Portugese competitie

Abubakari

Well-known member
Alsof het hem niet zoveel boeit inderdaad. Automatische piloot.
Sporting bleef lang in de race met goals in blessuretijd, nu valt het de andere kant op in blessuretijd.

U.G.

Well-known member
Dit was wel een heel onnodige verliespartij.

Verliezen van dit Benfica is nergens voor nodig inderdaad, maar ik had wel een licht voorgevoel hoor. Sporting zit al 5 maanden in de lappenmand en dat nekt gewoon het basiselftal. Veel spelers die terugkomen van blessures zijn geen schim van hunzelf meer of lopen snel een spierblessure op door de intensiteit. Met meer geluk en misschien ook wel beter beleid op dit vlak heb je geen kind aan dit Benfica.

De tweede plek nu garanderen, koste wat het kost. De titelkansen waren toch al niet serieus te nemen.

U.G.

Well-known member
En zo naderen we het einde van dit seizoen. Een mooi traject die toch wat teleurstellend lijkt af te lopen. Morgen uit naar Porto, voor de halve finale beker. Een folklore die mij bespaard mag blijven heel eerlijk gezegd, de tweede plek is veel belangrijker.

Sporting heeft trouwens voor het eerst in een seizoen in alle 4 UEFA competities minstens de kwartfinales gehaald ( mannen, vrouwen, jeugd en futsal ).

De grote drie in Portugal zijn onderling in staat van oorlog. Zodanig dat ze deze week ( ?) uit zijn genodigd bij de minister-president. Of doe als bond even een verbod leggen op al die lasterlijke open brieven van een stel hypocriete onruststokers. Hoef je de politiek niet mee te belasten, want god behoedde dat die ineens minder tijd hebben voor corruptie.

Maar nu Sporting klaar is in twee competities denk ik dat sommigen veel rustiger kunnen slapen nu hoor, en mag het schrijfgerei worden opgeborgen tot in september..dan begint er een nieuw jankseizoen.

U.G.

Well-known member
Trouwens, ik weet dat voetbal vooral veel achteraf-gelul is, maar mensen als Afonso Moreira ( check even z’n actie bij Lyon afgelopen weekend ), Matheus Fernandes ( West Ham ) en Allison ( Napoli ) hadden we echt never nooit niet moeten laten gaan dit jaar. Maak van Sporting B maar een echte thuishonk voor eigen jeugd, vooral nu we competitiever zijn. Leer van deze fouten. Het kan niet de bedoeling zijn dat we eigen jeugd verhuren of voor peanuts laten gaan die minstens gelijkwaardig zijn aan hun dure vervangers. Daar in dat segment gaat er al een hele tijd iets niet goed. Sinds Raphinha voor bijna niks is vertrokken.

Bovenaan