Premier League

Batigoal

Well-known member
Arsenal sleept zich werkelijk naar het einde van het seizoen. Desondanks wel een sterk seizoen gehad.

Forest veilig en daardoor gaan er van het drietal Everton-Leeds-Leicester 2 uit. Zonde voor Leicester, maar ik denk niet dat zij het gaan redden.
 

Reinoud

Well-known member
Arsenal sleept zich werkelijk naar het einde van het seizoen. Desondanks wel een sterk seizoen gehad.

Forest veilig en daardoor gaan er van het drietal Everton-Leeds-Leicester 2 uit. Zonde voor Leicester, maar ik denk niet dat zij het gaan redden.
Voor de presentatie eigenlijk zonde dat ze lange tijd voor de titel speelde. Als dat er nooit had in gezeten was de tweede plaats nog mooier geweest. Nu gaat het toch veel om het verliezen van de titel, terwijl ze vooral weer eens Champions League halen.
 

JMD

Well-known member
Jep, dat klopt, maar Arsenal stort de laatste 1,5 maand toch wel echt flink in...

Everton haalde gisteren overigens diep in blessuretijd nog een puntje bij wolves. Kan wel eens een heel belangrijk punt worden. Overigens heb ik bij Everton hetzelfde gevoel als bij grunn, je ziet het met het jaar slechter worden, het is wachten tot het fout gaat...
 

JMD

Well-known member
Brighton wint van Southampton en is nu zeker van Europees voetbal en zo goed als zeker van groepsfase el. Tottenham, villa en brentford gaan spelen om het laatste ticket.

Onderin verliest leeds bij west ham en blijft daardoor in degradatie problemen..
 

JMD

Well-known member
Chelsea verliest nog maar eens, maar bij Man City is dat best logisch. Chelsea staat nu 45 punten achter de kampioen...
Het is dat Chelsea nog enigszins redelijk aan het seizoen begon, anders waren ze gewoon in degradatienood gekomen...
 

Pieros

Active member
Chelsea verliest nog maar eens, maar bij Man City is dat best logisch. Chelsea staat nu 45 punten achter de kampioen...
Het is dat Chelsea nog enigszins redelijk aan het seizoen begon, anders waren ze gewoon in degradatienood gekomen...
Misschien moet Chelsea eens wat geld gaan investeren in hun selectie :).
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Newcastle en Leicester staan vlak voor tijd nog op 0-0. Bij deze stand zijn de Magpies voor het eerst in tijden geplaatst voor de CL en haalt Leicester een puntje dat nog van belang kan zijn. Everton heeft het zondagmiddag echter in eigen hand en heeft aan winst genoeg voor handhaving, het speelt thuis tegen Bournemouth. Bij gelijkspel hangt het af van de andere resultaten, Leicester heeft dan aan winst (thuis tegen West Ham) genoeg voor handhaving, en ook Leeds kan dan nog over Everton heen, maar moet dan wel ruim winnen van de Spurs.
 

JMD

Well-known member
En om een idee te geven hoe dit duel verloopt: Newcastle 23 schoten (4 op doel) tegen Leicester 1 (1 op doel, vlak voor tijd)...
Ja Newcastle is een goede ploeg, maar dat Leicester is echt ver weggezakt...
 

JMD

Well-known member
0-0 gebleven. Newcastle dus naar de CL, dat wordt de 3e keer voor hen. De vorige 2 keren kwamen ze een NL ploeg tegen: PSV in 1997/1998 en Feyenoord in 2002/2003
 

Batigoal

Well-known member
Leicester de laatste wedstrijd thuis tegen West Ham, Everton ontvangt Bournemouth, Leeds thuis tegen Tottenham. Eigenlijk liggen er voor alledrie wel kansen op punten. Gaat een spannende laatste speelronde worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Leeds eruit, daar heb ik niks mee. Tsja, misschien is het beter als Leicester er ook uit gaat, dan kunnen ze al die ouwe vossen lozen en opnieuw gaan bouwen.
 

JMD

Well-known member
Leicester de laatste wedstrijd thuis tegen West Ham, Everton ontvangt Bournemouth, Leeds thuis tegen Tottenham. Eigenlijk liggen er voor alledrie wel kansen op punten. Gaat een spannende laatste speelronde worden.
Jep. Maar Leicester en Leeds moeten winnen, gelijkspel is niet genoeg. Ik denk dat Everton het weer gaat redden...
 

JMD

Well-known member
Dat waren ze voor gisteren ook al. Het punt van gisteren zorgde er alleen definitief voor dat ze groepsfae EL spelen.
 

JMD

Well-known member
Man U 4-0 tegen Chelsea, de ploeg van Ten Hag dus ook de CL in. Liverpool en Brighton EL en Tottenham, Villa en Brentford gaan het uitvechten om het ECL-ticket. Ik gun het eigenlijk Villa of (nog mooier) Brentford wel...
 

JMD

Well-known member
Maar de Football Manager in mij weet dat als City de CL pakt, de nummer 5 ook CL mag spelen.
Nee. Dan gaat er een extra kampioen direct de CL in.

De enige manier waarop extra CL-tickets te verdienen zijn is als de winnaar van CL (of EL) buiten de CL-plaatsen eindigt. Dus als Inter 5e wordt en ze winnen de CL, dan levert dat een extra CL-plek op voor Italië (maar kost het ze een EL-plek, want de plek van Inter wordt niet opnieuw vergeven).
Als dus Inter en Roma 5e en 6e worden en ze winnen resp. de CL en EL dan heeft Italië 6 ploegen in de CL en geen in de EL.

Echte extra Europese plaatsen komen als de ploeg die CL/EL/ECL wint buiten de Europese plaatsen eindigt in de eigen competitie. Dus als Sevilla (10e op dit moment) de EL wint dan krijgt Sevilla een CL-ticket en komen er dus 8 Spaanse ploegen in Europa komend seizoen. Afgelopen seizoen was dat het geval bij Duitsland, door de EL-zege van Frankfurt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gelukkig komt dat nieuwe format van de CL er snel, dan kunnen er wel gewoon max 6 Engelse clubs de CL in ;)
 
Bovenaan