Primera División

Batigoal

Well-known member
Ik heb alleen de laatste twintig minuten van Valencia - Girona gekeken, maar die waren meer dan de moeite waard. Kansen over en weer en de gelukkige winnaar is Valencia.
Eindstand: 2-1. Valencia springt over Girona heen en lijkt zeker van lijfsbehoud.
Daley Blind zag er bij beide doelpunten niet geweldig uit. Aangezien de geruchten steeds sterker worden dat hij terugkeert bij Ajax wordt ik daar niet vrolijk van. Ook al heeft hij het hele seizoen alles gespeeld bij Girona centraal achterin.

Het lijkt erop dat het seizoen van Real uitgaat als een nachtkaars, nu ze nergens meer voor hebben te spelen. Maakten een inspiratieloze indruk tegen Betis. Maar wie weet helpt wat nostalgie die club weer vooruit; niemand minder dan José Mourinho zou de nieuwe hoofdtrainer kunnen worden.

Raul

Well-known member
Rayo kan de finale halen van de Conference halen en dat is sportief knap. Sympathieke club, mooie wijkidentiteit ook. Maar dat constante romantiseren van Vallecas begint me te irriteren. Alsof Rayo uniek is, terwijl er genoeg clubs zijn met trouwe fans en een volks karakter. Bovendien wordt in dat gehype vaak vergeten dat er intern ook genoeg mis is: gedoe met Presa, supportersprotesten en problemen rond stadion en faciliteiten.

Raul

Well-known member
Fair punt en het klopt zeer zeker, Real als stadsgenoot versterkt dat underdogverhaal enorm. Maar juist daardoor wordt Rayo soms bijna mythisch gemaakt. Terwijl het ook gewoon een club is waar intern genoeg misgaat en waar de leiding geregeld botst met die ‘wijkclub’-identiteit. Dat romantische beeld klopt dus maar half.

Bovenaan