PSV - Feyenoord

PSV - Feyenoord


  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Maasveld

Well-known member
PSV-ers, gefeliciteerd met de terechte overwinning. Jullie waren vandaag de beste.
Nu wel de komende weken mondje dicht over arbitrale dwalingen. Mijn God, die Kuipers weer.....
Ik had het idee dat hij bij de penalty op advies van de grensrechter floot.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
‘Iedereen weet dat het voetbal beter moet’, stelde Van Bronckhorst. ‘Aan de andere kant hebben wij negen punten na vier wedstrijden. Na de interlandperiode moeten wij verder op de lijn die we hebben ingezet.’

Aldus Gio.

Nee, Gio. Vooral n??t doorgaan op de lijn die je had ingezet. Het moet juist helemaal anders. Op een stuk of vijf posities in het elftal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoor 'm anders niet over Kazim. Lastig winnen hoor, zonder spits.

Kazim was vandaag ??n van de minst slechten aan onze kant. En ik neem in mijn overweging mee dat we met deze tactiek n?g kanslozer waren als Kramer in de spits had gestaan.
 

Fabian

Active member
Terugreis gaat wel voortvarend. Zit al in trampje.

Helemaal eens met Jamel overigens.

Oh ja, en Immers kan er echt gewoon geen kut van.
 

Jozsef

New member
PSV - Feyenoord

Kreeg ook geen aanvoer vanaf de flanken. Hield wel goed de bal vast, maar helaas geen aansluiting.

Hield wel goed de bal vast? Voor wie? Immers? el Ahmadi?
We hebben doelpunten nodig. Scorend vermogen. Geen obligate tikjes terug.
 

Miramar

Well-known member
Hield wel goed de bal vast? Voor wie? Immers? el Ahmadi?
We hebben doelpunten nodig. Scorend vermogen. Geen obligate tikjes terug.


Obligate tikjes terug omdat er niemand bij hem liep. Ik had de eerste 4 ballen de tribune in gerost als ik hem niet af kon spelen. Had de trainer misschien wel meteen gereageerd.
 

JMD

Well-known member
Ik had het idee dat hij bij de penalty op advies van de grensrechter floot.
Klopt. Ik zat op de lange zijde aan de overkant (van de 'centrale camera') op rand 16 waar het gebeurde en zag Kuipers 'doorspelen' aangeven. 1 tel later draaide hij zich om en wees naar de stip. De assistent stond toen al bij de hoekvlag, wat het teken is van 'ik vind het een penalty'. Je kan Kuipers m.i. deze fout niet aanrekenen, maar aangezien altijd graag praten over 'Team Kuipers', wel het hele trio.

