https://www.vi.nl/nieuws/portugees-bolwerk-op-instorten-boavista-na-herstart-direct-in-de-problemen
Ook na de herstart is er nog steeds een rommelige situatie bij Boavista.
Toch knap van die Gerard Lopez dat inmiddels 3 clubs (Excelsior Moeskroen, Bordeaux en Boavista) onder zijn leiding ten onder zijn gegaan.
Ikzelf heb dit nauwelijks meer gevolgd, één gedoe werd het. Drie Boavista’s had je op een gegeven moment, het werd steeds gekker ook ; ik meen dat ze niet eens meer mochten instromen bij de amateurs. Triest gewoon. Mystiek clupje uit m’n jeugd, met hun vaak mistige en on-Portugese stadion, mooi voetbal ook begin jaren 90 : Pinto, Nuno Gomes, Isaias, Brandão ( heeft nog naast me gezeten in het vliegtuig…die stond er echt van te kijken dat ik hem herkende terwijl ik in NL woon…het waren andere tijden zeg maar ) en later natuurlijk Hasselbaink. Jammer. De schopploeg die later landskampioen werd had ik veel minder mee, maar dat blijft wel een prestatie van jewelste natuurlijk.
Back to Sporting now…zo ga je midweeks een toe-to-toe voetbalgevecht aan in Turijn, en zo sta je in het weekend midden op de Atlantische Oceaan op een knollenveld écht te straatvechten…tegen een groep ingehuurde faveladas. Met drie rooie kaarten als gevolg. Ik ben allang voor een Schotseficering van de primeira liga, ik ben de Tondela’s, Arouca’s en weet ik veel allemaal wie meer dan beu. Dit soort ploegjes graven zich steeds meer in, schoppen je lek, en de drie punten nemen we wel constanter mee terug naar Lissabon maar omdat we de te kloppen ploeg zijn…leveren dit soort potjes vooral schorsingen en blessures op.
De bond en betaalzenders krijgen er niet genoeg van want die hebben jaren geleden een league cup verzonnen met een fucking final four rond de feestdagen. Ik zweer het je daar is Gyokeres van vorig jaar nog steeds van aan het herstellen die herpakt zich trouwens aardig in Engeland ( get well soon ).
We wonnen zaterdag uiteindelijk in de laatste minuut uit een corner, die er geen was ( moest eigenlijk een vrije trap zijn ). Wel heerlijk winnen zo, wat een boost, lijkt me geweldig ook voor de teamgeest. En als je heel goed luistert dan hoor je vanuit Portugal nog steeds het grote huilconcert van de bewezen grootste, en doch ongestrafte, boevenclubs in Europa..Benfica en FC Porto ( Apito Dourado en football leaks ). Kost me wel war energie hoor, die wedstrijden van Sporting.