Premier League

Joost

Well-known member
Eens. Terwijl ik het in 2015 (toen ik op griffin park een duel bezocht) het een leuke sympathieke club vond…

Overigens opvallend dat ze zoveel uitgeven, ze werken volgens het Moneyball systeem en daar is de truc nou juist van om met weinig 8nvesteren veel resultaat te halen

Brentford is ook een heel sympathieke club. Maar een club die ongeveer in League One haar natuurlijke habitat heeft.
Dat moneyball scouten is wel succesvol hoor, ze weten er een flinke positief transferbalans mee te halen maar in de afgelopen 7 jaar was dat slechts eenmaal voldoende om het operationeel verlies te compenseren.

De eigenaar heeft er al meer dan 100 miljoen pond inzitten aan leningen.

Dat is geen goed beleid, dat is gokken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Is die eigenaar nog steeds die man die geld won in een loterij of heb ik dat verkeerd?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoezo niet, werken ze tegenwoordig met een plafond dan?

Winst is inkomsten minus kosten. Geld wat ze erin pompen als kapitaal vergroot je eigen vermogen, maar daarmee heb je nog geen winst. Sterker nog als ze heel veel geld erin pompen, dan zullen ze in eerste instantie eerder meer kosten maken en meer verlies lijden. Als ze het geld als sponsorgelden binnen laten stromen, dan heb je wel de inkomsten.
 

zwammy

Well-known member
Nee dat begrijp ik, maar mochten ze verlies lijden of zoveel uitgeven als een Brentford zal het bijgepompt worden. City heeft natuurlijk ook jaren verlies geleden voordat ze nu met die marge van 73 werken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee dat begrijp ik, maar mochten ze verlies lijden of zoveel uitgeven als een Brentford zal het bijgepompt worden. City heeft natuurlijk ook jaren verlies geleden voordat ze nu met die marge van 73 werken.

Neem ook wel aan dat ze wat trucjes gaan uithalen zodat ze niet tegen Financial FairPlay beperkingen aanlopen.
 

JMD

Well-known member
Everton zou Mourinho als coach willen hebben...

Dat zou zijn 4e PL-club zijn na Man United, Chelsea en Spurs.
 
Bovenaan