Nu over de wedstrijd: Kuijt viel me idd op na de 'handshake' dat hij iedereen nog een hand gaf van 'kom op', een eerlijk gezegd: Feyenoord kwam redelijk uit de startblokken en had de 'mazzel' dat de 0-1 erin vloog via Bruma. Heb de beelden nog niet teruggezien, maar volgens mij had anders Kuijt of Kazim de bal erin geschoten. Dit soort eigen goals heb je wel eens als verdediger, Bilal gaf de bal fraai voor en dan moet je de bal wegwerken als verdediger en kan ie er in vallen. PSV was even de kluts kwijt, maar kwam op een gegeven moment weer in het spel en het was aan Vermeer/onkunde te danken dat het bij rust nog maar 1-1 stond, ongelooflijk wat een kansen kregen we. Ook nog een aangeraakte bal die er bijna in ging. Gelukkig scoorde 'Pietertje' nu wel, de moeilijkste van de middag maakt hij, de paar makkelijke kansen (want na de 1-1 kapt hij een keer een verdediger uit en ligt de bal goed voor zijn linker met alleen Vermeer nog, en dan mist hij (of Vermeer redt goed...)).
Na rust een snelle 2-1 en toen was Feyenoord rijp voor de sloop. PSV nam even gas terug (dom), maar ging er daarna vol op, en het was pompen of verzuipen voor Feyenoord. Botteghin raakte geblesseerd en in die 2 minuten riep Gio de spelers even bij zich en kwam Karsdorp. Geen idee wat Gio de spelers verteld heeft, maar ineens sloeg het spel compleet om en was het Feyenoord dat de klok sloeg, en met mazzel (bal op paal via Isimat) en Zoet die 1 op 1 met Bilal redde kwamen we goed weg. Karsdorp speelde heel goed, hij speelde aan de kant waar ik zat en heb genoten van hem. Hij liep Lestienne er in een counter gewoon uit, verdedigde briljant. Langzamerhand kwam het spel weer een beetje in evenwicht en kregen beide ploegen kansen. Nu waren wij de gelukkige die een penalty kregen, Locadia benutte die. Dat je blij bent na zo'n week kan ik me voorstellen, maar dat logo kussen slaat nergens op. Dat doen supporters (en mogen dat ook, hun club is alles), maar spelers moeten dat achterwege laten, want als hij 2 seizoenen met 20 goals draait is ie ineens weg. Na die 3-1 was het wel over, het geloof was weg bij Feyenoord, zeker omdat de 3-2 uitbleef. PSV kreeg nog wel wat kansjes, maar speelde eigenlijk heel slordig. Overall denk ik dat de overwinning wel terecht was, want eigenlijk was Feyenoord alleen na het inbrengen van Karsdorp een minuut of 10 heel gevaarlijk, PSV was dat vaker. Maar goed, ik ben niet objectief natuurlijk in deze.

PSV speelde overall slordig, maar (en dat vind ik erger) het gaat allemaal zo langzaam, alsof ze denken dat het wel goed komt, geen beweging, niemand aanspeelbaar. Er zit best wel veel voetbal in het elftal, want die pass van Propper bij de 1-1 is fantastisch, en Lestienne doet wel veel fout bij het afronden, maar kan echt wel voetballen. Als Willems weer terugkomt worden we linksachter veel sterker, en komt er ook weer wat breedte in. Want aangezien Lestienne en Narsingh vooral veel naar binnen trekken staat er niemand aan de flanken. Dat deed Feyenoord veel beter Kuijt en Bilal waren constant aan de zijlijn aanspeelbaar, waardoor Feyenoord's aanval veel breder was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig hebben we verloren. Hopelijk gaan we vanaf nu voetballen. De interlandperiode moet Van Bronckhorst maar aangrijpen om de laatste zeven wedstrijden terug te kijken. Met El Ahmadi - Toornstra/Immers op het middenveld lijkt het al zeven wedstrijden op rij nergens naar. Verder Kuyt op links en Kazim in de spits werkt ook niet. Tenslotte je aanvallend gevaarlijkste kracht Karsdorp eruit halen waardoor zowel je verdediging, middenveld en aanval aanvallend niets gaat brengen aan dynamiek. Ik begrijp echter helaas dat Van Bronckhorst met dezelfde prietpraat blijft komen aanzetten. Op Kazim na ben ik het met Jamel wel redelijk eens.
 

JMD

Well-known member
Die site van FOX blijft dramatisch. Ik wil even de goals van alle duels van vanmiddag terugkijken, maar kan alleen de laatste 12 gemaakte goals zien...

Ga ik dan zoeken op 'Ajax' zegt de site: 'geen overeenkomsten gevonden'

Prutsers.
 

Mario

Well-known member
Ik hoorde het al de hele week om mij heen : Feyenoord zou wel even van PSV gaan winnen.

Heerlijk dit ... :D
 

gevegt

Well-known member
Die site van FOX blijft dramatisch. Ik wil even de goals van alle duels van vanmiddag terugkijken, maar kan alleen de laatste 12 gemaakte goals zien...

Ga ik dan zoeken op 'Ajax' zegt de site: 'geen overeenkomsten gevonden'

Prutsers.

Ik heb het altijd wel geweten.
 
Bovenaan