Poker

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet alleen voor die van jou hoor, zijn ook mijn bedragen waar ik blij van word. Heb je al een keer beat the clock gespeeld?

Ja, best vaak eigenlijk. Ben er alleen nog niet achter of dat nou echt winstgevend voor me werkt. Voor m'n gevoel overleef ik de vijf minuten vrij vaak, maar er schuilt ook wel een gevaar in. Want als ik een paar keer verlies, heb ik de neiging om te blijven spelen tot ik weer een keer win. En dan kan ik zo vijf dollar weggooien.
 

zwammy

Well-known member
Jep, ik ben niet de beste pokerspeler maar daar zitten echt kansloze types tegen. Alleen loop ik daar zoooo vaak tegen ene bad beat aan dat ik er simpel van word.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep, ik ben niet de beste pokerspeler maar daar zitten echt kansloze types tegen. Alleen loop ik daar zoooo vaak tegen ene bad beat aan dat ik er simpel van word.

Het heeft ook helemaal niks met poker te maken, eigenlijk. Goeie hand = all-in. En dan maar hopen dat het lot je goedgezind is.
 

SanMark.

Well-known member
Vrijdag voor het eerst sinds maanden weer eens een live toernooi spelen in Utrecht. ( en hopelijk ook de zaterdag en zondag)
 

zwammy

Well-known member
Zit op de zoom. En op de 2/5 cent was k gisteren binnen 20 min 15 dollar kwijt dus ik kan lekker gaan toernooien denk ik.
 

SanMark.

Well-known member
Welke? En waarom niet PS?

Niveau op Pokerstars is het hoogste en al vanaf 10/25 cent en zeker hoger word er ontzettend veel met software gespeeld, moet je dus aan holdem manager en bv seating scripts en er zal nog wel veel meer software op de markt zijn.

Op bv een Unibet kun je anoniem spelen, niveau is daar zeer laag . Er kan niet van software gebruik gemaakt worden en je kan zo vaak van naam wisselen als je zelf wil. Daarnaast heb je nog wel andere site waar je op kan spelen maar ook daar kun je software gebruiken maar ligt het niveau wel een stuk lager. ( van horen zeggen)

Maar dan moet je aan 888poker en Winmax( o.i.d) denken. Maar daar heb ik dus geen account.
 

Janssen

Well-known member
Niveau op Pokerstars is het hoogste en al vanaf 10/25 cent en zeker hoger word er ontzettend veel met software gespeeld, moet je dus aan holdem manager en bv seating scripts en er zal nog wel veel meer software op de markt zijn.

Op bv een Unibet kun je anoniem spelen, niveau is daar zeer laag . Er kan niet van software gebruik gemaakt worden en je kan zo vaak van naam wisselen als je zelf wil. Daarnaast heb je nog wel andere site waar je op kan spelen maar ook daar kun je software gebruiken maar ligt het niveau wel een stuk lager. ( van horen zeggen)

Maar dan moet je aan 888poker en Winmax( o.i.d) denken. Maar daar heb ik dus geen account.

Nooit geweten van die software. Wat doet die precies dan?

Ik ga Unibet maar eens proberen dan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Welke cashgame zit jij Jamel? welke sb/bb?

Laagste. 1 en 2 cent. Ik speel overigens alleen maar Pot Limit Omaha cashgames. Mijn tactiek is de pot voor de flop zo laag mogelijk houden en vanaf de flop bepalen of mijn hand goed genoeg is om er flink op in te gaan zetten. Zo verlies ik vrijwel nooit grote pots en win ik juist wel vaak de grotere pots. Zo maak ik op een avondje cashgamen 8 van de 10 keer winst.
 

zwammy

Well-known member
Niveau op Pokerstars is het hoogste en al vanaf 10/25 cent en zeker hoger word er ontzettend veel met software gespeeld, moet je dus aan holdem manager en bv seating scripts en er zal nog wel veel meer software op de markt zijn.

Op bv een Unibet kun je anoniem spelen, niveau is daar zeer laag . Er kan niet van software gebruik gemaakt worden en je kan zo vaak van naam wisselen als je zelf wil. Daarnaast heb je nog wel andere site waar je op kan spelen maar ook daar kun je software gebruiken maar ligt het niveau wel een stuk lager. ( van horen zeggen)

Maar dan moet je aan 888poker en Winmax( o.i.d) denken. Maar daar heb ik dus geen account.

Wow, dat is een hoop abracadabra :cab:



Laagste. 1 en 2 cent. Ik speel overigens alleen maar Pot Limit Omaha cashgames. Mijn tactiek is de pot voor de flop zo laag mogelijk houden en vanaf de flop bepalen of mijn hand goed genoeg is om er flink op in te gaan zetten. Zo verlies ik vrijwel nooit grote pots en win ik juist wel vaak de grotere pots. Zo maak ik op een avondje cashgamen 8 van de 10 keer winst.

Ok?. dat ken ik niet
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
pot limit omaha

Ah. Kort gezegd: pot limit betekent dat je niet groter kunt raisen dan de pot. Dat houdt in dat je voor een groot deel af bent van die idioten die veel te groot raisen voor de flop. Daardoor kun je wat meer flops zien met handjes als suited connectors of lage pocketpairs. Daardoor speelt het spel zich veel vaker na de flop, in plaats van ervoor. Vind ik wel een voordeel. En zogezegd geeft het me de mogelijkheid om meer handen te spelen en voor minder geld afstand de doen van mijn hand als de flop me niet bevalt.

Omaha is een andere vorm van poker dan Hold'em. Bij Omaha krijg je vier kaarten in de hand. Daarna is het hetzelfde als bij Hold'em; drie kaarten op de flop, een turn en een river. Je speelt echter altijd maar twee kaarten uit je hand en drie van het board. Hiermee moet je af en toe wel opletten, want het komt vaak voor dat je bijvoorbeeld met drie kaarten uit je hand en twee van het board een straat maakt, maar dat telt dus niet. Altijd twee kaarten uit je hand en drie van het board. dit gegeven zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik drie koningen in mijn hand vrijwel altijd weggooi, omdat daar amper een hand beter dan een paar koningen mee te maken is.
 

Janssen

Well-known member
Wel een stuk moeilijker om je goede handen uitbetaald te krijgen na de flop. Ik wil met de nuts gewoon all-in kunnen schuiven maar dat is persoonlijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wel een stuk moeilijker om je goede handen uitbetaald te krijgen na de flop. Ik wil met de nuts gewoon all-in kunnen schuiven maar dat is persoonlijk.

Valt mee, is mijn ervaring. Ik speel regelmatig grote pots met goede handen. Het nadeel van Omaha is dat je tegenstander vaak nog behoorlijk wat outs heeft op de turn en de river. Het gebeurt weleens dat je met de nuts op de flop toch nog de pot verliest, doordat iemand op de turn of de river zijn hand maakt.
 
Bovenaan