Promotiewedstrijden hoofdklasse-derde divisie

bqandy

Well-known member
De heenwedstrijden aanstaande zondag:

OSS'20 - De Dijk
SWZ Sneek - UDI'19
OFC - De Bataven
EHC - Quick'20
Be Quick 1887 - DHC

Over de laatste wedstrijd heb ik al met twee spelers en de trainers van Be Quick aan tafel gezeten: http://www.tweenul.nl/nieuws/be-quick-1887-gaat-volle-bak-geven-voor-plek-in-derde-divisie

Ik heb geen flauw idee over de kracht van de clubs in West en Zuid, alhoewel ik gehoord heb dat De Dijk erg sterk is. Be Quick heeft De Dijk en DHC gezien. Men is blij dat DHC de tegenstander is.
En volgens de Be Quick delegatie bij DHC - De Dijk had De Dijk had liever OSS'20 als tegenstander dan Be Quick. De laatste 20 minuten bijvoorbeeld deed De Dijk niets meer om nog een punt te pakken, anders was BQ de tegenstander. BQ en De Dijk blij dus :) .

Gokje: De Dijk, Sneek, OFC, Quick'20 en Be Quick gaan het halen, of blijft in het geval van Sneek. OFC schijnt echter een fiscaal probleempje te hebben. Dus wat dat weer kan betekenen....
 

Unregistere

Well-known member
DHC heeft volgens mij wel een aardig team, met in ieder geval een goede keeper en natuurlijk nog een paar opvallende ex-profs. Die spelen overigens lang niet allemaal wekelijks. Ricky van den Bergh is volgens mij zelfs meer assistent-trainer dan speler tegenwoordig. Maar goed, een voormalig international in de spits, dat kan niet elke hoofdklasser zeggen. ;)
 

noordooster

Well-known member
Een aantal jaren geleden speelde Romano Denneboom bij Harkemase Boys.
Daar waren ze niet bepaald onder de indruk van wat hij liet zien.
Ik kan me niet voorstellen dat Be Quick nu erg bang moet zijn voor deze ex-international op leeftijd.
Het zou mooi zijn als in ieder geval Be Quick 1887 en Sneek het gaan redden.
 

Unregistere

Well-known member
Aardige klapper. Zag dat de keeper van DHC op Facebook al zijn teleurstelling uitte, maar nog wel lichte hoop heeft. 'Niets is onmogelijk'. Tja, dit mag Be Quick toch niet meer uit handen geven, zou ik zeggen.
 

noordooster

Well-known member
Dit geven jullie niet meer uit handen, Andor.
De oproep van de trainer aan de supporters om massaal te komen heeft dus goed geholpen.
Je komt de namen van de WKE-ers ook overal ( veelal positief ) tegen. Jorrit Kunst in jouw verslag.
Kavak die gisteren enkele malen scoorde voor SVZW, Kevin G?rtz erg goed in de wedstrijd tegen Katwijk, Angelo Zimmerman die erg belangrijk was bij ONS Sneek, Robbie Holder bij Lienden in de basis, Erik Eleveld die gisteren bij ACV vrij goed speelde.
 

noordooster

Well-known member
Waarschijnlijk een smalle , maar wel diepe groep.
De gemiddelde vijfde klasser heeft meer borden rond het veld.
 

bqandy

Well-known member
Aardige klapper. Zag dat de keeper van DHC op Facebook al zijn teleurstelling uitte, maar nog wel lichte hoop heeft. 'Niets is onmogelijk'. Tja, dit mag Be Quick toch niet meer uit handen geven, zou ik zeggen.

Nee, normaal gesproken niet. Als BQ in de slotfase nog wat zorgvuldiger was geweest was het helemaal een knock out geweest.
Op een gegeven moment ontstond er een 5 tegen 3 situatie, maar struikelt de speler van Be Quick over de bal. Maar goed, hadden we nog wat te lachen. :D
 

Abubakari

Well-known member
Gefeliciteerd Andor. 4-0, daar kun je mee thuis komen. Of in dit geval mee naar Delft gaan.
Gelukkig voor jou had ik andere verplichtingen, anders was ik er heen gegaan en was het 0-0 gebleven.;)
 
Laatst bewerkt:
Bij OFC hebben ze toch wel een vrij brede sponsorgroep als ik het reclamebordenbestand zo bekijk.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/185571/goed-begin-ofc-in-de-nacompetitie-met-samenvatting-en-reacties

Respect voor spel de Bataven:

Een technisch vaardig, snel en goed combinerend OFC won gisteren verdiend van De Bataven. Een uitstekend elftal, aanvallend ingesteld, leuk voetbal ook om naar te kijken. Maar ook wij,
de oranjemannen, lieten een prima wedstrijd zien. Weliswaar onderliggend in techniek en snelheid, maar met een voorbeeldige instelling, de counter zoekend waar mogelijk was,
werd alles gegeven tot het laatste fluitsignaal. We slaagden er toch in om ook een aantal kansen te creeren. Met een beetje geluk was er gescoord en had er het a.s.zondag misschien nog om gespannen.
Het stoort me dan ook enorm dat de trainer van OFC, Imdat Ilguy, in het intervieuw nogal minderwaardig doet over het spel van de Bataven (alle ballen naar voren rammen) en zelfs aangeeft
dat hij stopt met training geven, als hij ons voetbal gaat spelen.
Dat vind ik van weinig tot geen respect getuigen voor zijn tegenstander van gisteren!
Het overwicht van OFC was duidelijk door de grotere al eerder genoemde capaciteiten. Als de Bataven hetzelfde type spel gespeeld zou hebben als OFC, hadden ze waarschijnlijk veel dikker klop gekregen.
Nogmaals, OFC is een uitstekend elftal, dat in de hoofdklasse C het Juliana'31 zeer lastig had gemaakt, denk ik.
Zondag a.s.hoop ik echter dat de batavieren aan iedereen laten zien dat andere capaciteiten niets minder waard hoeven te zijn in het voetbal.
Ik geniet er in ieder geval al jaren van. Petje af voor de oranjemannen.
Nu de trainer van OFC nog.
 

de waan

Well-known member
Mooie motivatie toch, dat soort domme teksten. Even ophangen in de kleedkamer en met 3-0 er overheen walsen zondag.
 
Bovenaan