Portugal - Nederland | 26 maart 2018 | Stade de Geneve | Oefeninterland

Portugal - Nederland | 26 maart 2018 | Stade de Geneve | Oefeninterland

  • Nederland wint

    Stemmen: 1 11,1%
  • Gelijk

    Stemmen: 1 11,1%
  • Portugal wint

    Stemmen: 7 77,8%

  • Totaal aantal stemmers
    9

RickPSV

Active member
Na de 0-1 nederlaag tegen Engeland kunnen we wel al een aantal puntjes opnoemen die beter moeten. Met name de aanval wordt genoemd als groot verbeterpunt. Zal Koeman tegen Portugal een beter resultaat kunnen boeken? En wat zal de opstelling tegen de Portugezen zijn?
 

U.G.

Well-known member
Laranja Mecanica, zo wordt Oranje sinds de jaren 70 genoemd in Portugal, en ik denk ook in Brazili?. Het is eigenlijk de Portugese titel van Kubrick's A Clockwork Orange, en dat de innoverende Cruyff cs uiteindelijk ook zo genoemd gingen worden lag voor de hand. M'n houdt van beeldspraak in Portugal.

De berichtgeving vandaag is verder wel eerbiedig en het wijst veel naar het invloedrijke en mythische verleden van Oranje en het Nederlands voetbal, maar het huidige Oranje wordt letterlijk vergeleken met Scarface..( WTF ).. iemand wiens huidige staat een tegenpool is van het elegante verleden.

Maar goed, de staf verkoopt deze wedstrijd als een voorbereiding voor de WK-wedstrijd tegen Spanje. De vorige wedstrijd tegen Egypte gold als voorbereiding voor de wedstrijd tegen Marokko. Hierna volgen geen wedstrijden meer tot het bekendmaken van de selecties, dus dat betekent dat er gedeald moet gaan worden met de vele twijfelgevallen. Met Andr? Gomes voorop. Op Rui Patricio, Pepe, William Carvalho en mss Bernardo Silva na begint Portugal in de 1ste helft in z'n sterkst mogelijke opstelling. Daarna wordt het een in and out onzin. Voor mij blijft dit uiteraard een hele speciale wedstrijd, vriendschappelijk of niet.


Bron : www.zerozero.pt/news.php?id=217500
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
La naranja mec?nica is het hier geloof ik.
Voor de rest gup Portugal natuurlijk, die hebben er misschien nog wat aan
 

Mario

Well-known member
Zal er uberhaubt publiek komen naar deze wedstrijd? Ik denk niet dat die Zwitsers hier zin in hebben.
Hup Zwitserland dan maar ...
 

U.G.

Well-known member
Zal er uberhaubt publiek komen naar deze wedstrijd? Ik denk niet dat die Zwitsers hier zin in hebben.

De Zwitsers mss niet, maar de 200000+ Portugezen in Zwitserland wel. Na Italianen en Duitsers de grootste groep buitenlanders daar. Of het uitverkocht raakt weet ik niet, maar twee jaar geleden tegen Argentini? zat ie tjokvol. Maar goed, dan heb je ook Messi en Ronaldo in een stadion, je zou dan zelfs als Zwitser gek zijn als je niet ging.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Portugal speelt ook gewoon met centraal achterin de 36-jarige Fonte, momenteel actief bij de hekkensluiter van China.
 
Bovenaan