Poehhh…nou het was me een weekje wel 😅
Eerst natuurlijk de heenwedstrijd van Benfica vs Real. UEFA’s onderzoek loopt nog maar Prestianni is in ieder geval voorlopig geschorst. Heel heisa is ontstaan hierom trent, ik denk alleen niet dat ie op basis van racisme is geschorst want hij gaf aan geen ‘mono’ te hebben geroepen maar ‘maricon’…dus hij ruilde de aap in voor een flikker denkende dat hij met ( homofobische ) machismo weg zou komen. Een domme en onhandige jongen die zich heeft laten kennen, maar de backlash is wel héél buitensporig. Met deze sensatiezucht bestrijd je geen racisme, je promoot het eerder. De mega-aandacht vooral uit Engeland maar ook Amerika komt op z’n zachts gezegd hypocriet over, lekker makkelijk laaghangend fruit plukken, maar dezelfde energie zie ik vanuit hun media zelden terug wanneer het aankomt op hun eigen oneindige issues, wat dit betreft.
Na dezelfde wedstrijd werd deze journalist door Benfica-mensen aangevallen
( aanleiding ; zo’n open brief ).
Het volgende wat ik ga vertellen is niet gechargeerd ; voor heel veel Benfiquistas is Benfica belangrijker dan hun gezin of hun eigen leven, laat staan Portugal, of de economische vooruitzichten in dat land. Benfica is hun leven. Kijk alleen maar naar de kop van de man van middelbare leeftijd op bovenstaand filmpje.
Twee dagen later hadden hun ‘casuals’ ineens zin om te vechten, dus contact gelegd met Sportings Juve Leo via telegram ( of weet ik veel hoe dat gaat )..en die hadden nog best wel wat ruimte in hun agenda hoor. Met de wijk Lumiar in lichterlaaie als gevolg, en 124 (!)gearresteerden ( dat is fucking een complete Nederlandse huis van bewaring 😳)
Dus…ok, en ondertussen winnen wij weer gewoon met 0-3 en zo. Want wij zijn gewoon de beste ploeg in Portugal, geen twijfel, en we moeten écht kampioen worden. Ik heb ze alle drie zien spelen dit weekend. En kom op zeg.
Benfica is gisteren afgereisd naar Madrid, met Prestianni. Valverde die iemand een mooie hoek verkochte wordt niks mee gedaan, maar ok, toch succes racisten 😁