Premier League

JMD

Well-known member
0-2 gebleven in het Olympisch Stadion.

Omdat Man City de finale van de League Cup haalt moet er een nieuwe datum komen voor Man City - Arsenal (dat duel zou op 1 maart gespeeld worden, maar dan is de LC Finale). De eerst mogelijke zekere vrije datum is in de week van 20 april... Als Arsenal de 1/16 finale verliest in de EL kan het duel naar 10 of 11 maart... En anders is er pas wat mogelijk als City én Arsenal uit Europa zijn.
Mocht City of Arsenal ver komen in de FA Cup dan moeten er nog 2 extra duels ingehaald worden, want de 1/4 en 1/2 finale FA Cup worden gespeeld in weekenden dat er ook competitievoetbal is... Voor die 2 extra duels is dan bijna geen ruimte...

Aston Villa - Sheffield United moet ook een andere datum krijgen vanwege de LC-finale, maar omdat zij niet meer in Europa spelen zal dat geen probleem vormen.
 

Deathprod

Well-known member
Wat zijn de gevolgen van de Brexit voor de PL clubs? Weinig over gezien dus wellicht gaat het allemaal meevallen.
 

ALenstra

Well-known member
Dat vraag ik me ook af. Het lijkt mij dat voetballers uit EU-landen ook een werkvergunning moeten hebben? Ik heb wel begrepen dat er tot eind jaar een overgangsregeling is.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens mij moet dat ook nog uitonderhandeld worden, maar er zal vast een uitzonderingspositie voor het voetbal komen. De Premier League is te belangrijk om aan de gangbare (non-)EU-wetgeving voor gewone stervelingen mee te doen.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens mij moet dat ook nog uitonderhandeld worden, maar er zal vast een uitzonderingspositie voor het voetbal komen. De Premier League is te belangrijk om aan de gangbare (non-)EU-wetgeving voor gewone stervelingen mee te doen.
Er is een overgangsrermijn van 15 maanden, maar daarna worden de EU-spelers net zo als de non-EU spelers van voor Brexit behandeld. Ik zou niet weten waarom daar een uitzondering op gemaakt zou moeten worden.
 

Batigoal

Well-known member
Precies en de topclubs willen echt niet dat er beperkingen of hindernissen worden opgelegd aan hun sportieve ambities. Daar wordt echt wel wat omheen geregeld.

Boeiende speeldag onderin. West Ham dat een zekere overwinning verknoeid en daardoor onder de streep terecht komt. Bournemouth dat de degradatiekraker tegen Aston Villa wint en juist uit de degradatiezone springt.

Guaita van Crystal Palace zag er ook niet lekker uit.
 

JMD

Well-known member
United speelde gsiteren 0-0 tegen de WOlves en daardoor staat Sheffield nu 5e, het gat naar Chelsea is voor hen nog 5 punten. De Spurs kunnen vandaag met winst op 4 punten van de stadgenoot komen, maar moeten daarvoor wel Manchester City verslaan, ik ben benieuwd hoe deze Pep vs Mourinho uit gaat pakken.

Burnley - Arsenal is voorlopig nog 0-0.
 

JMD

Well-known member
Heb vanmiddag 50 euro ingezet op het feit dat én Arsenal niet zou winnen én City niet... Gaat me meer dan 200 euro opleveren... :)
 
Bovenaan