Play offs Europees voetbal

Wie wint de Play offs?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
Nummer 5 tot 8 spelen play offs. In theorie kunnen Ajax en AZ nog op plek 5 eindigen.
Ik ga even uit dat FC Twente het gat met AZ (6 punten) niet meer goed maakt.

Huidige stand

Zijn zeker van minimaal play offs

5 FC Twente 55
6 Sparta 53

Zijn nog niet helemaal zeker

7 FC Utrecht 48
8 RKC Waalwijk 41
9 Heerenveen 41
10 NEC 38
11 Go Ahead Eagles 37
 

delmaestro

Well-known member
Hopelijk wint Twente deze 'gewoon'. Die gaan van deze ploegen veruit het beste presteren in Europa. Mocht het Sparta worden, dan hebben ze absoluut de gunfactor. Als zo'n club zo'n mooi seizoen draait, verdienen ze eigenlijk een tastbare beloning. Van de rest hoop ik echt vurig dat zij het niet gaan worden...
 

De Wolf

Well-known member
Ik gun het altijd de nummer 5. Dat zal waarschijnlijk Twente worden.

Even een tussenstandje van clubs die nog naar de play offs kunnen

3: AZ 64
4: Ajax 63 *
5: FC Twente 58

6: Sparta 53
7: Utrecht 51

8: Heerenveen 42
9: RKC 41
10 NEC 38
11 Go Ahead 37

*Ajax heeft een wedstrijd minder gespeeld. Kan zich bij winst vanmiddag verzekeren van een plek bij de beste 4. Lijkt mij geen probleem tegen Groningen.
 

Jef400

Well-known member
Eigenlijk ben ik voorstander om die playoffs volgend jaar af te schaffen. Mocht de bekerwinnaar bij de top 5 zitten spelen de nummers 6 t/m 9 volgend seizoen die playoffs. Ik vind dat wat veel van het goede. Je zit nu al in die playoffs als je meer wint dan verliest. Volgend jaar heb je dan ook een garantie dat ploegen die vaker verliezen als winnen die playoffs spelen. Dat zou niet moeten kunnen vind ik. Laat dan de nr. 6 maar Europa in gaan.
 

De Wolf

Well-known member
Heerenveen staat 8e met 11 overwinningen en 12 nederlagen. Maar komt er op neer dat de ploeg die in vorm is aan het einde van het seizoen naar Europa gaat.
 

Jef400

Well-known member
Heerenveen staat 8e met 11 overwinningen en 12 nederlagen. Maar komt er op neer dat de ploeg die in vorm is aan het einde van het seizoen naar Europa gaat.
Dat bedoel ik. Zie je ook al regelmatig. Moet niet de bedoeling zijn vind ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heerenveen staat 8e met 11 overwinningen en 12 nederlagen. Maar komt er op neer dat de ploeg die in vorm is aan het einde van het seizoen naar Europa gaat.

Is dat zo? Feyenoord en playoffs rustte een vloek op tot de verlosser Advocaat kwam, maar verder heb ik het idee dat we de laatste jaren best redelijke afvaardigingen hebben gekregen via de playoffs.
 

Jacco

Well-known member
Als Twentefan ben ik ook een beetje bang voor FC Utrecht. Zij raken steeds beter in vorm.
Bij Twente zijn wel wat transfers te verwachten, meer dan voor het huidige seizoen,dus is het maar de vraag watvoor elftal er in de zomer staat, maar hetzelfde geldt ook voor de andere playoff kandidaten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is altijd het probleem. Over het algemeen zou je verwachten dat FC Twente tijdig een redelijke selectie bij elkaar heeft. Ze hebben met het geld voor Zerrouki iig een mooi startpunt. Daarnaast vooral ook belangrijk dat de clubs het toernooi echt omarmen en heel tijdig hun voorbereiding beginnen en het erop afstemmen.
 

Forza AZ

Well-known member
Is dat zo? Feyenoord en playoffs rustte een vloek op tot de verlosser Advocaat kwam, maar verder heb ik het idee dat we de laatste jaren best redelijke afvaardigingen hebben gekregen via de playoffs.
Laatste 5 jaar:
2018: Vitesse (3e voorronde EL: Basel)
2019: Utrecht (2e voorronde EL: Zrinjski)
2020: geen play-offs
2021: Feyenoord (finale CoL: AS Roma)
2022: AZ (minimaal halve finale CoL)
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Laatste 5 jaar:
2018: Vitesse (3e voorronde EL: Basel)
2019: Utrecht (2e voorronde EL: Zrinjski)
2020: geen play-offs
2021: Feyenoord (finale CoL: AS Roma)
2022: AZ (minimaal halve finale CoL)

FC Twente was natuurlijk even weggevallen. Dan waren Vitesse en FC Utrecht na PAF+AZ wel redelijk de vijfde en zesde club gevoelsmatig.
 

delmaestro

Well-known member
FC Twente was natuurlijk even weggevallen. Dan waren Vitesse en FC Utrecht na PAF+AZ wel redelijk de vijfde en zesde club gevoelsmatig.
Klopt. En dit jaar is Vitesse de weggevallen partij. Maar we hebben normaliter inderdaad de 4 usual suspects plus een wisselploeg...
 

De Wolf

Well-known member
Buiten de huidige top 4 was iedere andere Nederlandse club matig. Volgens mij hebben alleen Twente en Utrecht een keertje redelijk gedaan.
 

Jacco

Well-known member
Vitesse onlangs
Twente overleefde de groepsfase voor het laatst in 2011/12. Veel te lang geleden.
Utrecht deed het redelijk in de zin dat ze Zenith St petersburg tot een verlenging dwongen,die Utrecht verloor.
Utrecht overleefde nog nooit de groepsfase.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan