvoetbal gaan spelen en Karsdorp er gewoon nog in staat.

Het achterin dichtmetselen vind ik niet zo heel erg. Maar ik zie wel graag diepgang en dat mist dit middenveld nog steeds. Ik zie nog steeds graag Kuijt op tien en een Vilhena als vervanger van bijvoorbeeld El Ahmadi. Zo zou ik het in ieder geval doen. Die passjes breed en terug vind ik vervelend. Dat gekaats zonder effici?ntie...

Gelukkig speelt Elia nu wel, dus daar verwacht ik wel wat van. Anders moet het allemaal weer alleen van Karsdorp komen.
 
Laatst bewerkt:

Susa

New member
Waar komt dat fabeltje vandaan dat Kuijt centraal op het middenveld moet of kan voetballen of daar beter tot zijn recht komt ?
 

Shayman

New member
Waar komt dat fabeltje vandaan dat Kuijt centraal op het middenveld moet of kan voetballen of daar beter tot zijn recht komt ?

Volgens mij is de gedachte erachter (bij mij wel) dat hij daar minimaal hetzelfde kan brengen als Immers of Toornstra terwijl Elia en Bilal aan de flanken wel beter zijn. Komt nog bij dat Kuijt altijd moet spelen dus dan is dat waarschijnlijk de beste optie.
 

Fabian

Active member
Waar komt dat fabeltje vandaan dat Kuijt centraal op het middenveld moet of kan voetballen of daar beter tot zijn recht komt ?

Gebaseerd op de laatste twintig minuten tegen Utrecht thuis. Met zijn loopvermogen kan hij daar ook ruimtes cre?ren voor anderen.

Aan de zijkant vind ik het in ieder geval helemaal niets. Niet genoeg snelheid, geen diepte en een matige voorzet. Zijn korte passing vind ik beter. Ik denk dat hij met zijn slimmigheid dicht achter de spits beter tot zijn recht komt en zelf ook dreigender kan worden voor het doel. Nu komt hij daar niet eens.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is de gedachte erachter (bij mij wel) dat hij daar minimaal hetzelfde kan brengen als Immers of Toornstra terwijl Elia en Bilal aan de flanken wel beter zijn. Komt nog bij dat Kuijt altijd moet spelen dus dan is dat waarschijnlijk de beste optie.

Helemaal goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is de gedachte erachter (bij mij wel) dat hij daar minimaal hetzelfde kan brengen als Immers of Toornstra terwijl Elia en Bilal aan de flanken wel beter zijn. Komt nog bij dat Kuijt altijd moet spelen dus dan is dat waarschijnlijk de beste optie.

Precies, hogere wiskunde is het niet. Verder begon hij bij FC Utrecht dacht ik ook al schaduwspits om Glusevic heen.

Kijk ik had ook graag een Klaassen op die positie gehad, maar die hebben we niet of die zou niet spelen.
 

Susa

New member
Het zal allemaal wel. Ik zou zeggen geef hem een vrije rol als spits en zet hem samen met de snelle Elia voorin.

4-4-2 dus. De Kramers en Kazims op het bankje. Zeker in uitwedstrijden.
 

Fabian

Active member
Het zal allemaal wel. Ik zou zeggen geef hem een vrije rol als spits en zet hem samen met de snelle Elia voorin.

4-4-2 dus. De Kramers en Kazims op het bankje. Zeker in uitwedstrijden.

Een ander systeem vind ik ook helemaal geen slecht idee. Maar ik denk niet dat Van Bronckhorst iets anders in zijn hoofd heeft dan 4-3-3. Dat zit er ingebakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zal allemaal wel. Ik zou zeggen geef hem een vrije rol als spits en zet hem samen met de snelle Elia voorin.

4-4-2 dus. De Kramers en Kazims op het bankje. Zeker in uitwedstrijden.

Wat gaan de middenvelders en verdedigers dan brengen?
 
Bovenaan