Daar moet je ons natuurlijk meer over vertellen!
Ik heb dit even hier naar toe verplaatst.
En, ach, F.C. Porto…waar te beginnen ? Voor de niet-volgers van het Portugees voetbal die toch iets van inzichten willen van de praktijken van die club, en dat dan decennia-lang, is het een optionele start om even te vragen aan AI waarvoor en hoe vaak die club vermeld staat in football leaks ( apito dourado (!) witwassen, fiscale fraude etc. etc. Het gaat maar door ) en ook hoe de ‘straf’ er uit zag 😁 En misschien leuk om in acht te nemen dat de klokkenluider zelf een Porto- supporter is.
Terug naar Porto’s brief nu in hun eigen krantje : ja joh…het was weer een vermakelijke katjoesha raketten aanval op Sporting. Ff wat fragmenten ; Sporting is de club die per decreet verboden is om punten te verliezen…De scheidsrechters in Portugal hebben duidelijk een leider en dat is niet de manager van scheidsrechterszaken, maar Sporting….Het volgende ga ik even vrij vertalen ; De voorzitter van Benfica, Rui Costa, is de bitch van Sporting en heeft een heilige pact gesloten met die club…Misdaad loont…en nog veel meer van dit soort ongein.
En Benfica’s open brief is inmiddels ook af. Benfica staat vierkant achter zijn huis-racist Prestianni ( ja sorry, het blijven dan wel beschuldigingen…maar ja, een Argentijn met de hand voor de mond tegenover een zwarte Braziliaan…poeh, how low are the odds ? ). Benfica vindt de beschuldigingen een smaadcampagne en meent dat de Real-spelers liegen, en dat Rui Costa ( in Portugal aka Rui Spelerstunnel ) een staflid van Real fysiek heeft aangevallen ook is verzonnen. To be continued.
Het enige wat ik weet mensen is dat er in Portugal slechts in drie seizoenen wedstrijden scheidsrechters kregen toegewezen, middels loting, last minute. In die drie seizoenen werd Sporting twee keer kampioen en Boavista ook een keer. Toeval ? Kan. En sinds de komst van VAR is Sporting inmiddels drie keer kampioen geweest en strijdt nu alweer voor de vierde titel. Weer toeval ? Kan ook.