Premier League

JMD

Well-known member
Jep. Maar daarbij moet wel aangetekend worden dat de vijandigheid tussen Liverpool en Everton minder is dan bij andere stadsderby's. Sterker nog, in veel families in Liverpool e.o. is het zo dat er zowel 'roden' als 'blauwen' zijn.

Het feit dat Liverpool jarenlang door de regering in Londen verwaarloosd werd (er gingen ten tijde van Thatcher in het kabinet stemmen op om Liverpool maar aan haar lot over te laten), gevolgd door Hillsborough en de jarenlange hetze vanuit de pers/media jegens Liverpool (club + stad) heeft er voor gezorgd dat de stad 'samen' is gekomen. Bij Everton is bv ook een monument voor Hillsborough. Everton en Liverpool herdachten samen Hillsborough (lint van sjaaltjes door Stanley Park van Goodison naar Anfield) en toen in 2012 eindelijk naar buiten kwam wat men in Liverpool al wist inzake Hillsborough kwamen een Everton- en Liverpoolsupporter samen het veld op (zie mijn profielfoto) bij de herdenking daarna.


En bij de moord op Rhys Jones (Evertonsupporter) werd hij op ANfield herdacht, waarbij zelfs Z-cars (tune waarop Everton het veld opkomt op Goodison) gespeeld op Anfield

DUs ja, het zou apart zijn, maar toch ook weer niet, als het ergens zou kunnen is het daar.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
In 1993 was ik bij Everton-Liverpool en het viel me op dat er totaal geen vijandelijkheden waren tussen supporters van beide clubs. Overal in de stad liepen rood en blauw doorelkaar. Ik zat zelfs in een thuisvak waar enkele Liverpool supporters zaten. Niks geen problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
En minder kans op een basisplaats. De afgelopen zomer voor 58 miljoen aangetrokken Richarlison komt doorgaans ook niet verder dan invalbeurten van een kwartiertje.

Zat mij gisteren te bedenken hoelang deze gekte nog door blijft gaan. Hoeveel spelers ga je nog binnen hengelen en hoe ga je dan weer spelers dumpen? Men heeft dit jaar zo ziekelijk veel gekocht als PL…
 

Pascallovic

Well-known member
Zat mij gisteren te bedenken hoelang deze gekte nog door blijft gaan. Hoeveel spelers ga je nog binnen hengelen en hoe ga je dan weer spelers dumpen? Men heeft dit jaar zo ziekelijk veel gekocht als PL…
Het blijft doorgaan totdat spelers als Danjuma een keer zeggen ‘Nee ik kom niet om achter Kane, Son, Kulusevski en Richarlison 5e viool te spelen.’ Een Madueke die zegt ik kom niet om achter aanvallers als Havertz, Joâo Felix, Sterling, Ziyech, Pulisic, Aubameyang, Mount, Mudryk en Broja op de tribune te gaan zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het blijft doorgaan totdat spelers als Danjuma een keer zeggen ‘Nee ik kom niet om achter Kane, Son, Kulusevski en Richarlison 5e viool te spelen.’ Een Madueke die zegt ik kom niet om achter aanvallers als Havertz, Joâo Felix, Sterling, Ziyech, Pulisic, Aubameyang, Mount, Mudryk en Broja op de tribune te gaan zitten.

Dat laatste vind ik een slecht voorbeeld. Madueke komt met name gebruik maken van de medische faciliteiten. Of je dat nou dichtbij je familie doet in Londen of in Eindhoven, dan zouden jij en ik dezelfde keuze maken. Zeker voor meer salaris.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Zat mij gisteren te bedenken hoelang deze gekte nog door blijft gaan. Hoeveel spelers ga je nog binnen hengelen en hoe ga je dan weer spelers dumpen? Men heeft dit jaar zo ziekelijk veel gekocht als PL…
Zolang al die spelers allemaal denken dat zij beter zijn dan degenen die er spelen (en het zelfinzicht bij de meeste spelers is 0...) blijft dit bestaan.
 

Abubakari

Well-known member
Onbewust. Madueke schijnbaar. Geen idee of ik dat nou consequent doe of niet.
Oh, viel me vorige week ook al op bij zijn transfer. Dacht dat het misschien weer een Feyenoord inside joke verbastering was als Beertruida of Berghius.
 
Bovenaan