Raad de stad 2 - de quiz

Joost

Well-known member
Ik vond Happy Valley Goose Lake, dat ligt naast Mud Lake, en Kangiqsualujjuaq wel inspirerende plaatsen.
 

Friesland

Well-known member
hint 1: De volgende stad op het Europese vasteland (hint 6) is een naamgever in de Nieuwe Wereld. (enkele plaatsen zijn naar deze plaats genoemd).
hint 2: De meeste vernoemingen naar deze stad zijn in de VS, maar de bekendste bevindt zich aan de Canadese Oostkust (hint 5).
hint 3: De lokale voetbalclub speelde recentelijk op het hoogste niveau in zijn land.
hint 4: De lokale voetbalclub was zo'n 80 jaar een redelijk vaste deelnemer op het hoogste niveau, ze ontbraken slechts en paar keer. De recente deelname op het hoogste niveau was echter de eerste sinds decennia.

hint 7: aanvulling op hint 3: de lokale voetbalclub speelde in het seizoen 2013/14 voor het laatst op het hoogste niveau. Dit seizoen heeft de club een goede kans om terug te keren naar het hoogste niveau.

Jullie moeten wat meer langs de grens met de VS kijken.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Aha, Braunschweig!

Leuk, ik dacht alleen maar aan Canadese plaatsnamen maar niet aan New Brunswick :)
 

Friesland

Well-known member
Aha, Braunschweig!

Leuk, ik dacht alleen maar aan Canadese plaatsnamen maar niet aan New Brunswick :)

Richtig!

Ik denk dat de eerste hint misschien een beetje onduidelijk was. De naam Brunswick komt aardig wat voor in de VS, zelfs in Chili, Australi? en het VK komt de naam voor, alleen afgeleid van het Duitse Braunschweig. De bekendste vernoeming is de Canadese provincie New Brunswick, wellicht bekender dan de Duitse stad zelf.

Eintracht Braunschweig speelde van 1904 tot 1985 op het hoogste niveau, op drie seizoenen na (1952/53, 1973/74 en 1980/81). Daarna keerde de club, na decennia, in 2013 weer terug op het hoogste niveau. Het "hoogste niveau" betrof tot 1963 de hoogste regionale competitie, omdat er toen nog geen landelijke competitie was. Dit jaar heeft Eintracht Braunschweig een goede kans op promotie.
 

Joost

Well-known member
Ja das een lekkere aanwijzing. Dat kan heel Vlaanderen, Istri?, Ierland en nog een hoop meer gebieden zijn.
 

erka

Well-known member
Ja das een lekkere aanwijzing. Dat kan heel Vlaanderen, Istri?, Ierland en nog een hoop meer gebieden zijn.

Niet te makkelijk beginnen he. Anders is er niks aan.

1. Ik ben een stad die vroeger in een ander land lag dan nu.
2. De stad is nog steeds van groot militair-strategisch belang.
 

Friesland

Well-known member
Ik las eerder vandaag toevallig een discussie over Kaliningrad. Daarin werd ook gesproken over de strategische ligging van de plaats, vandaar dat het als eerste in mij opkwam toen je die hint gaf.


1. Ik ben een stad waar het gemiddeld een handvol graden kouder is dan in Amsterdam, maar dat komt vooral door de winters, de zomers zijn vergelijkbaar met Amsterdam.
 
Bovenaan