Respect voor spel de Bataven:
Een technisch vaardig, snel en goed combinerend OFC won gisteren verdiend van De Bataven. Een uitstekend elftal, aanvallend ingesteld, leuk voetbal ook om naar te kijken. Maar ook wij,
de oranjemannen, lieten een prima wedstrijd zien. Weliswaar onderliggend in techniek en snelheid, maar met een voorbeeldige instelling, de counter zoekend waar mogelijk was,
werd alles gegeven tot het laatste fluitsignaal. We slaagden er toch in om ook een aantal kansen te creeren. Met een beetje geluk was er gescoord en had er het a.s.zondag misschien nog om gespannen.
Het stoort me dan ook enorm dat de trainer van OFC, Imdat Ilguy, in het intervieuw nogal minderwaardig doet over het spel van de Bataven (alle ballen naar voren rammen) en zelfs aangeeft
dat hij stopt met training geven, als hij ons voetbal gaat spelen.
Dat vind ik van weinig tot geen respect getuigen voor zijn tegenstander van gisteren!
Het overwicht van OFC was duidelijk door de grotere al eerder genoemde capaciteiten. Als de Bataven hetzelfde type spel gespeeld zou hebben als OFC, hadden ze waarschijnlijk veel dikker klop gekregen.
Nogmaals, OFC is een uitstekend elftal, dat in de hoofdklasse C het Juliana'31 zeer lastig had gemaakt, denk ik.
Zondag a.s.hoop ik echter dat de batavieren aan iedereen laten zien dat andere capaciteiten niets minder waard hoeven te zijn in het voetbal.
Ik geniet er in ieder geval al jaren van. Petje af voor de oranjemannen.
Nu de trainer van OFC nog.