Portugese competitie

U.G.

Well-known member
Ja, heel handig inderdaad dit soort egootjes in de voetballerij. Jammer voor jullie, en voorlopig een probleem voor ons.

Ik kom serieus net een Mokumert tegen, die wat zaken heeft hier…woont hier niet overigens, maar ook niet in A’dam ( en nou weet ik niet waarom ik hierop door blijf gaan 😁 maar goed)..anyhow, ik stelde ‘m dezelfde vraag en hij begon over koks die Farioli wilde en waar het bestuur niet mee akkoord ging…dus volgens hem vanwege de cuisine, de pasta di mama 😁 t’is een mafketel, maar wel ff gelachen.

Abubakari

Well-known member
Kort gezegd wilde Farioli verregaande professionalisering, èèn van die dingen was inderdaad andere of specialr koks. Hij kon niet garanderen dat hij met dit Ajax aanvallender kon gaan spelen, er was onenigheid over wie wel en wie niet aankopen, uiteindelijk heeft Farioli er voor gekozen te vertrekken.

Positief voor jou is dat ie vrijwel altijd na 1 seizoen weer weg is, zou mij niet verbazen als ie, nadat ie zowel bij Ajax als Porto grote winst heeft geboekt tov vorige seizoenen, na dit seizoen op belangstelling uit de Serie A kan rekenen. Of uit een andere grote competitie. Maar ik denk dat vooral de Serie A waar het resultaat voorop staat en de manier waarop van minder belang is een competitie voor Farioli is, naast dat ie zelf ook Italiaan is natuurlijk.

Ik weet zeker dat Ajax met Farioli nu al zeker was geweest van plek 2 en dus weer rechtstreeks de CL in. Nu is het met nog een zootje wisselvallige clubs bibberen om wie er tweede gaat worden.

U.G.

Well-known member
Ok. Onze kansen staan of vallen met dé wedstrijd tegen Porto. En mocht ie daarna kampioen worden met Porto wil ik heel graag dat ie blijft, …voor revanche. Ik vind het vooralsnog zuur verlopen dit seizoen, en er heerst toch wel het gevoel dat we het een beetje onnodig uit handen hebben gegeven. Dit is nog niet klaar, het wordt een lange avond in Porto.

Nou succes straks in España !

Abubakari

Well-known member
Daar is ie dan, de eerste competitienederlaag voor Porto, 2-1 onderuit bij Casa Pia, vooraf de nummer 16 in Portugal.
Volgende week maandag Porto-Sporting, gat is nu 4 punten.

Batigoal

Well-known member
Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen; Pablo Rosario scoorde nog wel een goal. Maar @U.G. begrijp ik nou goed dat er direct de nodige kritiek is in de Poetugese media op Farioli?

U.G.

Well-known member
Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen; Pablo Rosario scoorde nog wel een goal. Maar @U.G. begrijp ik nou goed dat er direct de nodige kritiek is in de Poetugese media op Farioli

Ik heb daar zelf nog niks van meegekregen. Er is veel opportuun en onredelijk gedrag in Portugal, maar dit zou ik eerlijk gezegd nog niet verwachten. Ze staan nog ‘gewoon’ bovenaan met vier punten verschil, en eindigden in de top 8 van de EL.
Daar is ie dan, de eerste competitienederlaag voor Porto, 2-1 onderuit bij Casa Pia, vooraf de nummer 16 in Portugal.
Volgende week maandag Porto-Sporting, gat is nu 4 punten.

Yes sir ! Ik hoop dat dit ook echt gaat doorwerken nu in die koppies.

Sporting heeft nu zelf vier wedstrijden achter elkaar gewonnen in de laatste minuut van de blessuretijd, gewoon omdat het kan én (ook) speciaal voor JMD natuurlijk ! Het maakt niet uit of je nou Bilbao bent of PSG of wat ons betreft Ijsselmeervogels ‘WE’ll make sure that YOU go down in the dying seconds.’…is onze nieuwe slogan.

Het is wel behoorlijk enerverend naar voetbal kijken zo, mijn 💚 heeft tegen de kleintjes nu wel wat meer behoefte aan een normale ‘2-0’ ofzo…ik vraag niet veel.

Het gaat trouwens goed met Sporting ; in de CL top 8, de strijd om de titel is weer helemaal herboren, dus dacht de club blijkbaar ‘ laten we degene die bijna verantwoordelijk is voor de huidige CL campagne ( Allison ) vérhúren voor de rest van het seizoen voor f’ing motherf’ing 3,5 miljoen aan Napoli.

De explosiviteit van spelers en effectiviteit in de eindfase komt nou eenmaal soms met grilligheid, ik zag meteen in de zomer dat deze kerel in potentie een goeie was. Soms gaf hij niet thuis maar je moet ‘m ook de tijd gunnen. Want waarschijnlijk is deze beslissing al genomen in november of december, want zijn vervangers zijn al binnen. Dus waren ze allang de point of no return voorbij, maar ik weet 100% zeker dat sommigen nu spijt hebben.

Anyhow, Nuno Santos is wel weer terug, ik ben heel erg benieuwd na 1,5 jaar herstel. En hopelijk sluit Ioannidis ook heel snel aan. Dan zijn we op oorlogssterkte, en laat die eindsprint maar komen !

Vamos contra tudo e todos in Dragão, por coma deles, viva o Sporting 💚🦎

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

U.G.

Well-known member
Vorig jaar stond Farioli met Ajax 9 punten los. Ging het ook nog mis, dus die vier puntjes moet wel lukken. Waarschijnlijk diep in blessuretijd op de laatste speeldag.😀

Da’s ook de enige manier nog die we kennen.

Portista’s halen sinds gisteren online die 9 punten voorsprong van Ajax ook veel aan, blijkbaar om elkaar angst in te boezemen. Hij had blijkbaar dus ook zo’n soort voorval ondergaan bij Nice (?)…nou ja, in ieder geval, Sporting moet maandag op z’n sterkst voor de dag komen. Dit wordt dé wedstrijd ; dat weten wij, én dat weten zij !

Jong Sporting heeft zich trouwens in de Youth League ook geplaatst voor de achtste finale, met de winnende goal in de laatste minuut van de blessuretijd ! ( ik zweer het je het is geen grap 😁)

U.G.

Well-known member
Gisteren dacht Sporting met een veredeld B-elftal makkelijk een ronde verder te kunnen komen in de beker, uiteindelijk maakte AVS met twee penalties gelijk…en toen volgde de wereldberoemde laatste minuut van de blessuretijd ! En heel raar, deze keer geen salva mea in die laatste minuut.

Maar dat kwam ook natuurlijk omdat er in deze wedstrijd een verlenging mogelijk was. Duh. Kijk, dan laten we die dus ingaan, om dán in de laatste minuut van de blessuretijd van de verlenging te scoren.

Viva o Sporting !

Bovenaan