Primera División

Eef de Kip

Well-known member
Plus dat er in het voorjaar (en nu naw eerder) verkiezingen zijn voor de nieuwe voorzitter, en de grote favoriet wil Koeman niet als voorzitter, er dan va uitgaande dat die man er een jaar of 5 minimaal blijft zitten was het nu of nooit voor Koeman.
Dat zou natuurlijk wel in het straatje van het wanbeleid passen om als eerste daad de coach weg te sturen wat je 25 miljoen (?) kost terwijl je al op de rand van bankroet staat.
 

JMD

Well-known member
Dat zou natuurlijk wel in het straatje van het wanbeleid passen om als eerste daad de coach weg te sturen wat je 25 miljoen (?) kost terwijl je al op de rand van bankroet staat.
Zeker. Ik denk ook wel dat de nieuwe voorzitter Koeman minstens tot de zomer laat zitten, want de problemen zitten niet bij de coach.
 

SanMark.

Well-known member
Ze hadden Messi gewoon moeten verkopen het afgelopen seizoen. Dan had je een salarispost van 20 tot 25 miljoen kwijt geweest, waarschijnlijk tussen de 150 tot 200 miljoen ontvangen en je had kunnen bouwen aan een nieuw Barcalona met belangrijke rollen voor Griezmann, Demble, de Jong en Coutinho, plus 1 a 2 aankopen. Dan heb je Ter Stegen op de goal en Dest aan de zijkant, aanstormende talenten als Pedri en Fati.

En kunnen binnen 1 a 2 jaar de rest van de oudere spelers worden vervangen.
 

JMD

Well-known member
Ze hadden Messi gewoon moeten verkopen het afgelopen seizoen. Dan had je een salarispost van 20 tot 25 miljoen kwijt geweest, waarschijnlijk tussen de 150 tot 200 miljoen ontvangen en je had kunnen bouwen aan een nieuw Barcalona met belangrijke rollen voor Griezmann, Demble, de Jong en Coutinho, plus 1 a 2 aankopen. Dan heb je Ter Stegen op de goal en Dest aan de zijkant, aanstormende talenten als Pedri en Fati.

En kunnen binnen 1 a 2 jaar de rest van de oudere spelers worden vervangen.
Precies. Nu loopt Messi van de zomer transfervrij de deur uit, en of dat nog niet erg genoeg is krijgt hij dan nog een flink bedrag mee en is er dus 0,0 geld om te investeren. Schade beloopt dan sowieso boven de 200 miljoen (geen transfersom, geen salaris hoeven te betalen dit seizoen en die bonus).
Plus dat Messi nou ook niet echt meer happy leek bij Barcelona en ook voor hem de jaren echt gaan tellen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Alsof je 150 tot 200 mijloen had gevangen voor Messi, verder wel eens maar goed, niemand had kunnen weten dat hij zo matig zou spelen. Ik sluit niet uit dat hij op korte termijn weer wat van zijn vorm terug krijgt en ballen die er nu niet in gaan er straks wel in gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar geloof ik niks van. Door FFP hadden ze dat echt niet voor elkaar gekregen. Verder denk ik niet dat Messi op PSG zat te wachten.
 

Kielse Rat

Well-known member
Rust bij de topper Atlético-Barcelona. 1-0 voor de Madrilenen na een fikse blunder van Ter Stegen in de blessuretijd.
 

Kielse Rat

Well-known member
Dit gaat niet goed voor Koeman.....

Hij had moeten wachten tot na het EK.

11 op 24 staat inderdaad niet echt goed. Al weet ik niet of een andere manager er op dit moment meer uit haalt. Messi sjokt rond alsof het hem geen moer meer interesseert en er is niemand anders in het team die dan de kar kan trekken.
 

gevegt

Well-known member
11 op 24 staat inderdaad niet echt goed. Al weet ik niet of een andere manager er op dit moment meer uit haalt. Messi sjokt rond alsof het hem geen moer meer interesseert en er is niemand anders in het team die dan de kar kan trekken.
Daar gaat het natuurlijk niet om. Hij is de kop van Jut.
 

JMD

Well-known member
Als het zo doorgaat is Koeman nog sneller klaar dan verwacht (na de verkiezingen)...

Real gelijk, Barcelona verloren. Mooi. De kans op een 'nieuwe' kampioen wordt groter met de week..
 

JMD

Well-known member
Messi heeft gisteravond 4,5 km gelopen tijdens het duel... Normaal komt een speler tot een kilometer of 10...
 

Eef de Kip

Well-known member
Allemaal achteraf natuurlijk maar ze hadden beter kunnen proberen wat geld te vangen voor 'm afgelopen zomer. Ik geloof 1 assist en 2 goals dit jaar en hij loopt er bij alsof hij liever wat anders doet.
Prima om te roepen dat het 1 van de grootsten ooit was hoor maar je kunt niet ontkennen dat het dit jaar erg matig is. En als dan ook nog je betrouwbare keeper in de fout gaat zoals gisteren dan wordt het wel erg lastig.
Nu Piqué geblesseerd voor een paar weken dus dat wordt er dan ook niet betrouwbaarder op achterin, waar het sowieso al behelpen is vind ik.
Verder een selectie die uit balans is en het feit dat ze gewoon geen cent te makken hebben maakt dat het al een wonder is als ze überhaupt nog mee gaan doen om de prijzen dit seizoen.
Ik denk dat ze Koeman hebben gehaald om te saneren, afgelopen zomer al 40 miljoen aan salarissen gesaneerd en daar komt in de loop van dit seizoen nog wel wat bij en dan maar hopen dat ze eind dit jaar iets kunnen doen qua aankopen maar dat zal lastig worden. Ze moeten eerst nog een shitload aan salarissen bezuinigen voordat ze iets kunnen uitgeven. De prijs voor jarenlang wanbeleid.
 

U.G.

Well-known member
Messi heeft gisteravond 4,5 km gelopen tijdens het duel... Normaal komt een speler tot een kilometer of 10...

😆

Heeft ie nog best veel gelopen. Vroeger zat hij gemiddeld met z'n 8 km al aan de lage kant, maar meer had ie niet nodig.

De vraag is waarom blijft hij opgesteld worden. Ik heb 'm gezien tegen Paraguay, dan kom je 'm wel overal tegen op het veld.

Koeman heeft ook wel pech met de blessures van Fati en Gerard.Maar je kunt trouwens niet echt spreken van een transitie als je zo afhankelijk blijft van de oude garde ( die steeds minder wordt ). De witte zakdoeken onloopt ie deze tijden tenminste nog wel, en als ik Sport en Marca bekijk zijn de kritieken op de coach nog wel mild van aard. Het is vooral het functioneren van Griezmann en Messi wat de aandacht krijgt.
 
Bovenaan