Premier League

ALenstra

Well-known member
De zoektocht naar het vliegtuigje gaat verder. Echter schijnt Sala een berichtje verstuurt te hebben waarin hij zegt dat er iets mis is met het vliegtuigje en dat hij heel bang is. Dat klinkt niet goed..............
 

Batigoal

Well-known member
Wat een verschrikkelijk verhaal. En het is eigenlijk bizar dat je zo'n krakkemikkig oud vliegtuigje inzet in slechte weersomstandigheden om een speler die je net voor twintig miljoen hebt gekocht op te halen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het vliegveld van Cardiff stelt niks voor, misschien mag er niet eens een fatsoenlijk vliegtuig landen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Premier League

Het vliegveld van Cardiff stelt niks voor, misschien mag er niet eens een fatsoenlijk vliegtuig landen.

Vliegt idd niet veel, maar er vliegen wel vliegtuigen van Amsterdam en Parijs naar Cardiff. Daarnaast liggen Birmingham en London op twee en drie uur van Cardiff.

Ik weet niet hoe klein of groot dat vliegtuig was, maar ik zou mij daar toch iets comfortabeler bij voelen.
 

Mario

Well-known member
Sala schijnt nog een bericht verstuurd te hebben vanuit het vliegtuig dat er iets niet goed ging.

Het vliegveld van Cardiff stelt niks voor, misschien mag er niet eens een fatsoenlijk vliegtuig landen.

Er gaan toch gewoon lijndiensten daar naartoe? Ook KLM vliegt op Cardiff.

Ik weet niet hoe klein of groot dat vliegtuig was, maar ik zou mij daar toch iets comfortabeler bij voelen.

Volgens mij een Cessna of iets dergelijks, er zaten in ieder geval 2 personen in: Sala en de piloot.

Edit: men heeft het nu over een priv? jet.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Vliegt idd niet veel, maar er vliegen wel vliegtuigen van Amsterdam en Parijs naar Cardiff. Daarnaast liggen Birmingham en London op twee en drie uur van Cardiff.

Ik weet niet hoe klein of groot dat vliegtuig was, maar ik zou mij daar toch iets comfortabeler bij voelen.
Ik ben een jaar of 5 geleden in Cardiff geweest. We zijn toen op Bristol gevlogen, daarna was het nog een kleine 50 mijl met de bus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Premier League

Ik ben een jaar of 5 geleden in Cardiff geweest. We zijn toen op Bristol gevlogen, daarna was het nog een kleine 50 mijl met de bus.

Dat is ook prima te doen. Maar als ik het eens vergelijk met het kleinste vliegveld Shannon (Ierland) waarop ik ben geland, dan lijkt Cardiff niet kleiner. Shannon is tegenwoordig niet meer rechtstreeks bereikbaar vanaf Amsterdam. Buiten London, Birmingham en Manchester zie ik alleen een vlucht uit Warshau en New York erop staan.
 

JMD

Well-known member
Dat is ook prima te doen. Maar als ik het eens vergelijk met het kleinste vliegveld Shannon (Ierland) waarop ik ben geland, dan lijkt Cardiff niet kleiner. Shannon is tegenwoordig niet meer rechtstreeks bereikbaar vanaf Amsterdam. Buiten London, Birmingham en Manchester zie ik alleen een vlucht uit Warshau en New York erop staan.

Belangrijkste lijkt me de lengte van de landingsbaan. Shannon is 3199m (https://en.wikipedia.org/wiki/Shannon_Airport), die van Cardiff nog geen 2,5 km (https://en.wikipedia.org/wiki/Cardiff_Airport). Dat is best kort...
Aan de andere kant, ben vorig jaar op London City geland, die landingsbaan is krap 1,5 km...
 

Mario

Well-known member
Maar we hebben het hier over een aankoop van 20 miljoen. Op zich niet vreemd dat hij per prive jet wordt opgehaald, maar een business class naar Londen en een chauffeur die hem daar opwacht zou ook niet ongewoon zijn lijkt mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar we hebben het hier over een aankoop van 20 miljoen. Op zich niet vreemd dat hij per prive jet wordt opgehaald, maar een business class naar Londen en een chauffeur die hem daar opwacht zou ook niet ongewoon zijn lijkt mij.

Maar het oogt nogal als een lullig vliegtuigje. Ik denk aan een priv?jet meer wat Ronaldo en Messi als priv?jet hebben.
 

Atreides

Well-known member
Sala nam met zijn keuze voor de Piper Malibu een zw??r risico, bevestigen enkele luchtvaartexperts. Met het toestel gebeurden er in de luchtvaartgeschiedenis al 55 dodelijke ongevallen, waarvan 24 alleen al sinds het jaar 2000. Een huiveringwekkende balans, zegt Alastair Rosenschein, een gewezen piloot.

Dat is best veel voor de veiligste vorm van transport.

Sowieso snapt ik niet zo goed dat je ervoor kiest om milieuonvriendelijk te vliegen terwijl je op 8 uur met de trein zit. Keuze om een priv? jet in te huren is qua milieu al helemaal bizar. Wel een goede kandidaat voor de Darwin- en Karma award.
 

Batigoal

Well-known member
Dat is best veel voor de veiligste vorm van transport.

Sowieso snapt ik niet zo goed dat je ervoor kiest om milieuonvriendelijk te vliegen terwijl je op 8 uur met de trein zit. Keuze om een priv? jet in te huren is qua milieu al helemaal bizar. Wel een goede kandidaat voor de Darwin- en Karma award.

Voor het vervoeren van een waardevol 'bezit' zoals een dure voetballer zou je toch denken dat Cardiff erop zou staan dat hij veilig vervoerd zou worden. Dat Sala zelf graag met een priv?vliegtuigje de overtocht zou willen maken lijkt me raar aangezien hij 's middags bij het afscheid van zijn Nantes-teamgenoten al had gezegd dit vliegtuigje niet prettig te vinden (hij was al in hetzelfde vliegtuigje van Cardiff naar Nantes gevlogen).

Zoals dat gaat met dit soort verdwijningen is er veel speculatie en onduidelijkheid. De piloot die aanvankelijk zou vliegen en op de offici?le lijst stond als piloot is namelijk springlevend en zou op het laatste moment geswitcht hebben met een ander, die niet eens piloot is voor zijn beroep. Laten we het erop houden dat het een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is.
 

Makanaky

Well-known member
Gaat waarschijnlijk ook een financieel steekspel worden tussen clubs, zaakwaarnemer en verzekeringsmaatschappijen.
 
Bovenaan