Promotiewedstrijden hoofdklasse-derde divisie

noordooster

Well-known member
Wil je nog wel eens helpen om spelers extra te motiveren.
Zijn vele voorbeelden van.
Afgelopen weekend schijnt van Raalte voor de bekerfinale tegen Flevo Boys nog even fijntjes te hebben aangehaald hoe slap die club de tweede helft tegen Harkemase Boys speelde zodat Staphorst sowieso kansloos werd voor het kampioenschap.
 

bqandy

Well-known member
Respect voor spel de Bataven:

Een technisch vaardig, snel en goed combinerend OFC won gisteren verdiend van De Bataven. Een uitstekend elftal, aanvallend ingesteld, leuk voetbal ook om naar te kijken. Maar ook wij,
de oranjemannen, lieten een prima wedstrijd zien. Weliswaar onderliggend in techniek en snelheid, maar met een voorbeeldige instelling, de counter zoekend waar mogelijk was,
werd alles gegeven tot het laatste fluitsignaal. We slaagden er toch in om ook een aantal kansen te creeren. Met een beetje geluk was er gescoord en had er het a.s.zondag misschien nog om gespannen.
Het stoort me dan ook enorm dat de trainer van OFC, Imdat Ilguy, in het intervieuw nogal minderwaardig doet over het spel van de Bataven (alle ballen naar voren rammen) en zelfs aangeeft
dat hij stopt met training geven, als hij ons voetbal gaat spelen.
Dat vind ik van weinig tot geen respect getuigen voor zijn tegenstander van gisteren!
Het overwicht van OFC was duidelijk door de grotere al eerder genoemde capaciteiten. Als de Bataven hetzelfde type spel gespeeld zou hebben als OFC, hadden ze waarschijnlijk veel dikker klop gekregen.
Nogmaals, OFC is een uitstekend elftal, dat in de hoofdklasse C het Juliana'31 zeer lastig had gemaakt, denk ik.
Zondag a.s.hoop ik echter dat de batavieren aan iedereen laten zien dat andere capaciteiten niets minder waard hoeven te zijn in het voetbal.
Ik geniet er in ieder geval al jaren van. Petje af voor de oranjemannen.
Nu de trainer van OFC nog.

Net als de vorige sprekers.... Dit als motivatie gebruiken.
Er vol overheen klappen zondag. DHC dacht dat er in Groningen ook wat te halen viel, niet dus. OFC dus ook niet in Gendt. Het zou een waardig afscheid zijn van de hoofdklasse C met drie promovendi. Succes.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Net als de vorige sprekers.... Dit als motivatie gebruiken.
Er vol overheen klappen zondag. DHC dacht dat er in Groningen ook wat te halen viel, niet dus. OFC dus ook niet in Gendt. Het zou een waardig afscheid zijn van de hoofdklasse C met drie promovendi. Succes.

En als het dan VVOG, Staphorst en ACV ook zou lukken, hebben we ook weer iets in handen tegen mensen die zeggen dat op dat niveau in het westen alles beter is. :eek:mg:
 

Unregistere

Well-known member
Ja, Jordy Brouwer, maar die was erg individualistisch. En een invaller. Muntslag, die bracht na rust een tijd wat dreiging. Maar het 'drukken' van DHC duurde maar een kwartier

Samenvatting: https://www.oogtv.nl/2016/05/be-quick-1887-zet-reuzenstap-naar-derde-divisie/

Ah, Brouwer. Inderdaad een 'gevallen' talent. Ik wist overigens niet dat Muntslag tegenwoordig in Delft speelde. Neem tenminste aan dat het Djerreld Muntslag is, een rappe aanvaller. Heeft al flink wat clubs versleten hier in de regio. Voor mijn gevoel speelde hij nog ergens op Voorne-Putten, maar kennelijk dus niet.
 

de waan

Well-known member
Brouwer is ook aan een aardig reisje bezig geweest. Heeft ook nog bij HBS en Haaglandia gespeeld. Was nergens onbetwist basisklant.
 

bqandy

Well-known member
Morgen de eerste vier beslissingen wie in de derde divisie zondag gaan spelen.
Ik kreeg een aanbod om met de spelersbus van BQ mee naar Delft te reizen, maar ik moet verstek laten gaan. (verjaardag zoon).
Ondanks de 4-0 blijft men bij BQ heel voorzichtig en is vooral benieuwd wat DHC morgen uit de hoge hoed gaat toveren om de grote achterstand goed te maken.
BQ kan niet met de sterkste selectie spelen, want twee spelers zijn geschorst.

Ik denk dat de degradanten/herkansers voor die 3e divisie nu al bekend zijn. Achilles 29 2, Brabant United en De Graafschap 2.
Hoe zit dat eigenlijk met de p/d regeling in de derde divisie volgend seizoen? Twee er uit en een herkanser?
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe zit dat eigenlijk met de p/d regeling in de derde divisie volgend seizoen? Twee er uit en een herkanser?
Zou het tussen 2e/3e divisie en 3e divisie/hoofdklasse niet net zijn zoals de huidige regeling? 2 direct degraderen en 2 in de nacompetitie. Dan heb je 8 clubs (er van uitgaande dat er gewoon weer 3 clubs via periodes naar de nacompetitie gaan) voor 2 plekken.

Alleen tussen Hoofdklasse/1e klasse moeten ze iets anders verzinnen, omdat het daar van 2 naar 5 of 6 divisies gaat.
 

de waan

Well-known member
Verder:
De Bataven-OFC 0-2
De Dijk - OSS'20 1-0
Sneek - UDI'19 1-1

OFC en De Dijk, daar word ik niet echt vrolijk van.
 

Abubakari

Well-known member
Sodemieters... Ik zie Andor al zitten op zijn telefoon de tussenstanden te checken en langzaam maar zeker bleek wegtrekken. Gelukkig, eind goed al goed. Gefeliciteerd Andor!

De hele week zeiden ze bij BQ1887 al dat het nog niet beslist was, maar onbewust geloofden ze schijnbaar toch dat het wel klaar was. Narrow escape.
 

Unregistere

Well-known member
Zo, daar kwam Be Quick toch nog goed weg... Maar mooi voor bqandy!

OFC naar de derde divisie. Hopelijk blijft dat goed gaan en maken ze de competitie gewoon af....

Helaas overigens geen ontmoeting tussen ASWH 2 en Be Quick 1887 2, want laatstgenoemde verloor van Koninklijke HFC 2.
 

bqandy

Well-known member
Dank aan allen.
Gelukkig had ik niet al te veel tijd vandaag en heb de 4-0 tussenstand gelukkig nooit mee gekregen.
Blije trainer aan de lijn gehad. Het staat allemaal wel op TweeNul.
Bij BQ ontbraken in mijn ogen de twee belangrijkste spelers, Aron Strengholt en Robert Talens. Misschien dat dit het verschil was.
Wij vorige week veel beter en nu waren de rollen compleet omgedraaid.
 

bqandy

Well-known member
Gokje: De Dijk, Sneek, OFC, Quick'20 en Be Quick gaan het halen, of blijft in het geval van Sneek. OFC schijnt echter een fiscaal probleempje te hebben. Dus wat dat weer kan betekenen....

Als Berry Zandink Sneek volgende week nog even op scherp zet heb ik 5 uit 5. :) (afkicken van de toto, haha)
 
Bovenaan