R.I.P Topic

JMD

Well-known member
Voormalig Studio Sport presentator Jan Stekelenburg (81), vader van oa Jeroen Stekelenburg die ook bij Studio Sport werkt.
EN ook vader van Milan van Dongen (ESPN) en broer van voormalig voorzitter FNV en oud-burgemeester van Tilburg Johan Stekelenburg
 

Max

Administrator
Forumleiding
En Maarten Stekelenburg die voetbaltrainer is en actief betrokken is of was bij het Nederlands elftal. Niet echt fan van de familie overigens.
 

erka

Well-known member
Is hij de vader van Maarten? Ik dacht een oom ofzo. Maar inderdaad. Wel veel BN-ers in de familie.
 

JMD

Well-known member
Is hij de vader van Maarten? Ik dacht een oom ofzo. Maar inderdaad. Wel veel BN-ers in de familie.
En bij Jan Stekelenburg vraag je je af hoe vaak die thuis was. Hij was rector van het Fons Vitae in Amsterdam, en ging in de weekenden voor Studio Sport op weg en in de vakanties ook...
 

erka

Well-known member
Ik zag de advertentie van haar voorbijkomen op Linkedin. Daar word je toch wel even stil van.

1689365855891
 

JMD

Well-known member
Inderdaad....

Wat ik overigens wel opvallend vind is dat de Nazi's dus blijkbaar gewoon hebben bijgehouden wie op welke dag overleden is. Ik heb in Auschwitz gelopen en als je dan de schaal ziet waarop de vergassing plaatsvond zou je verwachten dat dat bijhouden dus niet zou gebeuren. De Joden waren voor de Nazi's minderwaardig, waarom zou je dan bijhouden wanneer je iemand vermoordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag hem al diverse malen op Twitter voorbij komen. Dan word je idd even stil. Niet lang geleden, het zal wel rond haar meest recente verjaardag geweest zijn of rondom 4/5 mei kwam ze weer even voorbij in de media als iemand om aan te denken. Toen toch weer even gekeken hoe haar familieverhaal in elkaar stak. Maar dit is toch weer confronterend. Het Bittere Kruid was uiteraard voor de leeslijst prettig qua omvang, maar het staat mij bij dat ik het ook een goed boek vond. Hoe was zij @Miramar ?

Grotendeels is dat wel bekend ja. Alleen in veel gevallen ook niet. Het zal wel een lugubere reden hebben dat ze wel hun administratie rond moesten hebben, ongetwijfeld om verantwoording af te kunnen leggen.

Als je wil, kun je iedere dag wel iets bijleren over de oorlog. Toen ik nog in Amsterdam woonde, woonde ik toch in de buurt van wat woningen en gebouwen met een geschiedenis. Dan kom je toch regelmatig weer nieuwe verhalen tegen en dan sta je er wel even bij stil als je er met de volgende wandeling door de buurt langs komt. Mocht iemand ooit eens in Amsterdam zijn, dan is het namenmonument wel iets of even langs te lopen. Ligt redelijk om de hoek van de Stopera geloof ik.
 
Bovenaan