R.I.P Topic

Miramar

Well-known member
Paul Di'Anno (66) Eerste zanger Iron Maiden totdat ie laat 1981 werd ontslagen wegens drank en drugsgebruik

Abubakari

Well-known member
Chump Change'
Gelijk even opgezet. Als je het over jaren 80 voetbalnostalgie hebt. Met bonzend hart radio luisteren, met ingehouden adem hopend dat “we het tweede/derde uur van Langs de Lijn beginnen” op Kaalheide waar Ajax gescoord heeft. Of als er een liedje onderbroken werd vloeken, want we gaan naar Bert Nederlof (en die zat niet bij Roda JC-Ajax maar bij Sparta-Haarlem, Ajax dus niet gescoord), laat staan wat er gebeurde als je hoorde dat geschakeld werd naar Theo Koomen die wel bij Roda JC-Ajax zat. Hoorde je eerst nog “SCHITTERENDE GOAL” -secondes in onwetendheid- “van Jesper Olsen, Ajax in de 84’ minuut op voorsprong hier in Kerkrade”. Daarna de blijdschap om de goal en omdat Theo godzijdank niet de 2-1 van Dick Nanninga kwam melden wat je in die secondes met grote vreze zat te vrezen. Je zou er hartpatiënt van worden.
Fantastische spanning en sensatie.

Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Onder het maken van heel veel ook bekend als producer van Michael Jackson's Off the Wall en Thriller albums.

Thriller, de allereerste LP die ik ooit gekocht heb. Ik was toen 11 of 12..Staat nog steeds in de kast trouwens.

Mario

Well-known member
Gelijk even opgezet. Als je het over jaren 80 voetbalnostalgie hebt. Met bonzend hart radio luisteren, met ingehouden adem hopend dat “we het tweede/derde uur van Langs de Lijn beginnen” op Kaalheide waar Ajax gescoord heeft. Of als er een liedje onderbroken werd vloeken, want we gaan naar Bert Nederlof (en die zat niet bij Roda JC-Ajax maar bij Sparta-Haarlem, Ajax dus niet gescoord), laat staan wat er gebeurde als je hoorde dat geschakeld werd naar Theo Koomen die wel bij Roda JC-Ajax zat. Hoorde je eerst nog “SCHITTERENDE GOAL” -secondes in onwetendheid- “van Jesper Olsen, Ajax in de 84’ minuut op voorsprong hier in Kerkrade”. Daarna de blijfschap om de goal en omdat Theo godzijdank niet de 2-1 van Dick Nanninga kwam melden wat je in die secondes met grote vreze zat te vrezen. Je zou er hartpatiënt van worden.
Hoe zou dat nu zijn gegaan met de VAR en al die extra minuten 😄

Abubakari

Well-known member
Hoe zou dat nu zijn gegaan met de VAR en al die extra minuten 😄
Denk niet dat ze nog liedjes onderbreken.😀
Vroeger droomde ik er van later ook bij langs de lijn commentaar te geven. Het leven liep anders, maar op lokale schaal ben ik toch verslaggever langs de lijn geworden, bij OOG SPORT als collega van bqandy (die vrijwel wekelijks radioverslag doet, ik doe dat wat minder vaak, heb het wel een jaar elke week gedaan). Eigenlijk zouden ze bij OOG SPORT chump change ook moeten gebruiken.

Mario

Well-known member
Lijkt me best wel leuk, verslaggever langs de lijn te zijn. Zo had ik nooit verwacht nog eens trainer van een team te worden. Weliswaar geen voetbal, maar wel leuk om te doen. Nadenken over tactiek, en het managen van wedstrijden. Ook in het voetbal ben ik trainers meer gaan waarderen, let ik meer op de kleine dingen, aanwijzingen ed.

Maar goed, on topic maar weer.

JMD

Well-known member
Gelijk even opgezet. Als je het over jaren 80 voetbalnostalgie hebt. Met bonzend hart radio luisteren, met ingehouden adem hopend dat “we het tweede/derde uur van Langs de Lijn beginnen” op Kaalheide waar Ajax gescoord heeft. Of als er een liedje onderbroken werd vloeken, want we gaan naar Bert Nederlof (en die zat niet bij Roda JC-Ajax maar bij Sparta-Haarlem, Ajax dus niet gescoord), laat staan wat er gebeurde als je hoorde dat geschakeld werd naar Theo Koomen die wel bij Roda JC-Ajax zat. Hoorde je eerst nog “SCHITTERENDE GOAL” -secondes in onwetendheid- “van Jesper Olsen, Ajax in de 84’ minuut op voorsprong hier in Kerkrade”. Daarna de blijdschap om de goal en omdat Theo godzijdank niet de 2-1 van Dick Nanninga kwam melden wat je in die secondes met grote vreze zat te vrezen. Je zou er hartpatiënt van worden.
Mooi geschreven abu. Ik hoopte natuurlijk op andere zaken dan jij beschrijft maar het gevoel is hetzelfde. Radio luisteren was toen zo anders dan nu, nu kan je al die duels live zien. Toen gewoon een aantal duels live op de radio tegelijk en je maakte je eigen beelden in je hoofd.
Europacup wedstrijden op woensdagavond, met verslagen uit verre oorden. Stiekem de radio luisteren omdat je eigenlijk al moet slapen van je ouders, koptelefoon op, licht uit, hopen dat ze niks merken. Mooi hoor.

Een jaar of vijftien terug was er op zaterdagavond een keer een mega stroomstoring hier in de regio. Het was ijskoud weer (type: weerman zei dat je niet naar buiten moest), het huis was niet meer warm te krijgen (want cv deed het ook niet). Ben toen maar in bed gaan liggen en een mp3speler met radio gepakt en heb diep onder de dekens in het donker langs de lijn geluisterd. Ik was toen weer even terug in mijn jeugd...

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Denk niet dat ze nog liedjes onderbreken.😀
Vroeger droomde ik er van later ook bij langs de lijn commentaar te geven. Het leven liep anders, maar op lokale schaal ben ik toch verslaggever langs de lijn geworden, bij OOG SPORT als collega van bqandy (die vrijwel wekelijks radioverslag doet, ik doe dat wat minder vaak, heb het wel een jaar elke week gedaan). Eigenlijk zouden ze bij OOG SPORT chump change ook moeten gebruiken.
Ook dit is herkenbaar. Ik presenteer al jaren af en toe op zaterdagmiddag een live sportprogramma met de duels van de bollenstreek clubs, maar heb een paar weken terug voor het eerst verslag gedaan van een voetbalwedstrijd. (Wel al eerder een paar keer verslag gedaan van de ter spevke bokaal, atletiek)

Bovenaan